کد خبر 939552
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
فدراسیون فوتبال

با گذشت 2ماه از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان برخی مدعی عدم اجرای آن در فوتبال هستند اما بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد که اجرای این قانون شاید نهایتاً تغییرات جزئی در فدراسیون فوتبال ایجاد کند.

به گزارش مشرق، موضوع بازنشستگی اعضای هیات رئیسه و برخی از روسا همچنین مسئولین رده بالای فدراسیون فوتبال تقریباً از اواسط سال ۹۷ به شکل جدی مطرح شد با این وجود پس از اجرایی شدن این قانون به نظر می‌رسد اجرای آن تغییرات گسترده ای در فدراسیون فوتبال ایجاد نخواهد کرد.

 

اولین موضوع ادامه فعالیت رئیس فدراسیون فوتبال است که پیش از این هم داورزنی از صدور مجوز بازگشت به کار مهدی تاج خبر داد و این به معنای عبور از ماجرای بازنشستگی و عدم ایجاد تغییر در کرسی ریاست فدراسیون است.


در مرحله دوم مسئله بازنشستگی اعضای هیات رئیسه مطرح شده در حالی که قانون به افراد بازنشسته اجازه می‌دهد با یک سوم دستمزد و به صورت پاره وقت فعالیت خود را دنبال کنند. با استناد به بند ۱ ماده ۳۴ اساسنامه فدراسیون فوتبال، اعضای هیات رییسه در سال صرفاً ۹ جلسه تشکیل می‌دهند و بدین ترتیب ساعت کاری آنها حتی از یک سوم ساعت کاری بازنشستگان مشمول تبصره ۲ همین قانون در یک ماه نیز به مراتب کمتر است و این اعضا به دلیل حضور پاره وقت در فدراسیون فوتبال مشمول این قانون نیستند.

بیشتر بخوانید:

واکنش داورزنی به شایعه استعفای دسته جمعی در فوتبال


ابهام دیگر به موضوع ماهیت سازمان لیگ فوتبال بازمی گردد و نکته مهم در این باره این است که این سازمان، اصولاً دارای تشکیلات مالی، ساختاری و اداری مستقل است. بر این اساس و با توجه به اینکه داشتن ردیف بودجه یکی از شرایط شمول قانون محسوب می‌شود، سازمان لیگ هیچ گونه بودجه دولتی دریافت نمی‌کند چرا که این نهاد خصوصی کاملاً غیردولتی در مرجع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری به ثبت رسیده و مطابق با قانون تجارت فعالیت می‌کند.


این در حالی است که پیش از این محمدرضا ساکت هم از دبیرکلی فدراسیون فوتبال کنار رفت و بر این اساس مصداق دیگری برای اجرای این قانون در فدراسیون دیده نمی‌شود و اگر تغییراتی در راستای اجرای قانون در فوتبال به وقوع بپیوندد در سطوح پایین‌تر و به شکل جزئی خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس