کد خبر 942255
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
جزئیات آتش سوزی در کمپ معتادان/خودکشی دسته‌جمعی کذب است

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه آتش‌نشانی نسبت به حادثه آتش‌سوزی در کمپ ترک اعتیاد بندرعباس کوتاهی کرده است گفت: خودکشی دسته‌جمعی معتادان واقعیت ندارد.

به گزارش مشرق، فرید براتی در واکنش به خبر «خودکشی دسته‌جمعی معتادان در کمپ بندرعباس» گفت: این کمپ در بوشهر یکی از مراکز خوب ترک اعتیاد بهزیستی است اما این خبر به گونه‌ای از سوی آتش‌نشانی این استان اعلام شد که در واقع ظلم به مددجویان و به استان خود کرده است؛ ما از این بابت بسیار متأسفیم و علیه آتش‌نشانی اعلام جرم کرده‌ایم.

وی در مورد جزئیات این حادثه، گفت: این مرکز ترک اعتیاد از سوی بهزیستی در سال ۹۶ مجوز گرفته و ظرفیت نگهداری ۶۰ معتاد را دارد اما روز گذشته که این اتفاق افتاد این کمپ دارای ۱۲ مددجو بوده که دو نفر از آنها جزو معتادان تبصره ۲ یعنی اجباری و از سوی دادستانی به این کمپ فرستاده شده‌اند اما مابقی داوطلبانه در کمپ پذیرش شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ انفجار لوله گاز اصلی طالقان

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: از زمانی که این مجوز برای کمپ صادر شده به صورت منظم تحت نظارت و بازرسی بهزیستی قرار داشته و در این مدت هیچ گونه شکایتی از کمپ نداشته‌ایم و خانواده این مددجویان راضی بوده‌اند تا جایی که حتی پس از حادثه آتش‌سوزی بسیاری از این افراد تمایل داشتند که در این مرکز بازگردانده شوند.

براتی تصریح کرد: آن‌طور که شواهد می‌گوید دو نفر از معتادان این مرکز که علایم بیماری روانی داشته و حتی یکی از آنها طبق مستندات، سابقه جرم شدید داشته اقدام به آتش‌سوزی می‌کنند به گونه‌ای که سایر بیماران را به گوشه‌ای از اتاق برده و آنها را تهدید می‌کند که ساکت بمانند و اقدامی نکنند. سپس تخت‌ها را به پشت در برده و مانع ورود مأموران به اتاق می‌شوند و پس از آن پتوها را به آتش می‌کشند.

وی ادامه داد: گویا این افراد تهدیدهای خود را از ساعتی پیش از حادثه آغاز کرده بودند و به همین دلیل مراکز اورژانس و آتش‌نشانی در محل حادثه مستقر بوده‌اند اما آتش‌نشانی در این زمینه کوتاهی کرده چرا که وسایل لازم و تجهیزات مناسب را به همراه نداشته است تا به موقع اقدام کند حتی پتک نداشته که درب سالن را بشکند یا نمی‌توانسته لوله‌ها را ببرد.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افزود: در هر صورت مردم شاهد ماجرا بوده‌اند که آتش‌نشانی نتوانسته اقدام مناسب را انجام دهد و سرانجام هم مددجویان از درون سالن دیوار را کنده و بیرون می‌آیند.

براتی گفت: در جریان این حادثه یک نفر به دلیل مشکلات ریوی در حین فرستادن به اورژانس فوت می‌کند و ۹ نفر مابقی مشکلی نداشته، ترخیص شده و در کمپ دیگری پذیرش شده‌اند. دو نفری که حادثه را ایجاد کرده‌اند نیز تحویل قاضی شده و در بازداشت به سر می‌برند.

وی گفت: معاون دادستانی استان و مدیران کل بهزیستی در محل حادثه مستقر هستند، گزارشات لازم تهیه شده و از سوی بهزیستی کشور نامه‌ای مبنی بر اعلام جرم علیه آتش‌نشانی تنظیم شده، در این رابطه با دادستانی استان هماهنگی‌های لازم را کرده‌ایم، پیگیری حقوقی می‌کنیم و جوانب قضایی را در مورد کوتاهی آتش‌نشانی بررسی و اعلام خواهیم کرد چرا که مسئول آتش‌نشانی صلاحیت اظهارنظر در مورد وضعیت کمپ اعتیاد را نداشته و اعلام خبر خودکشی به این شکل جرم بوده و کوتاهی آنها در زمان حادثه نیز از دیگر جرایم این سازمان محسوب می‌شود که بهزیستی پای این قضیه تا پایان می‌ایستد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
    0 0
    بندرعباس یک دونه دراین اواخر خودکشی در کمپ‌معتادین داشته .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس