خ

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام شیخ مصطفی محامی را به نمایندگی ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان منصوب کردند.

به گزارش مشرق، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام شیخ مصطفی محامی را به نمایندگی ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان منصوب کردند.

بیشتر بخوانید

انتصاب نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان

گوشه‌ای از زندگینامه نماینده جدید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی متولد سال ۱۳۴۴ در مشهد مقدس است. وی از همان دوران کودکی وارد مکتب شده که پس از فرا گرفتن قرآن و مقداری ادبیات فارسی وارد کلاس دوم می‌شود.

وی پس از گذراندن کلاس چهارم برای جبران پیشرفت اولیه یک‌سال از تحصیل در دبستان بازمی‌ماند اما در این مدت ادبیات عرب و فقه (عروة الوثقی) را نزد والد ماجد دام ظله فرا می‌گیرد و در سال ۵۵ رسماً وارد حوزه علمیه می‌شود و با توفیقات الهی ایام تحصیل و تعطیل را تحصیل می‌کند و دروس سطح را نسبتاً سریع می‌گذراند.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی اوایل دهه ۶۰ وارد حوزه علمیه قم می‌شود که طی یک سال ضمن تکمیل مکاسب در خدمت مرحوم آیت الله ستوده و کفایه نزد حضرت آیت الله سید حسین شمس و حضرت آیت الله محقق داماد همزمان درس خارج اصول را نزد حضرت آیت الله وحید خراسانی سپری می‌کند و تا پایان دهه ۶۰ به همان درس اصول ادامه می‌دهد.

وی تفسیر و حفظ سوره‌ها و اجزائی از قرآن را از ابتدای دوره طلبگی فرامی‌گیرد اما اوج شکوفایی این عمل را در قم و با شرکت در درس تفسیر آیت الله مشکینی و سپس با آغاز درس تفسیر آیت الله جوادی آملی می‌داند که تا اواخر دهه شصت ادامه داشته و با انجام تحقیقات قرآنی به‌صورت فردی و جمعی همراه بوده است و سرانجام به تشکیل گروه تفسیری برای تفسیر راهنما در مرکز فرهنگ و معارف قرآن سپس کنترل کارهای انجام‌گرفته منجر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۳ به‌مدت سه سال به کارهای فرهنگی، اجتماعی در سیستان و بلوچستان می‌پرداخته که با تأسیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور بلوچستان مسئولیت شهرستان سراوان را پذیرفته و با حفظ سمت معاونت امور شهرستان‌ها و علاوه بر آن معاونت امور سیاسی و اجتماعی دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور بلوچستان در زاهدان را هم قبول کرده است.

وی پس از بازگشت به قم بیشتر به امور آموزشی و پژوهشی و مدیریت آموزشی و مدیریت پژوهشی مشغول شده است همچنین تدریس مکاسب کفایه، بدایه و نهایة الحکمه، حلقات اولی، ثانیه و ثالثه شهید صدر، تفسیر تربیتی و تفسیر موضوعی، فقه مقارن (الاعتصام بالکتاب و السنة جناب آقای سبحانی) به‌اضافه ایفای نقش به‌عنوان استاد راهنمای طلاب درس خارج و راهنمایی و مشاوره تعدادی پایان‌نامه در سطح ۳ و کارشناسی ارشد همچنین مسائل متعدد اصولی، فقهی به‌روش درس خارج و همچنین کتب متعدد تفسیری و روائی از جمله فعالیت‌های وی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    10 15
    همچین هم جوان نیستند
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    15 4
    اقا ایشون جوونم نیستنا..
  • DE ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    11 3
    54 ساله یعنی جوان ؟
  • سعید IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    مگه زاهدان عبدالحمید امام جمعه نیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس