چن شیائو دنگ و ظریف

معاون وزیر خارجه چین پیام های کتبی جداگانه رئیس جمهور چین خطاب به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان را تسلیم ظریف کرد.

به گزارش مشرق، «چن شیائو دنگ» معاون وزیر امور خارجه چین که به تهران سفر کرده، بعدازظهر امروز (چهارشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با دیرینه، مهم، دوستانه و همه جانبه خواندن روابط ایران و چین بر توسعه و تعمیق این روابط تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

ظریف به زودی به سوریه می‌رود

توضیحات ظریف درباره میانجیگری بین هند و پاکستان

ظریف با اشاره به تنوع و فراوانی ظرفیت ها و امکانات دو کشور اراده جمهوری اسلامی ایران را بر گسترش روابط دو ملت مورد تاکید قرار داد.

معاون وزیر امور خارجه چین نیز با ارائه پیام های کتبی جداگانه رئیس جمهور چین خطاب به مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری اسلامی ایران، سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به چین را مهم و موفقیت آمیز خواند و بر اهمیت و گسترش روابط راهبردی ایران و چین تاکید کرد.

دنگ افزود: رئیس جمهور چین بر حفظ و تقویت روابط با ایران تاکید دارند و دستورات لازم را به همه بخش های دولتی در چین صادر کرده اند.

  در سفر اخیر لاریجانی به پکن، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان نیز حضور داشت و با «وانگ یی» همتای چینی خود ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را مورد بررسی قرار داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس