حسن روحانی

روحانی در حالی از ساخت موشک برای مقابله با دشمن صحبت می‌کند که در سال ۹۶ برای پیروزی در انتخابات، اعلام کرد که چرا برای بازدارندگی دشمن شهر موشکی نشان می‌دهید!

سرویس سیاست مشرق - در لا به لای روزنامه‌های سال‌های گذشته، وعده‌ها و ادبیات جالبی از سوی دولتی‌ها واصلاح‌طلبان به کار گرفته شده است که مشرق روز به روز آن‌ها را بررسی و بازنشر خواهد کرد.

*******

وبسایت پرزیدنت؛ ۱۰/۱۲/۹۲

حسن روحانی: برای بازدارندگی نیاز به موشک داریم

روحانی در جمع در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، درباره توان بازداری دشمن نسبت به ایران گفت: "جنگ وقتی رخ می‌دهد که توازن برقرار نباشد یا دچار اشتباهات شویم. صدام دچار اشتباه محاسبه‌ای شد. هم راجع به تجاوز به ایران هم بعداً راجع به تجاوز به کویت و هم راجع به تجاوز به ملت خودش، در همه اینها دچار اشتباه محاسبه‌ای بود.

اشتباه محاسبه بد دردی است؛ یعنی درست نتواند بیندیشد و تجزیه و تحلیل کند. ممکن است دشمن گاهی دچار اشتباه محاسبه شود. ما باید در قدم اول بازدارندگی را به وجود بیاوریم. بازدارندگی یک بخشش تجهیزات است؛ همه اینهایی که وزیر محترم دفاع الان به آن اشاره کردند همانی که قرآن به ما می گوید وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ. از پیغمبر سوال کردند قوه چیست؟ فرمود رمی، رمی یعنی چیزی که شما پرتاب می‌کنید. یک وقت با دشمن مواجه می‌شوید، حالا گاهی به اصطلاح جنگ تن به تن انجام می‌دهید و یک وقت که به دشمن نرسیدید چیزی را پرتاب می‌کنید؛ آن رمی می‌شود. قدیم تیراندازی بود و مشابه آن. حالا شده است موشک، موشک هوا به زمین، زمین به زمین، سطح به سطح هر کجا. حتی پدافند هوایی و اینها هر کدام رمی است. همه پهپادها و وسایلی که روی آن سوار می‌کنید همه آنها رمی است."

البته این اظهارات روحانی در ابتدای ریاست جمهوری‌اش، کاملاً متفاوت و متناقض با اظهاراتی است که چند سال بعد اعلام کرد به صورتی که وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، نیروهای مسلح را به واسطه تست موشک، مورد طعنه و تهمت قرار داد.

روحانی در بخشی از مناظره دوم در پاسخ به انتقادات مطرح شده درخصوص علت عدم تحقق وعده‌های برجام، در یک اظهارنظر قابل تأمل و غیرقابل انتظار، سپاه را متهم به کارشکنی در مذاکرات هسته‌ای کرد و گفت: «روی موشک شعار نوشتند و شهر زیرزمینی نشان دادند که برجام را به هم بزنند.»

اشاره روحانی به شلیک یک موشک بالستیک بود که به زبان عبری سخن امام راحل در خصوص نابودی اسرائیل بر روی آن نوشته شده بود و دیگری هم رونمایی از دو شهر موشکی در اعماق چندصدمتری زمین بود که موجب شگفتی و آشفتگی در اظهارات مقامات غربی و آمریکایی شد و خشم و عصبانیت رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر آن را به همراه داشت.

اعتماد؛ ۱۰/۱۲/۹۳

** روحانی و ظریف: نتیجه مذارکرت هسته‌ای برداشته شدن همه تحریم هاست

محمد جواد ظریف در دیدار با همتای ایتالیایی‌اش در تهران گفت:

در موضوعات هسته‌ای و هم در موضوعات مربوط به تحریم ما. بارها تکرار کرده‌ایم که تحریم‌ها برای رسیدن به هیچ هدفی مفید نبوده‌اند و امریکا و به صورت کلی کشورهای غربی باید به این نتیجه برسند که تحریم‌ها سرمایه‌ای نیستند بلکه مانعی در راه رسیدن به توافق هستند و هر زمان که این واقعیت مورد پذیرش قرار بگیرد در آن زمان ما به رسیدن به توافق هسته‌ای بسیار نزدیک شده‌ایم. ما بارها تاکید کرده‌ایم تا زمانی که به توافق در خصوص کلیه موضوعات نرسیم توافقی وجود ندارد و این موضوع در برنامه اقدام مشترک یا توافق ژنو به صراحت بیان شده است که هیچ توافقی وجود ندارد تا زمانی که در خصوص همه زمینه‌ها توافق صورت بگیرد.

روحانی نیز در دیدار با ویر خارجه ایتالیا گفت: اساس مذاکرات هسته‌ای تلاش برای حصول به نقاط مشترک و اعتماد دو جانبه است و به اعتقاد ما همه تحریم‌ها باید در یک لحظه برداشته شوند.

سؤال اینجاست که تیم مذاکره کننده هسته‌ای که ادعا میکرد تا همه چیز مورد توافق قرار نگیرد، توافق انجام نمی شود، چگونه به مردم اعلام کردید که بعد از توافق و اجرای برجام، همه تحریم‌های بالمره رفع می‌شوند؟ چگونه تیم هسته ای و دولت روحانی، بدون هیچ تضمینی وارد بتن ریزی در قلب راکتور اراک شدند و الان می گویند امریکا به تعهداتش عمل نکرد؟

ایران؛ ۱۰/۱۲/۹۶

** روحانی: تا طرف مقابل در پیمان برجام بماند ما هم پایبند هستیم

"رئیس جمهوری در سومین سفر استانی خود در دولت دوازدهم به استان مرزی هرمزگان، با تأکید بر اینکه ایران بر سر قدرت دفاعی خود با کسی مذاکره نخواهد کرد، به تمام جهانیان اعلام کرد که آنچه برای دفاع از سرزمین‌مان نیاز داشته باشیم به دست جوانان، هنرمندان، صنعتگران، محققان، سربازان و سرداران خودمان تهیه خواهیم کرد و هرگز از شما برای آن اجازه نخواهیم گرفت.
وی با بیان اینکه این فرمان خداوند در قرآن کریم است که به ما فرمان ایستادگی در برابر توطئه بدخواهان می‌دهد، گفت: برای ساخت موشک، هواپیما، تانک، نفربر، هلی‌کوپتر و هر نیاز دیگری از کسی اجازه نگرفته و نخواهیم گرفت. ما برای امنیت منطقه نیازی به بیگانگان نداریم، اما اعلام می‌کنیم آماده هستیم تا با کشورهای همسایه و دوستان‌مان درباره ترتیبات امنیتی منطقه گفت‌وگو و همکاری کنیم و برای تأمین این امنیت بدون حضور و اتکا به بیگانگان روی پای خودمان بایستیم.

روحانی در بخش دیگر سخنان خود، به تلاش‌های ناموفق اخیر امریکا برای ضربه به ملت ایران اشاره کرد و افزود: درباره برجام حرف‌های غیرمنطقی زدند که همزمان با پاسخ رئیس جمهوری ایران به آنان، همه کشورهای اروپایی و بسیاری از کشورهای جهان سخنان نادرست آنان را نسبت به ملت ایران محکوم کردند و نشان دادند که امریکا در این مسیر در انزوا است.
وی با بیان اینکه امریکایی‌ها در توطئه‌های آینده خود علیه ملت ایران هم در انزوا خواهند ماند، اضافه کرد: ملت ایران در مسیر منافع ملی خودش با تمام توان ایستاده و ما تا روزی که طرف مقابل‌مان پیمانش را زیر پا نگذاشته، بر پیمان‌مان و به تعهدات‌مان پایبند خواهیم بود، اما در عین حال اجازه نخواهیم داد دیگران از پیمان و تعهدمان سوء استفاده کنند."

اظهارات روحانی درباره پایبندی به برجام و توافق تا زمانی که طرف مقابل به عهدش عمل کند عملاً بر خلاف واقع است، آمریکا در سال ۹۷ به صورت یکطرفه از برجام خارج شد و دولت روحانی بار زهم اصرار کرد در برجام می ماند چون برجام یه توافق جمعی است و آمریکا یک مزاحم بود، از سوی دیگر، اروپا نیز تا به الان اقدام مؤثری در توافق برجام به نفع مردم ایران انجام نداده است ولی بازهم دولتمردان به دنبال اجرای دستورات اروپا مبنی بر تصویب لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند و معلوم نیست دقیقاً چه اتفاقی باید صورت بگیرد تا حسن روحانی بگوید طرف مقابل برجام را رعایت نکرده و زیرپا گذاشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    68 3
    روحانی خودش برای من ارزشی نداره چه برسه به صحبتهاش
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
      24 0
      گل گفتی داداش
  • كهنه سرباز امريكايي DE ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    6 47
    موشك هاي ايران حكم همان پرايد هاچبك را دارند در صنعت خودروسازي .
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
      12 0
      رفتی یه فیلترشکن 5هزار تومانی خریدی آی پی خودت رو عوض کردی میگی کهنه سرباز امریکایی . دلت خوش
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
      9 0
      به پراید میگن ارابه ی مرگ
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    29 1
    یه عده برای رای هم تغییر سیاست میدن هم گفتمان
  • حسین PL ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    41 0
    من نام نمیارم و به کسی تهمت نمیزنم. ولی وقتی احادیث و روایات را میخوانی متوجه میشه که نقاق باعث میشه حرف انسان متغیر بشه و یکی ا نشانه های نفاق همینه.
  • DE ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    16 2
    حال بهم زدن
  • جنبش سبز IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    1 48
    درود بر روحانی صلح طلب درود بر جنبش سبز اگر fatf امضا نشود مملکت را به آتیش می‌کشیم و همه مخالفان اصلاحات را سلاخی میکنیم
    • حجت IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
      24 0
      غلط می کنی فتنه گر
    • داود IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
      14 0
      داداش فازت چیه صنعتی و سنتی را قاطی کردی .
    • AE ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
      11 0
      بیا منتظرتم فقط ایزی لایفتم ببند
    • قصاب سرکوچه DE ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
      1 0
      جیگر کوچولو پاشو از پای سیستم و برو اول جیش و بعدش مسواک و یه بوس وبعدشم لالا که صبج از مدرسه ات جانمونی , پاشو دلبندِ خجسته دلم , ها بدو ها ببینم گلم /
  • US ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    2 17
    به دل نگیرید موقع انتخابات بود روحانی وقتی دید با تمام قوا در خدمت رقیب هستید ناراحت شد وگرنه روحانی از خودتونه کافیه نمودار بودجه نظامی از ۹۲ تا الان را نگاه کنید متوجه میشوید
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    18 2
    الزایمر سیاسی
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    8 1
    پیمان زیر پا گذاشتن یعنی چی دقیقا؟!!!!!
  • عباس AE ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    19 0
    شیخ حسن معلوم نیست با خودش چند چنده
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    0 8
    نه موشک نه بمب اتم ونه شعار ونه تطمیع ومداخله وجنگهای نیابتی...چه بخواهیم وچه نخواهیم فعلا بدای برجام نیاز نداریم-وخود سازمان ملل امنیت وناتو استقلال کشور را حفظ ودفاع میکند
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    17 0
    باز هم قرصاش را نخورده
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    7 0
    روحانی در سال ۹۲ از سپاه خواسته بود به دولت در پروژه های اقتصادی بزرگ کمک کند ولی الان میگه سپاه باید از اقتصاد بره بیرون.
  • FR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
    5 0
    تو تاریخ بشریت یه همچین آدمی نوبره
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
    3 0
    حسن روحانی مگه برجام توافق هسته ای نبود. موشک چه ربطی به برجام داشت؟!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
    0 2
    روحانی نگفته موشک نداشته باشیم بلکه گفته درموقعش استفاده کنیم
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
    2 0
    هر عاقلی در مقابل دشمن مجهز میشه واین یک چیز عادی ودرستی .
  • محمود IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
    1 0
    بادی به هر جهت......... متاسفانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس