نادر طالب‌زاده - نمایه

پس از تحریم «نادر طالب‌زاده» توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا، مهمانان آمریکایی کنفرانس «افق نو» به حمایت از او و حرکت کم‌نظیر بین‌المللی‌اش برخاسته‌اند و به دنبال رسوا کردن دولت ترامپ هستند.

سرویس جهان مشرق - «نادر طالب‌زاده» یکی از آن اکتیویست‌های حقیقتاً انقلابی [۱] است که با استفاده از حداقل امکاناتی که در اختیارش گذاشته می‌شود [۲] (اگر گذاشته شود)، اقداماتی با حداکثر تأثیرگذاری را برای اعتلای نام و اعتبار بین‌المللی جمهوری اسلامی انجام داده است. نویسنده این گزارش، شخصاً افتخار کار کردن در کنار آقای طالب‌زاده برای مدت کوتاهی را داشته و از نزدیک شاهد دل‌سوزی بی‌همانند او برای انقلاب اسلامی بوده است. «استاد طالب‌زاده» (چنان‌که برخی از اطرافیان، او را خطاب قرار می‌دهند) که داستان زندگی‌اش بی‌مانند به یک فیلم‌نامه سینمایی نیست [۳] ، برای رشد درخت انقلاب فقط از جان و دل مایه نگذاشته، بلکه آن‌هایی که از وضعیت جسمانی او خبر دارند، به خوبی می‌دانند که وی جانش را فدای صدور پیام انقلاب کرده است. جای افسوس دارد؛ کاش طالب‌زاده «نادر» نبود [۴] .

آقای «نادر»؛ مراسم تجلیل از استاد «نادر طالب‌زاده» به عنوان یک هنرمند انقلابی

نبوغ طالب‌زاده در اجرای برنامه «عصر [۵] »، دغدغه‌مندی و پرده‌برداری از «راز [۶] » فقر در کشور [۷] ، «جشنواره مردمی فیلم عمار [۸] » یا «پیاده‌روی فیلسوف روس [۹] و خواننده‌های رپ آمریکا [۱۰] در اربعین [۱۱] » خلاصه نمی‌شود. کنفرانس «افق نو» که توسط نهادی با همین نام، یا به طور رسمی «مؤسسه بین‌المللی اندیشمندان و هنرمندان مستقل [۱۲] » و با مدیریت طالب‌زاده برگزار می‌شود یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین اقدامات متعدد آقای طالب‌زاده [۱۳] در عرصه فعالیت‌های اجتماعی-سیاسی-بین‌المللی است. این کنفرانس که هر ساله ده‌ها شخصیت برجسته و شناخته‌شده بین‌المللی از آمریکا، اروپا و نقاط دیگر سراسر جهان را در راستای اهداف و آرمان‌های مشترک انسانی گردهم می‌آورد، نه تنها به خودی خود پدیده‌ای منحصربه‌فرد و فراتر از زمان خودش است، بلکه شبکه‌ای ملی را از گروه‌ها و تشکل‌های دل‌سوز ایران گردهم آورده است تا جریانِ جریان‌ساز حضور اندیشمندان بین‌المللی و آشنایی آن‌ها با جغرافیا و جفرافیای سیاسی ایران را در سرتاسر کشورمان جاری کند. تورهای ایران‌گردی متفکرانی که بسیاری از آن‌ها برای اولین بار به دعوت طالب‌زاده به ایران می‌آیند، نه تنها دانش‌جویان، خبرنگاران و سایر ایرانی‌ها را با مهمانان افق نو آشنا می‌کند، بلکه بلافاصله پس از پایان کنفرانس، این اندیشگران را مانند مبلغانی راهی کشورهایشان می‌کند که با نوشتن مقاله در شناخته‌شده‌ترین خبرگزاری‌های دنیا، پیام جمهوری اسلامی را به مردم دنیا مخابره می‌کنند [۱۴] .

کنفرانس «افق نو» در چارچوب اقدامات دیپلماسی عمومی بین‌المللی در ایران نمی‌گنجد و فراتر از زمان کنونی است

در همین‌باره بخوانید:

›› در میان ایرانیان: سفرنامه کوتاه افسر سابق سیا پس از بازگشت به آمریکا

در همان سال‌هایی که عده‌ای متأسفانه به دنبال آشتی با آمریکا و کنار آمدن با واشینگتن بودند، طالب‌زاده چهره کریه دولت آمریکا را توسط متفکرانی از خود آمریکا به دنیا نشان می‌داد. و هم‌زمان با تلاش‌های چند سال اخیر برای ترسیم افقی نو مقابل روابط سیاسی تهران و واشینگتن، «افق نو» با تشخیص درست، روابط عمیق فرهنگی میان ایران و کشورهای سراسر دنیا از شرق گرفته تا غرب برقرار می‌کرد. در حالی که طالب‌زاده تا همین الآن هم بیش‌تر از هر سفیر و وزیری به پیش‌برد منافع واقعی جمهوری اسلامی در دنیا کمک کرده، متأسفانه سهم او از حمایت‌های دولت طی سال‌های گذشته فقط سنگ‌اندازی و مزاحمت بوده است. (برای امتحان، تلاش کنید عکسی از بعضی از مقامات دولت آقای روحانی با نادر طالب‌زاده پیدا کنید؛ موفق باشید!)

حضور خواننده رپ آمریکایی در راه‌پیمایی اربعین به دعوت «نادر طالب‌زاده»

در همین‌باره بخوانید:

›› اولین اقدام دولت روحانی و ظریف تعطیلی «افق نو» بود

هفته‌های اخیر برای نادر طالب‌زاده هفته‌های شلوغی بوده‌اند. وی کم‌کم دارد نتیجه زحماتش را می‌بیند و به آن‌چه که حقش است می‌رسد. اول از همه، دولت دونالد ترامپ ۱۳ فوریه ۲۰۱۹ (چهارشنبه، ۲۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۷) مؤسسه افق نو و نادر طالب‌زاده را به همراه برخی دیگر از عوامل افق نو تحریم کرد [۱۵] . دریافت نشان ارزشمند «تحریم» از دولت آمریکا به خودی خود تأثیرگذاری فعالیت‌های طالب‌زاده را تأیید می‌کند، اگرچه بهانه‌های توهم‌آلودی برای این تحریم آورده شده که در ادامه درباره آن‌ها بیش‌تر خواهید خواند. اما ماجرا به همین‌جا هم ختم نمی‌شود. پس از تحریم کنفرانس و سازمان افق نو، عده‌ای از فعالان آمریکایی (که عمدتاً مهمانان و سخنرانان سابق این کنفرانس هستند) اکنون به حمایت از این کنفرانس و شخص نادر طالب‌زاده اقدام کرده‌اند و به نوعی می‌توان گفت، تحریم طالب‌زاده در حقیقت به رسوایی دولت خود ترامپ منجر شده است. در ادامه، دو مورد از حمایت‌های فعالان سیاسی آمریکایی از کنفرانس افق نو و استاد طالب‌زاده پس از تحریم آمریکا را مشاهده می‌کنید.


نامه «مایکل اسپرینگمن» وکیل، حقوق‌دان و دیپلمات سابق آمریکا به یکی از اعضای «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی» نهادی که هم مغز متفکر و هم بازوی اجرای تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکایی، از جمله اتاق جنگ دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی، محسوب می‌شود [جزئیات بیش‌تر]:

موضوع: تحریم‌های «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی» (OFAC) و آن‌چه که باید در مورد آن‌ها انجام شود

آقای پرایس،

همان‌طور که صبح امروز، ۲۱ فوریه ۲۰۱۹، در تله‌کنفرانس‌مان عرض کردم، من به دنبال توصیه و مشاوره درباره تحریم‌های OFAC هستم که علیه سازمان ایرانی «کنفرانس افق نو» و مدیریت آن «نادر طالب‌زاده» و همسرش «زینب مهنا» و برخی افراد دیگر اِعمال شده‌اند. من به طور خاص علاقه‌مند به لغو این تحریم‌ها هستم، هم تحریم‌ها علیه ایرانی‌ها و هم تحریم‌ها علیه افرادی که ممکن است در کنفرانس بعدی شرکت کنند. (چراکه به گفته یکی از مرتبطین در OFAC، هر فردی به این مراسم برود، به شکل بالقوه قابل‌تحریم است.)

من تمامیت این مسئله را حمله‌ای فاحش به آزادی بیان، آزادی انجمن [۱۶] و آزادی سفر می‌دانم.

من یک وکیل هستم و یک دوره عضو «کانون ملی وکلای مدافع کیفری» (NACDL) هستم. من هم‌چنین دیپلمات سابق وزارت امور خارجه ایالات متحده هستم که در آلمان، هند و عربستان سعودی مأموریت داشته‌ام. من در مورد مسائل امنیت بین‌الملل نوشته و صحبت کرده‌ام. یکی از کتاب‌هایم «ویزا برای القاعده: هدیه‌های سازمان سیا که جهان را تکان دادند [۱۷] » ماجرای چگونگی ایجاد تروریسم اسلام‌گرایانه به دست آمریکا را روایت می‌کند. من هم‌چنین مکرراً به عنوان کارشناس در سرویس خبری ایرانی «پرس‌تی‌وی» (PressTV) حاضر می‌شوم. (و همین‌طور در شبکه «المیادین» در بیروت، و شبکه قطری «العربیه».)

اصل مطلب این است:

۱۳ فوریه ۲۰۱۹، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) وزارت خزانه‌داری آمریکا، کنفرانس افق نو و مدیریت آن را به خاطر حمایت از نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و تلاش برای استخدام و جمع‌آوری اطلاعات از شرکت‌کنندگان در این کنفرانس تحریم کرد. OFAC هم‌چنین ادعا کرد که این کنفرانس، «سامی‌ستیز [Anti-Semitic یا یهودستیز] و ترویج‌کننده انکار هولوکاست» هم هست.

من از آن‌جایی که در کنفرانس ماه می سال گذشته در مشهد حضور داشتم، می‌توانم بگویم که این اتهامات هیچ مبنایی در واقعیت ندارند. آمریکایی‌های دیگر حاضر در کنفرانس هم همین را می‌گویند. هیچ‌کس سعی نکرد ما را استخدام کند. کنفرانس نشانه‌ای از سامی‌ستیزی هم نداشت، چراکه هم چندین عرب در آن حضور داشتند (افرادی که از نژاد سامی هستند) و هم خاخام «[یسرائیل] داوید ویس [۱۸] » اهل نیویورک یکی از سخنرانان مراسم بود.

سایر شرکت‌کنندگان، جمعی از خبرنگاران، اکتیویست‌ها، سیاستمداران و متفکران اروپا و شمال آفریقا بودند. تعداد کل مهمان‌ها و سخنرانان حدود ۵۰ نفر بود. کنفرانس برای ششمین دوره بود که برگزار می‌شد. وب‌سایت آن هم newhorizon.ir است.

دولت [آمریکا] ظاهراً تحریم‌ها را به «مونیکا ویت [۱۹] » [افسر سابق دایره ضدجاسوسی نیروی هوایی آمریکا که به جاسوسی برای ایران متهم شده است] گره زده است که در یکی از دوره‌های قبلی کنفرانس، پیش از آن‌که نادر طالب‌زاده مدیریت آن را به عهده بگیرد، شرکت کرده بود. مرضیه هاشمی، خبرنگار و مجری پرس‌تی‌وی، ظاهراً یک هدف‌یاب بوده و ویت را استخدام کرده است [جزئیات بیش‌تر].

اتاق جنگ آمریکا علیه ایران، وزارت خزانه‌داری این کشور است [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› عضو ضدجاسوسی ارتش آمریکا چگونه جذب ایران شد؟

›› صحنه‌گردان دستگیری مرضیه هاشمی جان بولتون است

هاشمی زمانی یکی از دوستان خوب «زینب مهنا» بود. با این حال، خانم مهنا در حال حاضر ارتباط خود با خانم هاشمی را قطع کرده است.

تحریم‌های OFAC به دیپلماسی و روابط آمریکا با ایران آسیب جدی وارد می‌کنند. جلسه‌ای که من در آن حضور داشتم، میزبان گفت‌وگویی کامل و رُک در مورد طیف وسیعی از موضوعات توسط طیف وسیعی از افراد و دیدگاه‌ها بود. علاوه بر این، قرار بود دعوت‌شدگان به کنفرانس که یکی از آن‌ها نامزد انتخابات کنگره آمریکا بود، مصاحبه‌های متعددی با سرویس‌های خبری ایرانی و غیرایرانی انجام دهند. هم‌چنین مصاحبه‌های «کمین» هم با خبرنگارانی از سراسر [جهان] انجام می‌دادیم: زمانی که برای صرف چای یا ناهار می‌رفتیم خبرنگاران ما را گیر می‌آوردند و چند دقیقه‌ای در مورد موضوعات مختلف با ما مصاحبه ضبط‌شده می‌کردند. خبرنگاران دیگر هم این صحنه را که می‌دیدند، از ما درخواست مصاحبه می‌کردند.

پس از نشست در مشهد، شرکت‌کنندگان به چندین شهر دیگر فرستاده شدند تا با اعضای پارلمان، خبرنگاران دیگر (مرد و زن) و دانش‌جویان دیدار کنند.

پس از این مراسم، بسیاری از ما در مورد تجربه‌هایمان نوشتیم و مقالاتی را در رویترز، امریکن‌هرالدتریبیون، گلوبال‌ریسرچ کانادا و نشریات دیگر منتشر کرده‌ایم.

همان‌طور که می‌بینید، این کنفرانس‌ها منحصربه‌فرد هستند و کمک بزرگی به گردهم آوردن افراد مختلف از کشورهای مختلف و وصل کردن آن‌ها به ایرانی‌ها و بالعکس می‌کنند. آن‌ها در مواردی موفق می‌شوند که دیپلماسی شکست می‌خورد. و دلیل واقعی این‌که دولت آمریکا می‌خواهد این کنفرانس‌ها را متوقف کند نیز همین است.

من در ایران، بر خلاف عربستان، شاهد زنانی بودم که با مردان غیرمرتبط [نامحرم] غذا می‌خوردند. بر خلاف عربستان، زنان ایرانی‌ای را دیدم که با مردان غیرمرتبط بیلیارد و بولینگ بازی می‌کردند.

اقتصاد ایران داشت کارش را انجام می‌داد؛ کالا در مغازه‌ها بود، ترافیک‌های وحشتناک بود، بزرگ‌راه‌ها با باجه‌های عوارض بود، و قطارهای شهری دوطبقه هم بود. این‌ها اطلاعاتی است که آمریکا در تلاش است تا آن‌ها را پنهان کند، چون با روایت رسمی «تغییر رژیم» تناقض دارند.

بنابراین، من پیشاپیش از معرفی هر فردی که بتواند به پاک کردن این لکه ننگ از دامن اعتبار آمریکا و مردمش کمک کند، سپاس‌گزارم.

ایمیل کاری من، به دلایل نامشخصی، خوب کار نمی‌کند، بنابراین لطفاً از آدرس ایمیل.......... استفاده کنید. تلفن همراهم بهترین راه برای تماس با من است (پای من شکسته و هنوز نمی‌توانم حرکت کنم). شماره همراه من.......... است.

آدرس فیزیکی من هم این است:..........

جی. مایکل اسپرینگمن

وکیل و مشاور حقوقی


شهید سید مرتضی آوینی: «برای دوست و برادر عزیزم نادر که با چشمان دریایی‌اش دیده است چگونه خورشید از مغرب سر می‌زند»

در همین‌باره بخوانید:

›› اتاق جنگ آمریکا علیه ایران کجاست و در رأس آنچه کسانی هستند؟


کنفرانس ویدیویی برنامه‌ریزی‌شده برای روز دوشنبه، ۶ اسفندماه ۱۳۹۷، جهت اعتراض به تحریم کنفرانس افق نو:

«شهروند-دیپلمات‌های آمریکایی برای ایران» اعلام می‌کند:

«دفاع از افق‌های نو» [منظور «افق نو» بوده است]

بیایید درباره تحریم‌های اخیر علیه کنفرانس «افق‌های نو» در تهران و آن‌چه که می‌توان در این‌باره انجام داد، گفت‌وگو کنیم. من [«ساندر هیکس» فعال ضدجنگ و نامزد سابق کنگره آمریکا] روز دوشنبه ساعت ۴ بعدازظهر به وقت منطقه زمانی شرقی یک کنفرانس ویدیویی «زوم» برگزار خواهم کرد، و شما هم به این کنفرانس دعوتید. به خواندن ادامه دهید!

دفاع از افق‌های نو

چرا وزارت خزانه‌داری آمریکا کنفرانس افق‌های نو را برای تحریم‌های جدیدش انتخاب کرد؟ این، اقدامی در جهت سانسور و علیه آزادی تفکر است و می‌خواهد مخالفت ایران علیه ماشین جنگی امپریالیستی آمریکایی / اسرائیلی را خاموش کند.

اگر شما یکی از افرادی هستید که من شما را در کنفرانس افق‌های نو ملاقات کرده‌ام، آیا می‌دانید اکنون شرکت شما در تمامی کنفرانس‌های افق‌های نو در آینده از نظر قانونی ممنوع است؟ به گفته وزارت خزانه‌داری، تمام شهروندان آمریکایی «از تاریخ وضع تحریم، از فعالیت با نهاد تحریم‌شده ممنوع» هستند. از نظر حقوقی چگونه ممکن است دولت فدرال آمریکا فکر کند اختیار عمل [و اِعمال ممنوعیت] در کشورهای دیگر را دارد؟ آیا ما در بیان و انجمن آزاد نیستیم؟

نظر سخن‌گوی امور تبعیت و ارزیابی تحریم‌ها در دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) در وزارت خزانه‌داری این است. وی همین امروز این پیام را به من داد: «زمانی که یک طرف مورد تحریم قرار می‌گیرد یا نامش در فهرست ویژه خارجی‌ها (SDN) ثبت می‌شود، شهروندان آمریکایی از تاریخ تحریم یا ثبت نام در فهرست ویژه خارجی‌ها از فعالیت با آن طرف ممنوع هستند، مگر با مجوز عمومی یا ویژه.»

پیشنهاد [برای موضوع کنفرانس ویدیویی]:

بیایید در زمینه تأسیسات گروه جدیدی به نام «شهروند-دیپلمات‌های آمریکایی برای ایران» جهت اعتراض به تحریم افق‌های نو و کارمندانش کار کنیم.

اگر به تهران سفر کردیم تا با مقامات ایرانی و برای هماهنگ کردن یک مقاومت بین‌المللی علیه حمله [احتمالی] آمریکا به ایران نشست برگزار کنیم [تکلیف تحریم‌های دولت آمریکا علیه ما] چه می‌شود؟

می‌توانیم استدلال کنیم که این تحریم‌ها و ممنوعیت ارتباط با کارمندان افق‌های نو، نقض فاحش حقوق ما به موجب متمم اول [قانون اساسی آمریکا] درباره بیان و تجمع مسالمت‌آمیز است.

ما می‌توانیم در مورد مزیت‌های کنفرانس افق‌های نو صحبت کنیم. اینکه چگونه ما در گفت‌وگوهایی با موضوع همکاری جهانی برای رسیدن به یک «دنیای چندقطبی» جدید شرکت کردیم. چگونه ما صدایی کم‌نظیر در مخالفت علیه تصرف شهر بین‌المللی اورشلیم [بیت‌المقدس] به عنوان پایتخت اسرائیل بودیم. چگونه کنفرانس ما در ماه می مصادف با سرکوب وحشیانه و کشتار معترضان مسالمت‌آمیز فلسطینی توسط تک‌تیراندازها شد.

من فکر می‌کنم زمان مناسب برای اتخاذ موضع فرا رسیده است. باید در این‌باره پرونده‌ای تشکیل شود. باید به دفاع از افق‌های نو برخیزیم. یک اقدام کوچک در حال حاضر به مقاومت در برابر درگیری [احتمالی نظامی در] آینده با ایران کمک خواهد کرد. من خواستار نافرمانی مدنی مسالمت‌آمیز علیه این تحریم‌ها و به نفع صلح و دیپلماسی هستم.

هرگز نسل‌کشی یک میلیون نفر در عراق و تهدیدات مداوم درباره عملیات مستقیم نظامی علیه ایران از زمان دیک چنی را فراموش نکنید. می‌توانیم زنگ هشدار را با اشاره به چاپلوسی جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ، از گروه تروریستی ضدایرانی مجاهدین خلق به صدا دربیاوریم. می‌توانیم امکان اجرای عملیات‌های پرچم دروغین در آینده برای فریب دادن کشور [و مردم آمریکا] جهت ورود به جنگ با ایران را یادآوری کنیم.

من هم‌چنین سرهنگ «لارنس ویلکرسون» را هم دعوت کرده‌ام. وی یک دوست جدید است که همراه با من در یک ویدیوی یوتیوبی حضور پیدا کرد. وی رئیس سابق ستاد کارکنان «کالین پاول» [وزیر خارجه، رئیس ستاد مشترک ارتش، و مشاور سابق امنیت ملی در دولت آمریکا] است.

من می‌خواهم روز دوشنبه، ۲۵ فوریه، ساعت ۴ بعدازظهر به وقت منطقه زمانی شرقی، ۱ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی اقیانوس آرام، یک کنفرانس «زوم» را با شما در مورد این موضوع برگزار کنم. لطفاً برای پذیرش به من پاسخ دهید و لطفاً این را به تقویم خود اضافه کنید:

نشست آنلاین «شهروند-دیپلمات‌های آمریکایی برای ایران»

دوشنبه، ۲۵ فوریه، ۴:۰۰ تا ۴:۳۰ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی

حضور «الکساندر دوگین» فیلسوف روس و «مغز متحرک پوتین»

در همین‌باره بخوانید:

›› چگونه متوجه دروغ بودن یک جریان رسانه‌ای شویم

پیام فوق به «کوین بارِت [۲۰] » تاریخ‌دان، اسلام‌شناس و کارشناس و منتقد برجسته سیاست خارجی آمریکا ارسال شده و بارت (که اخیراً مسلمان شده) این‌گونه به این پیام پاسخ داده است: «کوین بارت از این [کنفرانس ویدیویی] حمایت و در آن شرکت می‌کند. سایر اعضای «جنبش واقعیت ۱۱ سپتامبر آمریکا» نیز در آن شرکت خواهند کرد.»


[۱] عکس / تجلیل از هنرمند انقلابی «نادرطالب زاده» لینک

[۲] برای جنگیدن در سنگرهای خالی آمدیم / تا نفس دارم برنامه‌سازی را ادامه می‌‎دهم لینک

[۳] روایت زندگی و زمانه «نادر طالب‌زاده» لینک

[۴] دهباشی: نادر طالب زاده از نوادر است لینک

[۵] فیلم / چاقوی آمریکایی برای بریدن سر شهدای مدافع حرم لینک

[۶] محمدی نجات: راز ماندگار برنامه «راز» به حقیقت‌جویی «حاج نادر» بستگی دارد / بچه‌مسلمان‌های حوزه فرهنگ کار یکدیگر را خنثی می‌کنند لینک

[۷] ماجرای فقر مطلق در ناکجاآبادی از ایران / چه اتفاقی باید بیافتد که فقر مطلق دغدغه مسئولین شود / قصه مردمی که سال‌هاست تحصنی ساکت کرده‌اند لینک

[۸] مسئولان صداوسیما روشنفکران را ترجیح می‌دهند / اکران همزمان عمار در غزه / نیاز به حمایت داریم نه اینکه پشت صف‌های رانت و باند بمانیم لینک

[۹] پیاده‌روی اربعین شبیه یک حادثه آخرالزمانی و مقدمه تحول جهانی است +تصاویر لینک

[۱۰] حضور سه خواننده رپ آمریکایی در پیاده‌روی اربعین +عکس و فیلم لینک

[۱۱] نماینده زن کنگره آمریکا در پیاده‌روی اربعین + تصاویر لینک

[۱۲] درباره ما لینک

[۱۳] حاج نادر طالب‌زاده به روایت وحید جلیلی لینک

[۱۴] چرا متفکرین آمریکایی و اروپایی به تهران آمدند / چه اتفاقی برای نویسنده هسته‌ای پس از بازگشت به آمریکا افتاد لینک

[۱۵] Treasury Sanctions Iranian Organizations and Individuals Supporting Intelligence and Cyber Targeting of U.S. Persons Link

[۱۶] آزادی انجمن لینک

[۱۷] Visas for Al Qaeda: CIA Handouts That Rocked the World Link

[۱۸] دیوید ویس لینک

[۱۹] Monica Witt Link

[۲۰] Kevin Barrett Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ج IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    25 6
    جناب طالب زاده سرباز واقعی جبهه حق هستند. ان شاالله همیشه سالم باشند و بیش از این موجب پیشبرد اهداف نظام اسلامی باشند.
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    27 3
    خدا حفظش کنه این بزرگ مرد رو .
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    6 2
    اکتیویست انقلابی ..... پاسداری از زبان فارسیت تو حلقم....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس