کد خبر 941872
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
قیمت مسکن در پاییز چقدر گران شد؟ +جدول

براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار، در پاییز سال ۹۷ قیمت خرید و فروش یک متر مربع واحد مسکونی نسبت به مدت مشابه به سال گذشته ۷۹.۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مشرق، بر اساس سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور که با هدف شفاف‌سازی اطلاعات معاملات املاک و مستغلات کشور در راستای ساماندهی امور مسکن پیاده‌سازی گردیده است، بنگاه‌های معاملات ملکی موظف هستند مشخصات کلیه‎ی معاملات خرید و فروشی که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند را در این سامانه ثبت نمایند.
بیشتر بخوانید:
با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در شهرهای بزرگ، باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح استان یا کشور می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

به علاوه متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین با افزایش ۷۹.۳ درصدی در نقاط شهری کشور در پاییز ٩٧ نسبت به پاییز ٩٦ ثبت شد.

این درحالی است متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی ٦٠.٣ درصد افزایش و متوسط مبلغ اجاره‎ یک مترمربع زیربنای مسکونی در نقاط شهری کشور افزایش ٢٥.٤ درصدی را در پاییز ٩٧ نسبت به پاییز گذشته به ثبت رسانده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس