کد خبر 941990
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

به گزارش مشرق، صفحه تاریخ ایران و جهان در اینستاگرام با انتشار تصاویری از میتینگ طرفداران بنی صدر در سالروزدرگذشت دکتر مصدق نوشت:

۱۴ اسفند ۵۹، و در سالروز درگذشت دکتر مصدق، ابوالحسن بنی صدر رییس جمهور وقت در دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت. این سخنرانی که با اجتماع جمعی از هواداران او همراه بود، به میتینگی علیه مردم و یاران امام (ره) تبدیل شد. به گونه‌ای که هواداران او به ضرب و شتم مخالفان، ایجاد اغتشاش و تخریب اموال عمومی و اهانت به یاران امام، از جمله شهید مظلوم بهشتی پرداختند.

بنی‌صدر در تریبون سخنرانی خود با چماقدار خواندن مخالفانش، آنها را به باد توهین و استهزا گرفت.

فردای غائله، آیت‌الله خامنه‌ای در نماز جمعه تهران، به این واقعه تلخ واکنش نشان داد. ایشان با بیان سخنانی ملایم و وحدت‌بخش، سعی کرد ضمن اعلام مواضع جریان انقلابی، بر التهابات جامعه افزوده نشود:

«این گروهکها در همین فضای مقدس [دانشگاه تهران] دو کار انجام دادند: اوّل این‌که یک غوغای مصنوعی به راه انداختند یعنی این‌که کسانی می‌خواهند جلسه را خراب کنند؛ و سپس کسانی را که از پیش نشان کرده بودند که باید مورد انتقام قرار بگیرند زیر باران شتم و ضرب و جرح قرار دادند. بارها به آنها گفته شد که نزنید و زدند. افراد را زندانی کردند، کارتها و نام‌ها و ورقه‌هایی را به تریبون رساندند تا اسمهایی اعلام شود و با وجود این‌که مکرراً به آنها توصیه شد که شعار ندهید، شعار دادند. به چهره‌هایی که امام به آنها اظهار اطمینان کرده است و امت به آنان دلبسته است و امریکا از آنان می‌ترسد اهانت کردند. نفاقی از این زشت‌تر و خبیث‌تر و نفرت‌انگیزتر نمی‌شود… خودشان بریدند، خودشان دوختند و خودشان به تن هر که دلشان خواست پوشاندند. خدایا! لعنت و نفرینت را بر آنان نثار کن.» ۱۵/۱۲/۱۳۵۹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
    21 12
    چقدر زیاد بودند
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
      39 6
      بله زیاد بودند مثل کسانی که به خاتمی و روحانی رای دادند
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
      18 6
      کف روی آب!
    • NL ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
      32 4
      آیت الله زاده بود، درس خونده فرنگ با 90 درصد رای شرکت کننده ها تونست رئیس جمهور بشه، اون موقع هم هنوز پرده نفاقش رو نشده بود کم کم مردم شناختنش و با اون لباس زنانه فرار کرد
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
      6 2
      شما خوبید
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
      1 1
      من هم توجمع بودم ولی مطلقا واسه رویارویی با امام اونجا نرفتیم...کلا جو اینجوری بود..کله بابای بنی صدر...
  • DE ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
    7 1
    اول انقلاب دستها رو نشده بود همه جا تعطیل بود سینماها و تئاتر هم برنامه نداشتند به همین خاطر میتینگ بنی صدر شلوغ بود .الان بنده خدا 50 نفر رو هم نمیتونه راه بندازه که اگر میتونست الان کنار جلیقه زردها شلوار زردکرده ها را هم در فرانسه داشتیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس