افق نو نمایه

گروهی از حامیان کنفرانس افق‌نو قصد دارند در اعتراض به تحریم‌های آمریکا قصد دارند یک کنفرانس ویدئویی برگزار کنند.

به گزارش مشرق؛ پس از تحریم کنفرانس افق نو و نادر طالب زاده از سوی دولت آمریکا، حالا شرکت کنندگان این کنفرانس بسیج شده‌اند تا یک کنفرانس ویدیویی برنامه‌ریزی‌شده برای روز دوشنبه، ۶ اسفندماه ۱۳۹۷، جهت اعتراض به تحریم کنفرانس افق نو، برگزار کنند.

گروه «شهروند-دیپلمات‌های آمریکایی برای ایران» بیانیه زیر را برای اعلام کنفرانس خود تهیه کرده است که برای اطلاع رسانی در اختیار مشرق قرار گرفته است.

«دفاع از افق نو»

بیایید درباره تحریم‌های اخیر علیه کنفرانس «افق‌های نو» در تهران و آن‌چه که می‌توان در این‌باره انجام داد، گفت‌وگو کنیم. من [«ساندر هیکس» فعال ضدجنگ و نامزد سابق کنگره آمریکا] روز دوشنبه ساعت ۴ بعدازظهر به وقت محلی (ساعت ۰۰:۳۰ بامداد به وقت ایران) یک کنفرانس ویدیویی «زوم» برگزار خواهم کرد، و شما هم به این کنفرانس دعوتید. به خواندن ادامه دهید!

دفاع از افق نو

چرا وزارت خزانه‌داری آمریکا کنفرانس افق‌های نو را برای تحریم‌های جدیدش انتخاب کرد؟ این، اقدامی در جهت سانسور و علیه آزادی تفکر است و می‌خواهد مخالفت ایران علیه ماشین جنگی امپریالیستی آمریکایی / اسرائیلی را خاموش کند.

اگر شما یکی از افرادی هستید که من شما را در کنفرانس افق‌های نو ملاقات کرده‌ام، آیا می‌دانید اکنون شرکت شما در تمامی کنفرانس‌های افق‌های نو در آینده از نظر قانونی ممنوع است؟ به گفته وزارت خزانه‌داری، تمام شهروندان آمریکایی «از تاریخ وضع تحریم، از فعالیت با نهاد تحریم‌شده ممنوع» هستند. از نظر حقوقی چگونه ممکن است دولت فدرال آمریکا فکر کند اختیار عمل [و اِعمال ممنوعیت] در کشورهای دیگر را دارد؟ آیا ما در بیان و انجمن آزاد نیستیم؟

نظر سخن‌گوی امور تبعیت و ارزیابی تحریم‌ها در دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) در وزارت خزانه‌داری این است. وی همین امروز این پیام را به من داد: «زمانی که یک طرف مورد تحریم قرار می‌گیرد یا نامش در فهرست ویژه خارجی‌ها (SDN) ثبت می‌شود، شهروندان آمریکایی از تاریخ تحریم یا ثبت نام در فهرست ویژه خارجی‌ها از فعالیت با آن طرف ممنوع هستند، مگر با مجوز عمومی یا ویژه.»

پیشنهاد [برای موضوع کنفرانس ویدیویی]:

بیایید در زمینه تأسیسات گروه جدیدی به نام «شهروند-دیپلمات‌های آمریکایی برای ایران» جهت اعتراض به تحریم افق‌های نو و کارمندانش کار کنیم.

اگر به تهران سفر کردیم تا با مقامات ایرانی و برای هماهنگ کردن یک مقاومت بین‌المللی علیه حمله [احتمالی] آمریکا به ایران نشست برگزار کنیم [تکلیف تحریم‌های دولت آمریکا علیه ما] چه می‌شود؟

می‌توانیم استدلال کنیم که این تحریم‌ها و ممنوعیت ارتباط با کارمندان افق‌های نو، نقض فاحش حقوق ما به موجب متمم اول [قانون اساسی آمریکا] درباره بیان و تجمع مسالمت‌آمیز است.

ما می‌توانیم در مورد مزیت‌های کنفرانس افق‌های نو صحبت کنیم. اینکه چگونه ما در گفت‌وگوهایی با موضوع همکاری جهانی برای رسیدن به یک «دنیای چندقطبی» جدید شرکت کردیم. چگونه ما صدایی کم‌نظیر در مخالفت علیه تصرف شهر بین‌المللی اورشلیم [بیت‌المقدس] به عنوان پایتخت اسرائیل بودیم. چگونه کنفرانس ما در ماه می مصادف با سرکوب وحشیانه و کشتار معترضان مسالمت‌آمیز فلسطینی توسط تک‌تیراندازها شد.

من فکر می‌کنم زمان مناسب برای اتخاذ موضع فرا رسیده است. باید در این‌باره پرونده‌ای تشکیل شود. باید به دفاع از افق‌های نو برخیزیم. یک اقدام کوچک در حال حاضر به مقاومت در برابر درگیری [احتمالی نظامی در] آینده با ایران کمک خواهد کرد. من خواستار نافرمانی مدنی مسالمت‌آمیز علیه این تحریم‌ها و به نفع صلح و دیپلماسی هستم.

هرگز نسل‌کشی یک میلیون نفر در عراق و تهدیدات مداوم درباره عملیات مستقیم نظامی علیه ایران از زمان دیک چنی را فراموش نکنید. می‌توانیم زنگ هشدار را با اشاره به چاپلوسی جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ، از گروه تروریستی ضدایرانی مجاهدین خلق به صدا دربیاوریم. می‌توانیم امکان اجرای عملیات‌های پرچم دروغین در آینده برای فریب دادن کشور [و مردم آمریکا] جهت ورود به جنگ با ایران را یادآوری کنیم.

من هم‌چنین سرهنگ «لارنس ویلکرسون» را هم دعوت کرده‌ام. وی یک دوست جدید است که همراه با من در یک ویدیوی یوتیوبی حضور پیدا کرد. وی رئیس سابق ستاد کارکنان «کالین پاول» [وزیر خارجه، رئیس ستاد مشترک ارتش، و مشاور سابق امنیت ملی در دولت آمریکا] است.

من می‌خواهم روز دوشنبه، ۲۵ فوریه، ساعت ۴ بعدازظهر به وقت منطقه زمانی شرقی، ۱ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی اقیانوس آرام، یک کنفرانس «زوم» را با شما در مورد این موضوع برگزار کنم.

برای شرکت در این کنفرانس از طریق این لینک اپلیکیشن زوم را نصب کنید.

پیام فوق به «کوین بارِت» تاریخ‌دان، اسلام‌شناس و کارشناس و منتقد برجسته سیاست خارجی آمریکا ارسال شده و بارت (که اخیراً مسلمان شده) این‌گونه به این پیام پاسخ داده است: «کوین بارت از این [کنفرانس ویدیویی] حمایت و در آن شرکت می‌کند. سایر اعضای «جنبش واقعیت ۱۱ سپتامبر آمریکا» نیز در آن شرکت خواهند کرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس