بدهی ۱۵۰۰ میلیاردی مصداق اخلال در نظام اقتصادی/ تبانی با مدیران بانک‌ها

هدایتی به لحاظ تاخیر در پرداخت تسهیلات بانک سرمایه تاکنون ۱,۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و سود آن بدهکار است که با تشخیص مقام قضایی عنوان اخلال عمده نظام اقتصادی کشور است.

به گزارش مشرق، اولین جلسه رسیدگی به اتهامات یازده متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور، در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد.

ببینید

عکس / هدایتی در لباس زندان

حسین هدایتی دولابی، سید مهدی موسوی نژاد، محتبی کیان پیشه، علی اکبر یقینی، حسین شریعتی، امیر توللی، احمد رفیعی، مهدی فتحی، حسین حدادان، نورالدین مقصودیانی، هانیه پهلوان یازده متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور هستند که امروز ۸ اسفندماه محاکمه می شوند.

آغاز دادگاه در ساعت ۱۰ صبح

پس از حضور متهمان و وکلای آنها و همچنین اصحاب رسانه قاضی مسعودی مقام رسیدگی به این پرونده را آغاز کرد.

در ابتدا به مهدی فتحی، حسین حدادان، خانم هانیه پهلوان، حسین هدایتی و جمعی دیگر تفهیم اتهام شد.

تبانی هدایتی با مدیران بانک‌ها محرز است

در ادامه دادگاه نماینده دادستان گفت: در پرونده حاضر موسوم به پرونده گروه هدایتی، آقای حسین هدایتی دولابی در پوشش ۸ فقره شرکت های صوری به نام طراحی پویان پاسارگاد، سروش تجارت سیمرغ، جاوید گشت هیرمند، جاوید گشت آرکا و چند شرکت دیگر اقدامات مجرمانه انجام داده است.

وی ادامه داد: تبانی هدایتی با مدیران ارشد بانک جهت اخذ اعتبارات غیر قانونی از بانک محرز است.

نماینده دادستان تهران گفت: اقدامات متهم ردیف دوم سید مهدی موسوی نژاد در فرایند دریافت تسهیلات موثر بوده است به طوری که در سال ۹۲ با هدایتی آشنا شده و زمین هایی با بنای نیم ساخته در جاده قدیم جهرم به شیراز در اختیار آقای هدایتی قرار داده است.

وی افزود: این زمین‌ها توسط ۲ کارشناس متخلف دادگستری به قیمت ۱۳ برابر قیمت واقعی ارزیابی شده و به توقیف بانک درآمده است.

این زمین ها که با جرات میتوان آن را املاک بیابانی نامید جهت گرفتن تسهیلات کلان استفاده شده است.

موسوی نژاد ار طریق برقراری روابط نامتعارف با مدیران ارشد بانکی در ویلای شخصی خود مصوبات بانکی را پیش از تائید دریافت کرده، این مصوبات ناظر بر تسهیلات و همچنین املاک موضوع وثیقه را به آقای هدایتی واگذار کرده که ۹۳ میلیارد تومان بابت دستمزد از آقای هدایتی دریافت کرده است که مبلغ مذکور از محل تسهیلات به آقای موسوی نژاد پرداخت شده است.

پرداخت ۱۰ میلیارد برای خرید شرکت‌های صوری

وی افزود: آقای حسین هدایتی مبالغ قابل توجه دیگری به منظور دریافت تسهیلات کلان در قالب حق دلالی به ۲ نفر پرداخت کرده است.

متهمان از طریق امضای صورتجلسات و عدم اخذ وثایق کافی نقش موثری در خروج مبالغ مذکور توسط حسین هدایتی داشتند آقایان هنرپیشه و فیروزآبادی به عنوان کارشناسان دادگستری استان فارس از طریق گزارش خلاف واقع در تضییع اموال بانک سرمایه نقش داشتند.

نماینده دادستان تهران گفت: مشخص شد که شرکت‌های صوری فوق الذکر فاقد فعالیت عملی بوده و شرکت های مذکور در ازای دریافت مبلغی حدود ۱۰ میلیارد تومان توسط آقای علی اکبر یقینی به آقای هدایتی واگذار شده است.

مدیران عامل بی بضاعت شرکت ها پس از حضور در شعب بانک و اخذ دسته چک، این چک‌ها را به صورت سفید امضا در اختیار آقای هدایتی قرار می‌دادند تا هدایتی با مبالغ دلخواه به خارج کردن تسهیلات اقدام کند.

وی افزود: پرویز کاظمی به عنوان عضو هیات مدیره بانک سرمایه قبلاً رئیس هیات مدیره شرکت استیل آذین ایرانیان بوده است. ضیایی هم در بانک و هم در صندوق ذخیره مبالغ هنگفتی در اختیار هدایتی قرار داده است جهت پاداش به عنوان مدیرعامل کارخانه لوله و نورد انتخاب می‌شود و مبالغ هنگفتی نیز از سوی هدایتی به یاسر ضیایی جهت حسن انجام خدمات پرداخت شده است.

یاسر ضیایی امتیازات و مبالغ اخذ شده از هدایتی را غالباً از طریق راننده اش به نام امیرتولی اخذ کرده است.

هدایتی ۱۵۰۰ میلیارد بدهی دارد و مصداق اخلال در نظام اقتصادی است

هدایتی به لحاظ تاخیر در پرداخت تسهیلات بانک سرمایه تاکنون ۱۵۰۰ میلیارد تمان تسهیلات و سود آن بدهکار است. که با تشخیص مقام قضایی عنوان اخلال عمده نظام اقتصادی کشور است.

شرکت طراحی پویان پاسارگاد قرارداد مشارکت مدنی به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان دارد که شرکت ذوب و نورد آرتین به همین مبلغ قرارداد دارد.

وی افزود: شرکت سروش تجارت سیمرغ به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان، شرکت جاوید گشت هیرمند قراردادهای مشارکت مدنی مجموعاً ۱۳۰ میلیارد تومان و شرکت سیم سازی پارمیدا قرار دادی به مبلغ ۸۰ میلیارد تومان دارند.

نماینده دادستان تهران گفت: تمامی مبالغ موضوع تسهیلات در غیر از محل قرارداد مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: شرکت کوه آوران جیحون ضمانتانمه ۶۵ میلیارد تومانی، عمران تجارت امین ضمانتنامه ۵۰ میلیارد تومانی و یک شرکت دیگر ۵۰ میلیارد تومانی دارد که رقم اصل تحصیل نامشروع آقای هدایتی ۵۸۰ میلیارد تومان است.

شرکت‌های یک میلیاردی مهره‌های پازل هدایتی

نماینده دادستان بیان داشت: شرکت‌های تأسیسی غالباً با ۱ میلیارد تومان تأسیس شده است. ضمناتنامه ها و تسهیلات اعطایی غالباً به سرفصل‌های غیرجاری منتقل می‌شده است.

وی افزود: شرکت کوه آوران و عمران تجارت و سیلین ساز پارمیدا فقط با اخذ چک تسهیلات درایفت کرده اند.

زمین‌های مذبور با ۴۲۰ میلیارد تومان گران نمایی به فروش رسیده است که پرونده در خصوص سایر متهمان مفتوح است.

به گفته نماینده دادستان تهران هدایتی مبلغی ۵۸۶ میلیارد تومان را از بانک سرمایه خارج کرده است.

مجتبی کیان پیشه از کارکنان هدایتی به عنوان ضامن برخی قراردادهای تسهیلاتی را امضا کرده است و در انتساب شرکت های مذکور به آقای هدایتی تردیدی وجود ندارد.

به گفته نماینده دادستان تهران اعتبارسنجی و اخذ وثایق بانکی توسط اعضایی وقت بانکی مورد لحاظ قرار نگرفته است، اتهامات نامبرده دایر بر ۸ فقره تسهیل نامشروع بالغ بر ۵۸۶ میلیارد تومان بوده است.

هدایتی متهم به خیانت در امانت است

نماینده دادستان تهران گفت: آقای هدایتی به عنوان تسهیلات گیرنده واقعی از طریق مصرف ۵ فقره تسهیلات، متهم به ۵ فقرره خیانت در امانت است و اقدامات نامبرده منتهی به اخلال در نظام پولی و بانکی کشور شده است.

وی افزود: هدایتی در پوشش ۸ فقره شرکت صوری مبادرت به دریافت تسهیلات داشته و تسهیلات دریافتی را به حساب کارکنان مورد وثوق خود واریز می‌کرده تا از این طریق ردی از خود به جای نگذارد.

پولشویی یکی از اقدامات هدایتی

به گفته نماینده دادستان تهران اتهام نامبرده دایر بر پولشویی از طریق مخفی نمودن منشا وجود و انتقال آن به حساب های مختلف است.

وی افزود: هدایتی از طریق مراجعات مکرر به بانک سرمایه و امضا تفاهم نامه های دوجانبه جهت رفع موانع اخذ تسهیلات و متقابلاً پرداخت تسهیلات از سوی بانک سرمایه به شرکت های معرفی آقای هدایتی قصد اخلال داشته است.

وی ادامه داد: اخلال در نظام اقتصادی کشور از شبکه بانکی از طرق نامشروع و غیر قانونی به میزان ۵۸۶ میلیارد، ۵ فقره خیانت در امانت، پولشویی به میزان ۵۸۶ میلیارد تومان از مجرای نامشروع بخشی از اتهامات حسین هدایتی است.

ماجرای فروش زمین‌های نیم ساخته

نماینده دادستان در ادامه قرائت کیفرخواست به متهم ردیف دوم موسوی نژاد ساکن شیراز رسید و گفت: وی در سال ۱۳۹۲ توسط هادی سهامی با هدایتی آشنا می‌شود و به واگذاری زمین های نیم ساخته در جهرم به آقای هدایتی به مبلغ ۱۴۵ میلیارد تومان اقدام کرده است.

وی افزود: ایشان با برقراری روابط نامتعارف با مسئولان بانک تسهیلات را پیش از تصویب دریافت کرده است.

موسوی نژاد این زمین را به قیمت ۱۴۵ میلیارد تومان به هدایتی واگذار کرده که ۹۳ میلیارد تومان توسط هدایتی به حساب ایشان واریز شده است.

در صوررتی که ارزیابی کارشناسی رسمی خیلی بیشتر بهای خرید بوده که حکایت از سوری بودن معامله دارد. حسب هیأت گزارش کارشناسی دادسرا مجموعاً ۳۲ میلیارد تومان بوده. در تاریخ ۹۱.۱۲.۱ شرکت های مذکور به مبلغ ۱ میلیارد تومان به آقای موسوی نزاد صلح شده است.

هدایتی: اتهاماتم را قبول ندارم

در ادامه رسیدگی به پرونده گروه هدایتی قاضی خطاب به متهم گفت: به شکایت بانک سرمایه، گزارش بازرسی کل کشور، گزارش بازرسی بانک سرمایه، گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی، گزارشات ضابطین، سپاه باسداران، مرکز عملیات ویژه بلیس آگاهی تهران، ردیابی های مالی صورت گرفته، نظریه هیات کارشناسان دادگستری، گزارش مرکز اطلاعات مالی شورای عالی وزارت اقتصاد و دارایی، رونوشت نامه های شما به علی بخشاییش جهت رفع موانع تسهیلاتی، اتهام شما مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق نظام پولی و بانکی به موجب تحصیل ۸ فقره تسهیلات اعطایی به مبلغ ۵ هزار و ۸۶۹ میلیارد و ۳۹۶ میلیون ریال قرائت و تفهیم می‌گردد.

قاضی: آیا این اتهامات را قبول دارید؟
حسین هدایتی: خیر

حسین هدایتی دولابی با حضور در جایگاه متهمین اظهار داشت: نماینده دادستان کیفرخواستیی را قرائت کردند که با کیفرخواست ارائه شده به من مغایر بود و ای کاش آن کیفرخواست به من ابلاغ می‌شد.

سوالی دارم از شما. در جمهوری اسلامی که خودم را خادم آن می‌دانم و عدالت قضات را به عینه بررسی کرده و مطمئنم همینطور هست می خواهم بدانم اگر دفاعیات بنده عرضه شد به حرف های من توجه می‌شود؟ و اگر دفاعیه بنده موجب قانع کردن شرعی و قانونی شما شد آیا موجب برائت من می‌شود یا اینکه رأی من از قبل صادر شده؟
قاضی گفت: دادگاه قبل از رسیدگی رأی خود را نمی‌تواند صادر کند. اگر دفاعیات بر مدار حقوقی باشد شنیده می‌شود و دفاعیات شما مستند باشد بحث برائت صادر می‌شود. این شعبه آرائش برگرفته از کل دفاعیات و استدلالات است. اینکه دفاعیات شما ممکن است مستند نباشد و هرکدام مستند باشد ما قبول می‌کنیم.

هدایتی: در مقابل قانون سرم بایین است

هدایتی بیان داشت مهمترین موضوع این است که در کیفرخواست نوشته است ۸ فقره شرکت کاغذی را برای اغفال بانک سرمایه قرار داده ام.

اولاً این وام ۲ مرتبه در سال های ۹۲ و ۹۴ دریافت شده. در سال ۹۲ پروزه کارسان و لیان که با مصوبات و تمام عوامل کارشناسان رسمی دادگستری و مدیر شعبه اذعان داشتند. واگذاری با فروختن فرق دارد.

در سال‌های ۸۷ تا ۹۱ چندین بار کارشناسی شده و نماینده دادستان فرمودند که سال ۹۲ با دو واسطه با هم آشنا شدیم که از من ۲۴۰ میلیون تومان پول گرفتند جهت این آشنایی و از ایشان هم ۴۰۰ میلیون تومان پول گرفتند.

معرفی ۸ فقره شرکت کاغذی، در قانون تجارت معنا دارد.

آغاز فرافکنی‌های هدایتی؛ شرکتها مال من نیست!

هدایتی افزود: نماینده دادستان گفتند که شرکت‌ها متعلق به من است. این شرکت ها متعلق به من نیست.

سرمایه این شرکت ها بین ۷ تا ۱۰ میلیارد است و چند سال قبل تاسیس شده و مالیات پرداخت کردند و سال قبل ۶۵۰ میلیون تومان کمک کردم چون این شرکت ها متعلق به آقای یقینی است و من این پول را به ایشان جهت برداخت مالیات کمک کردم.

فرض به اینکه رعایت نشده، مالک شرکت‌ها آقای یقینی است شرکت ها در سالی که توافق کردیم، مدیرعامل آن هم به حسب اتهام دیگری در زندان است.

این مدیرعامل می‌گوید در شرکت دناساز صورت‌جلسات را امضا می‌کردم و می‌گوید در استخر دفتر من آقایان موسوی نژاد حضور داشتند.

حسین هدایتی به دلیل اینکه ۴۰ سال در این کشور کارخانه و املاک متعدد خریداری کردم بعد از سال ۶۸ به بعد، در این فاصله اموالی که خریداری کردم خودم به دیدن آن نرفتم و نماینده‌های امین من رفتند و می دیدند و می‌گفتند خوبه و حاج آقا بخر.

وی افزود: الحق و الانصاف در صورت نیاز سوگند خواهم خورد که نه تبانی بین ما بوده و من فقط ملک خرده ام از ایشان. ملکی را ۴۵۲ میلیارد تومان خریداری کردم.

هدایتی بیان داشت: اتفاقاًً آقای یقینی با آقای موسوی نژاد در سال ۹۱ صلح حقوقی کردند و مصوباتی که دناساز و شرکت‌های قبلی داشتند مصوبات را انتقال دهند. این ملک ها در اختیار من نیست و برای من نیست. کارشناسی‌هایی در سالهای ۸۷ تا ۹۱ شده که هنرنمایی ایشان اینقدر زیبا بوده که از شعبه شیراز تأمین دلیل گرفته که با همکاری واشقانی مدیرعامل (نمیخواهم تهمت بزنم) صورت گرفته است.

انداختن تقصیرها به گردن موسوی نژاد!

وی افزود: شرکت ها متعلق به من نیست و متعلق به آقای یقینی است اگر کمبودی یا خلافی دارد خود ایشان باید جواب دهد. ما طبق صورتجلسات بین ۲ تا ۴ درصد از محل وام چک آنها را جدا می‌دادیم. ۹-۱۰ تومان نیست بلکه ۱۸ میلیارد تومان است، مگر من خودم شرکت نداشتم مانند استیل آذین که ۴۰ سال است تاسیس کردم چرا باید شرکت دیگری تاسیس کنم، کارشناس حتی اعتبارات محل شرکت‌ها را بازدید و اعتبار سنجی می‌کند و ۷ نفر نفر عضو هیأت مدیره بانک امضا کردند و این مسیر قانونی طی شده و اگر عمل خلافی شده به من هیچ ارتباطی ندارد و باید آقای موسوی نژاد جواب دهد.

هدایتی گفت: کارشناسان زده بودند پیشرفت کار ۸۵ درصد! در صورتیکه پیشرفت کار ۱۰ درصد بوده. چرا اصلاح نکردید و تحقیق نکردید؟ ۷ کارشناس به آقای واشقانی که مدیر حقوقی وقت بانک بودند که این املاک را کارشناسی کنند، اگر این کارشناسی صورت گرفته چرا یک روز بعد نامه زدید و سفید امضا تحویل دادند، عمل متقلبانه صورت گرفته و ایشان اقرار کرد که من جعل کردم.

وی افزود: من در سال ۹۳ به دادسرای ناحیه ۲ شعبه ۱۱ مراجعه و از ایشان به جهت تحصیل مال نامشروع شکایت کردم، آقایان را فرستادم و گفتند این ملک ۲۰-۳۰ تومان هم نمی‌ارزد. شعبه ۱۱ دادسرای ناحیه ۲ در سال ۹۳ بود که در کیفرخواست شما فرمودید صوری است، ما با ایشان دعوا و نزاع پیدا کردیم که من حکم جلب گرفتم و وکلا نشستند صلح کردیم ۵۰ میلیارد از این ۱۴۵ میلیارد را به من برگرداندند. این کارشناسان در شعبه ۱۱ ناحیه ۲ اقرار کردند که اینها سفید امضا و جعلی است.

هدایتی گفت: اگر شرکت ها کاغذی است به فرض اینکه این آقایان خطا دارند، بانک در زمینه صدور مصوبات کوتاهی کرده. آقای بخشایش در سال ۹۳ که به بانک کشاورزی رفته بودند من را پیش آقای بخشایش بردند که ۲ نفر هم شاهد بودند، گفتم آقای بخشایش چقدر گرفتید از این آقا و من را نابود کردید و گفتم این ملکی که ۱۴۰ میلیارد کارشناسی کردید ۲۰ تومان هم نمی‌ارزد که اظهارات مدیرحقوقی بانک سرمایه هم موجود است .۲ نفر از برادران عزیز وزارت اطلاعات هم شاهد بودند که آنجا با آقای بخشایش هم دعوایمان شد.

هدایتی افزود: به آقای بخشایش گفتم چرا اگر مستندات اینها کافی نبوده رشوه گرفتید و تبانی کردید؟ ۳ فقره شرکت دیگر کامللاً مسئولیتش را می پذیرم که ما مراجعه به بانک کردیم و وام گرفتیم.

وی خطاب به نماینده دادستان گفت: خدا می‌بیند برادر. ما با معرفی ملک به کارشناس ۶۷۵ میلیارد تومان و وکالت بلاعزل زدیم.

وی گفت: من برای این ملک که سرمان کلاه رفته چقدر ملک بدهم و برای کارخانجاتم وام بگیرم و آنها گفتند ۲-۳ برابر باید ملک بدهید و ۹۴.۱۲.۲۶ که ملک جاده مخصوص را اعطا کردیم.

روایت هدایتی از سخنان سرپرست دادسرای پولی و بانکی

هدایتی افزود: در زمان آقای پسندیده مدیرعامل دادسرای پولی و بانکی ایشان در سال ۹۵ ۳ کارشناس تعیین کردند. ایشان فرمودند این حاج حسین خیلی زرنگ است، می‌روید و قیمت را کف کف می‌زنید و تهدیدشان کرد. یک نماینده از من، یک نماینده از دادستانی و یک نماینده دیگر رفتند و ملک را کارشناسی کردند، من با چک بازداشت نشدم بلکه با وثیقه بازداشت شدم. روزی که بازپرس اول من، ایشان را احضار کنید، ایشان سینه من را بوسید و پیشانی من را بوسید و من را گفت حلال کند و گفت در وثیقه ات نوشته بود صفر، در حالیکه ۳۴۰ میلیارد تومان وثیقه داشتی، و من را به ناموسم قسم داد تا از او شکایت نکنم.

هدایتی گفت: من با شما موافقم که کارشناسی‌ها جعلی و بی ارزش است اما نه توسط من. موسوی نژاد مسئول است چرا که من از سال ۹۲ به بعد آن را خریدم.

من مسلمانم و رشوه بده نیستم

وی گفت: ارتباط من در فوتبال از سال ۸۷ باشگاه استیل آذین ایرانیان عضو هیأت مدیره ما بودند. آشنایی من با پرویز کاظمی به واسطه برادر ایشان در زمان جنگ بوده، من با برادر شهید ایشان دوست بودم و اگر شما آوردید که من یک ریال رشوه حتی به ضیایی دادم من را به اشد مجازات محکوم کنید. من بچه مسلمان و بچه جنگ هستم و بچه رشوه بده نیستم.

حسین هدایتی دولابی در ادامه اظهارداشت: پرویز کاظمی سال ۹۱ به بانک سرمایه آمده، من سال ۸۷ در باشگاه استیل آذین با ایشان همکار بودم. ولله من نمی‌دانستم آقای کاظمی در بانک سرمایه است، اینقدر زرنگ هستم که اگر می‌دانستم آقای کاظمی آنجا هستند نمی‌رفتم وام بگیرم، ولله با خیلی از مدیران کشور دوست و رفیق هستم. ۱۰ بار تسویه حساب بانک ملی و پارسیان را به شعبه دادم و شما در کیفرخواست آوردید که در ناحیه ۲۲ شعبه ۳ شکایت کردم در حالیکه در سال ۹۳ آقای بیرانوند در بانک سرمایه یکبار دیگر از من شکایت کرد که در آنجا بازبرس محترم شعبه ۳ در آنجا به من منع تعقیب زدند. در آنجا بانک از من شکایت کرده بود. ایشان گفتند که هدایتی تو نقشی در این ماجرا نداری و نامه زدند که همه هیأت مدیره بانک را بازداشت کنند.

ماجرای تشکر وزیر از هدایتی!

وی افزود: سال ۹۴ دولت برای پرداخت معوقات بازنشستگان معلمین همین آقای وزیر آموزش و پرورش فعلی در آن زمان معاون مالی اداری وزارتخانه بودند، مدیرعامل صندوق به بانک سرمایه فشار می‌آورد که در آنجا من را دعوت کردند و در اسفندماه ۹۴ بود که تا من ۷۴۰ میلیارد تومان سپرده در بانک نیاورردم نگذاشتند خارج شوم. آن روز همین مدیرعامل و معاون وزیر گفتند آبروی ما را حفظ کردی حاجی، آن روز یک لوح تقدیر نبود اما امروز متهم شدم؟!

هدایتی گفت: آقای حیدرآبادی مدیرعامل وقت بودند، آنقدر بی حیا بود که در مقابل مدیران دیگر گفت حاج حسین ۵ میلیارد به من بده بزار کارت راه بیوفته، حداقل این را در جمع نمی‌گفتی که آبروی خودت حفظ شود. همه می‌آمدند می‌گفتند فلان قدر و ۱۰ تومان بده تسویه حسابت را بدهیم.

وی افزود: من رشوه به چه کسی دادم؟ یک نفر را بیاورید من رشوه به او داده باشم.

آقای ضیایی ۳ ماه قائم مقام شد در سال ۹۳ یا ۹۴، ۲۰۶ میلیارد تومانی که می‌گویید آقای ضیایی داده، ۵۰ تومانش را ضیایی داده بقیه‌اش را با چک به من دادند.

به خاطر یک تسهیلات ۴۷ میلیاردی یازده میلیارد سود دادم

شرکت آرکا صنعت پرشیا در قالب یک قرارداد مضاربه و سرمایه گذاری ۴۷ میلیارد تومان پول می‌گیرد نه ۶۶ میلیارد و این ۴۷ میلیارد را ۵۶ میلیارد پس داده است.

وی ادامه داد: یعنی بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان سود دادیم جلسه‌ای بگذارید که تسویه حساب کنیم و آقای ضیایی جلسه نمی‌گذاشتند و ایشان خیانتی کردند که انشاالله در جلسه های بعدی با هم روبرو می‌شویم.

در آنجا آقای ضیایی ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برداشت می‌کند که پرینت و رسید این پول را من ارائه کردم.

هدایتی بیان داشت چرا اتهامات ضیایی در کیفرخواست من آمده؟ به من چه ارتباطی دارد؟ در رابطه با تبانی من با کارشناسان، از سال ۸۷ تا ۹۱ که ۷ گروه بودند که اینها نامه زدند به آقای واشقانی گفتند که سفید امضا است و جعل است.

اگر دیگران گفتند اتهاماتم را می‌پذیرم

اگر واشقانی را گرفتید و گفت من تبانی کردم، اتهامم را می‌پذیرم. تبانی بین من و کارشناسان در سال ۹۲ نبوده و اگر در سال ۹۴ هم کشف شد من می پذیرم.

وی افزود: بنده در دریافت مصوبات و کارشناسی‌ها در سال ۹۲ هیچ نقشی نداشتم. اسم دو نفر در کیفرخواست آورده بودند که ۲ نفر نیستند، ۳ نفر هستند.

وقتی ایشان می‌خواست مصوبات را از شرکت‌ها انتقال دهند که بانک گفته من منابع ندارم و گفته در صورت آوردن سپرده به شما وام می‌دهد.، آرش شرافتمند و مصطفی تقوایی و نوید جواهری که اسمشان در اینجا آورده نشده است.

هدایتی گفت: در کیفرخواست گفتند که وام را در مشارکت مدنی انجام دادم. آیا من در خرید ارز، سکه یا قوت مردم این پول را مصرف کردم یا در تولید و کارخانجاتم

امور شخصی تعریف دارد که شما گفتید. آقای سمیعی گفته که آقای هدایتی این وام را گرفته و ظرف ۱۰ سال از کشور خارج نشده ام، من جز سفرهای عتبات عالیات و زیارتی و چند بار به دوبی هیچ جای دنیا را ندیده‌ام و چطور نوشته اند که صرف عیش و نوش کرده‌ام؟ از خدا نمی‌ترسید؟!

۱.۵ برابر وام ملک به بانک دادم

وی گفت: اصلاً سفته ای به بانک داده نشده، ۱.۵ برابر ملک دادم و بقیه چک بوده است.

هدایتی بیان داشت: من بنز سوار بودم اما در این چند سال شاید ۱۰۰ تا ماشین خریدم، اما با وامی که گرفتم نبوده، ماشین ایکس ۳ به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان را سوار بودم. خانوم من و بچه های من هنوز ماشین ندارند، خیلی هم ثروت داریم ولی پول نقد نداریم که ماشین بخریم. یکی از مبالغی که شما ۱۸۶ میلیارد را توقیف کردید در صوررت‌های کودال بورس معلوم است همان شرکت آرکا صنعت پرشین ۱۸۶ میلیارد تومان در تولید این شرکت رفته است.

وی افزود: آقای موسوی نژاد را یا با قسم یا با مستندات، ایشان به لحاظ اینکه تضمین کنند که اسناد سفید امضا و دسته چک را به بانک ارائه داده. باز هم تأکید میکنم با آقایان بخشایش و کاظمی هیچ نسبتی نداشتم. بخشایش خودش میگفت که تا ۱,۰۰۰ میلیارد تومان نکشم بیرون از این بانک نمی‌روم.

در این بخش از دادگاه نماینده دادستان خطاب به متهم گفت: آیا پول این ۸ شرکت را گرفتید؟

هدایتی گفت: بله.

نماینده دادستان: این ۵۸۶ میلیارد وام و تسهیلات از کدام مجرا به شما رسیده؟ شما در این روند مجرمانه نقش داشتید. آقای موسوی نژاد را سر وقتش رسیدگی می‌کنیم. شما که میدانید این دو ملک ۹۳ میلیارد تومان است و ۴۵۳ تومن ارزیابی شده به نظر شما مغز آقای موسوی نزاد معیوب بوده که ۹۳ میلیارد تومان به شما داده؟ یکی از شرکت ها موضوع خرید برنج بوده، یکی از شرکت ها جابجایی اتوبوس و مسافر بوده، شما فاکتورهایی در این شرکت ها ارائه دادید، پولی را از یک شرکتی گرفتید و مستقیم به حساب یک باشگاه ورزشی رفته، شما می گویید شهرت طلبی نمی‌کردم زمانی که کارگران کارخانجات آنجا که منتسب به شما بودند ۴ ماه حقوق نگرفته بودند و شما به مناسبت جشن قهرمانی یک تیم که دور زمین فقط بنویسند استیل آذین ایرانیان یک پول کلان را گرفتید که کارگران آنجا جشن بگیرند برای قهرمانی این باشگاه. و ۱۰۰ تا ۱۰۰ تا سکه پول به جیب خود می‌گذاشتید تا اگر در یک مسابقه تیم الف، تیم ب را برد آن سکه ها را هدیه بدهید.

کسانی که از هدایتی پول گرفتند بدانند پولش مشکل دارد

وی ادامه داد: شما اگر یک متر ورق آلومینیوم سند دارید که با این پول وارد کردید به من نه، اسناد خود را به خبرنگاران ارائه دهید. لیست بلند و بالایی دارم و کسانی که از پول های آقای هدایتی گرفته اند بدانند که پول آقای هدایتی مشکل دارد و باید برگردانند، قبل از اینکه احضار شوند خودشان پول ها را برگردانند و بدانند که این پول‌ها برای مردم است.

وی افزود: چرا ملک بنجل می خواهید به بانک بیاندازید؟ ملک جاده مخصوص ملکی است که سند به نام ایشان نیست. خودتان گفتید ۴۰ میلیارد رشوه نوشتم که این ملک را به بانک بیاندازند. این ملک اگر ارزشمند است چرا نمی‌فروشید و مطالبات خود را نمی‌دهید؟ یک ملکی ایشان می‌خواهد به بانک بیاندازد که زمانی که من برای بازدید رفتم زمانی که از ماشین بیاده شدم و زمین ررا دیدم همان موقع سوار شدم. همسر شما ماهیانه ۱۷ میلیون تومان نفقه می‌گرفته، طلب‌های شما از آقایان مهدیون و دیگرران به حساب آن خانم می‌رفته و ملکی را در اطلس مال خریداری کرده است. فرزندتان از همسر دومتان حساب کردید که چقدرر پول در حسابش است؟ البته الان که دیگر چیزی در حسابش نیست. شما کاملاً خلاف واقع صحبت می‌کنید.

واگذاری ملکی که به نام متهم نیست!

در این بخش علی‌محمدی مدیر وصول مطالبات بانک سرمایه بیان داشت: در خصوص وثایقی که آقای هدایتی عنوان کردند ۱,۱۴۰ میلیارد تومان گفتند که یک قسمتی ۴۵۲ میلیارد تومان ارزیابی شده که با ارزیابی‌های انجام شده ۳۲ میلیارد تومان بوده. در خصوص املاک جاده مخصوص این وثیقه ملکی ارزنده تبدیل به ملک نیمه ساخته در جاده مخصوص کرج که به هیچ عنوان سهل البیع نیست. این ملک سندش به نام آقای هدایتی نیست. ایشان می‌گویند که این ملک در رهن بانک سرمایه است، که این کذب محض است. ما تسهیلات جهت بازرگانی سالم پرداخت می‌کنیم و این پول را جهت خرید املاک آقای هدایتی برداخت نکردیم.

نماینده دادستان تهران گفت: برای اینکه رد تخلف هیات مدیره پوشیده شود، گاهی در مصوبه می زند وثیقه ملکی ۱۰۰ درصد در صورتیکه در واقع ۳۰ درصد هم شاید نباشد. ما هنوز منتظریم که آقای هدایتی ملک ارزنده سهل البیع در تهران بیاورند. اگر ایشان در زیرساخت های ورزش پول را صرف می‌کرد در صورتیکه در اصراف های ورزشی خرج شده و اصراف های غیر ضروری است و اینها اموال مردم هست.

وی افزود: آقای ضیای به دستور شما مدیرعامل کارخانه لوله و نبرد اهواز می‌شود. توقع این حجم مطلب غیر واقع نداشتم.

بچه کوچک هدایتی در کدام کشور متولد شده است

نماینده سازمان بازرسی کل کشور در ادامه این جلسه اظهارداشت: من یک سوال دارم از آقای هدایتی. بچه کوچک ایشان متولد کدام کشور است؟ کارخانه تولید لوله و نورد اهواز آقای مهریزی را مدیرعامل آنجا می‌کند و این کارخانه را جزء رزومه تولیدی خود مطرح می‌کنند؟ در یکی از اظهارات حسابرس می‌گوید که عملکرد شرکت منجر به انباشت زیان انباشته گردیده است که به ۴۳۰ میلیارد تومان رسیده است و شرکت در آستانه ورشکستگی است.

بدهی‌های این کاارخانه در سال ۹۵ مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان است در صوررتیکه که دارایی‌های آن ۵۰ میلیارد تومان بوده. ابتدای امسال شورای تأمین خوزستان وساطت می‌کند تا کارخانه راه بیوفتد، استان خوزستان استان مرزی است و هزینه بسیار زیادی را آقای هدایتی متوجه نظام کرده است.

نماینده بانک سرمایه گفت: زمانی که آقای هدایتی ملک را دیدند گفتند این ملک به درد سگ دونی هم نمی‌خورد. کدام آدم عاقلی ۱۴۵ میلیارد تومان ملک می خرد و آن را نمی‌بیند؟ آقای ضیایی که اینطور که به ما گفتند در ملک نیاوران که حدود ۸ میلیارد تومان ارزش دارد سکونت دارند، ایشان می‌فرمایند که ما به هیچ نفری پول ندادیم، میشود بفرمائید آقای ضیایی الان چطور در آن خانه در نیاوران زندگی می‌کند.

سال ۹۲ همه بدهی ها را پرداخت کردم

هدایتی به جایگاه متهمین آمد و گفت: من گفتم از ترسم سال 92 همه بدهی‌های خود را با بانک ها تسویه کردم. من با آقای یققینی توافق و قرارداد دارم ککه گفتم 5 تا شرکت معتبر اگر داری بیاور ، 55 تا ایشان وام گرفت و 3 تا هم من. 
قاضی: ارتباط شما با آقای یقینی چیست؟

هدایتی: رفیقم بود. اینها شرکت می‌آوردند و وام می‌گرفتند مثل خیلی از شرکت هایی که الان در روزنامه ها می‌نویسند جهت وام. از هول حلیم افتادیم تو دیگ، گفتیم ملکی را به این مبلغ گیر آوردیم بخریم. 

قاضی: وقتی ملکی را 450 میلیارد به قیمت 145 می‌خرید شائبه ایجاد می‌شود.

هدایتی: من خودم می‌گویم که از هول حلیم داخل دیگ افتادیم. ولله بلله و تالله ندیده خرید کردم، کارخانه نورد لوله را هم ندید خرید کردم چون به نیروهای خودم اعتماد داشتم. اینکه بالاتر از سرمایه اسمی وام گرفتم، قانون می‌گوید 10 برابر سرمایه ثبتی می‌توانیم وام بگیریم.

وی ادامه داد: اگر پولی بابت اسپانسری پرداخت کردم از کارخانه بود من را اعدام کنید. اسپانسر را دعوت کنید که بگوید از من پول گرفته تا استیل آذین را تبلیغ کند. پولی برای جشن قهرمانی ندادیم و یک بار 100 عدد سکه هدیه دادم، من از سال 82 در فوتبال بودم، چه ارتباطی به بانک سرمایه دارد. 400 سکه فقط دربی سالی که ما 4 بر 2 استقلال را بردیم به بازیکنان هدیه دادم.

وی افزود: ما در سال 94 در دادسرای کارکنان دولت از آنها شکایت کردیم که کارخانه قبل از آن زیان ده بود نه اینکه ما آن کارخانه را زیان ده کردیم. یک بار آن کارخانه را دیدم 9 شب رفتم به آنجا و سحر هم برگشتم. آقای ضیایی را باید در یک جلسه غیر علنی بگویم که چه کسی به من تحمیل کرد. دلیل شکایت از آقای مهریزی این بود که کارخانه را به نام ایشان کردم ایشان به من خیانت کردند و سهام کارخانه را هم به من و هم به کسی دیگر فروخته است. ضیایی خائن  است و به جای اینکه حواله ها را باز کند، پول را برداشت و برای خودش استفاده کرد.

هدایتی بیان داشت: 3 سال و 3 ماه پیش یک ملکی به بانک اقتصاد نوین فروخته شده است چرا به من تهمت می‌زنید. این ملک را 85 خریدم و فروخته شده، خواهش میکنم ببینید که بانک اقتصاد نوین 3.5 میلیارد خریداری کرده است نه 8 میلیارد و 40 میلیارد که اعلام می‌کنند.

وی افزود: فرمودید از کارخانه پول به من دادند. آقای ضیایی ادعا کردند که ماهی یک میلیارد تومان به خانواده من داده‌اند، آمدند گفتند ولله و بالله حتی یک هزار تومانی هم ندادیم به خانواده هدایتی، چرا دروغ می‌گویید؟

هدایتی گفت: اینکه می‌گویند 17 میلیون تومان به همسرم پول می‌دهم، بالله ولله اینطور نیست، در حریم شرعی من وارد نشوید، نیازی نیست این را بگویم، اما من ماهی 10 میلیون به همسرم بول می‌دادم. در یک پروژه همسرم با کمک شوهر خاله‌اش آن ملک را خرید که مقداری‌اش هم قسطی است.

جلسه بعدی دوشنبه 13 اسفندماه

قاضی: تمام مراحل دادرسی که وقت جلسه تعیین می‌کنیم در صورت حضور متهم در جلسه دادگاه وثائق ضبط خواهد شد.

در نهایت قاضی با اعلام پایان دادگاه،‌ادامه رسیگی به این پرونده را به دوشنبه هفته آینده 13 اسفندماه ساعت 9 صبح موکول کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    20 1
    همون پول هایی که مفت به سید جلال و طارمی و وحید امیری می بخشیده رو میگنا
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
      11 0
      اون منفی مال منه که اشتباهی زدم
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    14 0
    زندگی عجب بالا و پایینی داره! عابر بانک پرسپولیس به چه روزی افتاده
  • میثم IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    4 0
    در صوررتی که ارزیابی کارشناسی رسمی خیلی بیشتر بهای خرید بوده که حکایت از سوری بودن معامله دارد صوری بودن دسته سوری بودن غلطه
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    5 0
    چرا لباس دالتونها تنشه! مگر زندانه ؟! فتوشاپه باور کن
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    13 1
    اگر این اعدام بشه من به عدالت ایمان میارم و تا آخر عمر به نظام خدمت میکنم
  • امیر IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    12 0
    در ایتالیا در حالتی مشابه یونتوس رو تبعید کردند به لیگ پایین تر.. آیا در ایران با پرسپولیس هم بخاطر پولهایی که هدایتی خرج کرد همین برخورد خواهد شد؟؟؟؟
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
      5 0
      استیل آذین و گهر درود فراموش نشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس