کد خبر 940191
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
۶۰۰۰۰ نفر از زندانیان کشور مشمول بخشنامه عفو گسترده محکومان شدند/ آزادی و تخفیف مجازات ۸۰۴ نفر از زندانیان اتباع بیگانه

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از بهره مندی تعداد ۶۰۰۰۰ نفر از زندانیان کشور از بخشنامه عفو گسترده زندانیان خبر داد.

به گزارش مشرق، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها گفت: با اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان که به مناسبت چهلمین بهار آزادی از سوی رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» به زندانیان کشور اعطا گردیده است تا روز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، تعداد ۳۶۰۰۰ نفر از زندانیان آزاد و تعداد ۲۴۰۰۰ نفر مشمول تخفیف مجازات شدند.

بیشتر بخوانید:

جزئیاتی جدید از عفو ۵۰ هزار نفری زندانیان

رئیس سازمان زندان‌ها با اعلام این خبر افزود: در خصوص بهره مندی زندانیان شمول این عفو استان‌های تهران، خراسان رضوی و فارس به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را دارند. همچنین به لحاظ بیشترین درصد بهره مندی زندانیان هر استان نسبت به تعداد زندانیان آن استان، به ترتیب سمنان، خراسان شمالی وآذربایجان شرقی رتبه‌های اول تا سوم را تا کنون در اختیار دارند.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه از بهره مندی ۱۷۹۶ نفر از زندانیان «زن» در سراسر کشور از این بخشنامه خبر داد.

جهانگیر همچنین از آزادی و تخفیف مجازات تعداد ۸۰۴ نفر از زندانیان اتباع بیگانه خبر داد و گفت: از آغاز اجرای این بخشنامه تا کنون تعداد ۵۳۹ نفر از زندانیان اتباع بیگانه آزاد و تعداد ۲۶۵ نفر مشمول تخفیف مجازات و بهره مندی از رافت نظام اسلامی شدند.

وی افزود: در بین زندانیان آزاد شده اتباع بیگانه ۱۳ نفر زن حضور دارند.

رئیس سازمان زندان‌ها در پایان ضمن تشکر و قدردانی از مقامات قضایی سراسر کشور که با بررسی پرونده‌های افراد واجد شرایط حتی در روزهای تعطیل نسبت به اجرای جهادی این بخشنامه اقدام نموده اند گفت: اجرای این بخشنامه همچنان ادامه دارد که گزارش آن به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس