کد خبر 940769
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
سپاه

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه گفت: شناورهایی که صید ترال انجام می‌دهند چه خارجی و چه داخلی همه توقیف می‌شوند و ما این کار را با جدیت با کمک دستگاه قضایی دنبال می‌کنیم و با هیچ کس تعارفی نداری

به گزارش مشرق، سردار منصور روانکار چهارشنبه شب در آیین افتتاحیه و تشکیل بسیج دریایی شهرستان‌های دیر و کنگان در جمع صیادان، نعمت ولایت را یکی از نعمت‌های عظیم خداوند برشمرد و اظهار داشت: امروز فرزندی از سلاله پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین علیهم‌السلام حاکم جهان اسلام است و ما افتخار می‌کنیم که زیر چتر امامت و ولایت نفس می‌کشیم.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: نعمت دیگری که باید قدردان آن باشیم دفاع مقدس است که اگر آن را بشکافیم همه مؤلفه‌های قدرت و مدیریت در درون آن نهفته است.

وی با اشاره به اینکه برای ابلاغ فرمان مقام معظم رهبری در جمع صیادان حاضر شده است، ابراز داشت: موضوع ناامنی در دریا و برقراری امنیت یکی از دغدغه‌های همیشگی فرمانده کل قوا هست و این امنیت هم صرفاً در بعد نظامی و حضور شیاطین در خلیج فارس خلاصه نمی‌شود بلکه از چند دیدگاه باید به آن نگاه کنیم.

قرارگاه مبارزه با قاچاق در دریا تشکیل شده است

روانکار بیان کرد: تأکید رهبر فرزانه انقلاب در پیگیری جدی مبارزه با قاچاق سوخت و مواد مخدر و صید غیرمجاز کشتی‌ها و لنج‌هاست و این را از نیروی دریایی سپاه مطالبه می‌کنند و دستور اکید داده‌اند که این بساط باید جمع شود و در همین راستا قرارگاهی که از مصوبات شورای امنیت ملی هم هست با حضور نیروی دریایی سپاه، دریابانی، نیروی انتظامی، بسیج و مسؤولان قضایی با موضوع رسیدگی به موضوع قاچاق در دریا تشکیل شده است.

بیشتر بخوانیم:

۶ شناور متخلف صید ترال توسط سپاه توقیف شد

این مقام مسؤول گفت: مسئله‌ای که در گذشته کمتر در منطقه استان بوشهر وجود داشت اما امروز از دغدغه‌های مهم به حساب می‌آید موضوع قاچاق مواد مخدر است که در طول سواحل عسلویه، کنگان و دیر به منظور انتقال به سایر نقاط وجود دارد و در این زمینه به سپاه دستور داده شده که با شدت برخورد و اقدام مؤثر داشته باشد.

اصرار بر قاچاق، پاسخ سخت سپاه را در پی دارد

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه کسانی که در زمینه قاچاق مواد مخدر فعالیت می‌کنند فرزندان و برادران ما هستند و تا جایی که بتوانیم کمک می‌کنیم از این منجلاب نجاتشان دهیم، ادامه داد: اما اگر بر ادامه قاچاق اصرار داشته باشند قطعاً برخورد نیروی دریایی سپاه شدید و سخت خواهد بود که در بحث قاچاق سوخت نیز همین روال وجود دارد.

وی عنوان کرد: طبق گزارش‌ها در طول یک روز چیزی حدود ۱۰ میلیون لیتر سوخت قاچاق می‌شود که اگر در ماه حساب کنیم رقم بالایی خواهد بود و این ناشی از سیاست‌گذاری‌های اشتباهی است که متأسفانه باز هم روی آن اصرار می‌شود.

صید ترال، قاچاق و ترویج فساد سازماندهی شده است

روانکار با بیان اینکه ما معتقدیم صید ترال، قاچاق سوخت و مواد مخدر و اخیراً هم فساد اخلاقی در سواحل سازماندهی شده است، اضافه کرد: به نام توریست و گردشگر در طول سواحل از جمله جزیره هندورابی به سمت بنود و سواحل عسلویه به صورت هدفمند گردشگرانی را پیاده می‌کنند که با ظاهر نامناسب عکس و فیلم می‌گیرند و بعد در فضای مجازی منتشر می‌کنند که اینها پیام دارد، این اتفاقات برای ترویج فساد آن هم در منطقه جنوب که مردم زندگی سنتی دارند برنامه‌ریزی شده است و اگر جلویشان گرفته شود داد همه بلند می‌شود که چرا با گردشگر این گونه برخورد می‌کنید.

برخورد با صید ترال محکم دنبال می‌شود

وی با بیان اینکه صید ترال هدفمند است تأکید کرد: اگر کسی کار خلاف انجام دهد نگاه ما محبت‌آمیز همراه با ارشاد و هدایت است اما کشتی‌های چینی، فیلیپینی و بنگلادشی که صید ترال انجام می‌دهند و صیدشان را به کشورهای امارات و عمان منتقل می‌کنند بعد خیلی از همین آقایان مسؤولین در روزنامه‌ها همه نوشته شده حتی نامه‌ای مکتوب به ما زدند که فلان کشتی‌ها با مجوز سازمان شیلات صید ترال انجام می‌دهند و فانوس دریایی و حرام گوشت صید می‌کنند که ما زیر بار نرفتیم.

این مسؤول ادامه داد: به دستور فرمانده نیروی دریایی سپاه، شناورهایی که صید ترال انجام می‌دهند چه خارجی و چه داخلی همه توقیف می‌شوند و ما این کار را با جدیت با کمک دستگاه قضایی دنبال می‌کنیم و با هیچکس تعارفی نداریم و این خواسته و دغدغه مقام معظم رهبری و ولی ماست که بحث امنیت صید و صیادی و صنعت شیلات برقرار شود و ما وارد این ماجرا شدیم که به شما قول می‌دهیم آن را محکم دنبال کنیم.

وی با تقدیر از دادستانی شهرستان دیر افزود: در بحث مبارزه با صید ترال و خلاف و ممنوعه ما در کنار صیادان هستیم و اگر ببینیم شناورهای توقیف شده رها شوند و به دریا بازگردند دوباره آنها را توقیف می‌کنیم و این کار را ادامه می‌دهیم.

روانکار تشکیل بسیج دریایی را از دیگر مطالبات رهبری قلمداد و اظهار کرد: بسیج دریایی دارای ساختار و سازمان مستقلی است که از رهگذر آن بخشی از دغدغه‌ها و مشکلاتی که در دریا با آن مواجه هستیم به خود صیادان واگذار می‌شود و شناورهای صیادی هم مورد حمایت آن قرار می‌گیرند.

سپاه فقط در خط ولایت حرکت می‌کند

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: سپاه در حفظ دستاوردهای نظام با هیچ احدالناسی تعارف نمی‌کند و زیر چتر ولایت و با اذن ایشان هر جایی نیاز باشد ورود کرده و خط و مشی‌ای که فرمانده کل قوا مشخص می‌کند برای ما ملاک است و برایمان مهم نیست که فلان مسؤولان خوشحال یا ناراحت بشوند.

وی یادآور شد: مسؤولیت‌ها ماندنی نیست که ما بخواهیم ارزش‌های خود و امنیت داخلی را با یک سری نامه‌ها و دستورات برهم بزنیم چرا که باید روزی حساب پس بدهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    32 3
    با مروجین فساد در سواحل یا هرجای دیگر برخوررد کنید.
  • ایرانی IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
    3 1
    فکرمی کنم نفوذناپذیری سپاه بیشترمدنظرمردم قراردارد.دوام این سیاست رادرمهارصیدقاچاق ترال خواستاریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس