کد خبر 941293
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
علی لاریجانی و نقوی حسینی

سیدحسین نقوی‌حسینی خطاب به لاریجانی گفت: شما هم ان‌شاءالله دور آخرتان است و دوره بعد استراحت می‌کنید! لاریجانی نیز در واکنش به اظهارات نماینده ورامین تاکید کرد: شما هم نفس راحتی می‌کشید!

به گزارش مشرق، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی «طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس» را در دستور بررسی قرار دادند. طرحی که برخی از مواد آن منجر به گوشه کنایه برخی از نمایندگان به هم شد.

بهارستان‌نشینان در جریان بررسی این طرح، ماده واحده‌ای را به تصویب رساندند که ورود نمایندگان برای چهارمین دوره متوالی به مجلس شورای اسلامی را ممنوع می‌کند. مصوبه‌ای که برای لحظاتی حرارت مجلس را بالا برد و باعث شد تا برخی از نمایندگان زبان به نقد هم باز کنند.
بیشتر بخوانید:
این مسئله تا جایی پیش رفت که سیدحسین نقوی‌حسینی خطاب به لاریجانی گفت: شما هم ان‌شاءالله دور آخرتان است و دوره بعد استراحت می‌کنید! لاریجانی نیز در واکنش به اظهارات نماینده ورامین تاکید کرد: شما هم نفس راحتی می‌کشید!

بر اساس مصوبه امروز مجلس کسانی که به مدت سه دوره متوالی نماینده مجلس باشند حق ندارند در دوره بعدی انتخابات مجلس نامزد شوند و باید یک دوره استراحت کنند و مجدد وارد مجلس شوند.

در جریان رای‌گیری برای تصویب این پیشنهاد، از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس، ۲۴۴ نفر حضور داشتند یعنی ۴۶ نماینده غایب بودند.

از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر نیز، ۲۳۶ نماینده در رای گیری شرکت کردند یعنی ۸ نماینده علی رغم حضور در صحن علنی در رای گیری شرکت نکردند!

هفت نفر از نمایندگان نیز اعلام کردند نظر خاصی ندارند یعنی رای ممتنع دادند؛ بنابراین پیشنهاد یاد شده با ۱۳۴ رای موافق و ۹۵ رای مخالف تصویب شد.

این پیشنهاد از سوی حسین امیری‌خامکانی نماینده ادوار ششم تا دهم (۲۰ سال نمایندگی با احتساب دور دهم) مطرح شد و محمدرضا تابش نماینده ادوار ششم تا دهم (۲۰ سال سابقه نمایندگی با احتساب دوره دهم) به عنوان موافق آن صحبت کرد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دامغانی IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    14 1
    اقای لاریجانی با تصویب این قانون هم اقای نقوی حسینی وهم مردم نفس راحتی خواهند کشید.انشاالله
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    7 1
    شک نکنید یک مشکلی هست، اصلاح طلبان آمده اند به میدان و زیر آب خودشون رو هم زدند. جفت آقایان طراح این طرح اصلاح طلب هستند. بگردید دنبال مشکل ، بنظر بنده به دنبال آوردن نسل سوم خود هستند که برای نظام شناخته شده هم نیستند این یعنی در طی یک زمان کوتاه تولد مجلسی بشدت غربگرا تر از این مجلس . یعنی فروپاشی از درون، جوانان و افراد کم سن را نمی شود به این راحتی رد صلاحیت کرد ، حتی وزارت اطلاعات یا سپاه هم از منویات درونی این افراد با خبر نیست که بتواند به شورای نگهبان کمک کند پس می توان نتیجه گرفت این طرح اصلی این افراد است.
    • سید IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
      3 0
      در تحلیل فضای سیاسی ایران خیلی وقته تاریخ انقضای دوقطبی اصلاح‌طلب-اصول‌گرا تموم شده
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    4 0
    عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس