کد خبر 938691
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶

پاور بانک‌های اولیه تنها برای شارژ نمودن تلفن همراه به بازار عرضه شده بودند. اما امروزه انواع پاور بانک با قدرت و ظرفیت متفاوت ساخته شده‌اند به گونه‌ای که از این دستگاه‌ها به عنوان منبع یو پی اس استفاده می‌شود. در این مقاله که توسط فروشگاه اینترنتی پاساک جمع‌آوری شده است به معرفی یو پی اس و انواع پاور بانک پرداخته شده است. برای آگاهی از انواع و قیمت پاور بانک می‌توانید به وبسایت فروشگاه اینترنتی پاساک مراجعه نموده و یا در صورت نیاز به راهنمایی با مشاوران فنی پاساک گروپ تماس حاصل فرمایید.

یو پی اس چیست؟

در زندگی امروزی استفاده از دستگاه‌های برقی مانند آسانسور، درهای اتوماتیک، سیستم گرمایش و سرمایش پمپ‌ها و منابع روشنایی بسیار زیاد شده است. به گونه‌ای که نبود برق و از کار افتادن یکی از این تجهیزات در زندگی ما اختلال ایجاد خواهد کرد.

منابع برقی که می‌توانند در زمان قطع برق به یاری ما بشتابند و برق مورد نیاز دستگاه‌های ضروری ما را تامین نمایند، منابع برق اضطراری و یو پی اس نامیده می‌شوند.

این منابع ویژگی‌های متفاوتی دارند. برخی از آنها از طریق باتری درونی برق مورد نیاز دستگاه‌ها را فراهم می‌کنند که به دلیل همین ویژگی قابلیت برق‌رسانی آنها محدود است. به این سری از منابع برق اضطراری یو پی اس گفته می‌شود. دستگاه‌های یو پی اس از ذخیره‌ی باتری خود برق را تامین می‌کنند که طبیعتاً باتری آنها ظرفیت محدودی داشته و به اندازه ظرفیت خود توانایی برق‌رسانی را دارا هستند.

اما دسته دیگر از منابع برق اضطراری هستند که قادر به تولید انرژی برق برای مدت زمان طولانی‌تر می‌باشند. این منابع از طریق موتور مکانیکی عمل می‌کنند و بنابراین تا زمانی که سوخت موتور مکانیکی تامین باشد برق رسانی از طریق آنها صورت خواهد گرفت.

ویژگی دیگری که سیستم‌های برق اضطراری را از یکدیگر متمایز می‌کند مدت زمانی است که طول می‌کشد تا برق توسط این دستگاه‌ها منتقل شود. برای تامین برق در مواقع قطعی برق در مکان‌هایی مانند اتاق عمل و آسانسور نمی‌توان منتظر ماند. موتورهای مکانیکی گزینه مناسبی برای این مکان‌ها نیستند زیرا مدتی طول خواهد کشید تا دینام (موتور) آنها فعالیت خود را شروع کند و اتصال برقرار شود. برای چنین کاربردهایی دستگاه‌های یو پی اس گزینه مناسب‌تری می‌باشند.

دستگاه‌های یو پی اس دارای انواع مختلفی می‌باشند و مدت زمان طولانیست که به بازار ارائه شده‌اند. جدیدترین سری آنها دستگاه‌های پاور بانک می‌باشند که نوعی یو پی اس کوچک و قابل حمل جهت تامین برق وسایل الکترونیکی همراه از قبیل انواع موبایل و تبلت هستند.

پاور بانک چیست؟

پاور بانک یکی از انواع یو پی اس می‌باشد که از باتری داخلی خود برای تامین انرژی استفاده می‌کند.

پاور بانک‌های اولیه تنها برای شارژ کردن تلفن همراه وارد بازار شدند. اما به تدریج پاور بانک‌های پیشرفته‌تری ساخته شدند که هم از نظر انواع و هم از نظر قدرت پاسخگوی بسیاری از نیازهای امروزی هستند.

در بسیاری از شرایط از قبیل مسافرت‌های برون شهری، کمپینگ‌های طبیعت‌گردی و کوهنوردی وجود روشنایی به امری ضروری تبدیل شده است.

چراغ‌های کوچک شارژی، انواع لامپ‌های LED باتری‌دار، انواع پروژکتورهای کوچک LED، از رایج‌ترین منابع روشنایی در چنین شرایطی می‌باشند که می‌توان از پاور بانک برای استفاده طولانی مدت از آنها بهره گرفت.

همچنین اکثر پاور بانک‌ها خود دارای چراغ‌های روشنایی کوچک می‌باشند که می‌توانند در این شرایط نیاز به نور را رفع نمایند.

پاور بانک خورشیدی و پاور بانک مودم دار از جمله پاور بانک‌های هستند که اخیراً با توجه به نیاز کاربران در بازار عرضه شده‌اند.

پاور بانک خورشیدی

بعد از پاور بانک‌های معمولی که از طریق شارژر USB به ذخیره شارژ در باتری داخلی خود می‌پرداختند، تولید کنندگان به فکر چاره افتادند تا در زمان تخلیه شارژ پاور بانک در مکان‌های دور از برق شهری بتوان از پاور بانک استفاده نمود. به همین دلیل طرح پاور بانک خورشیدی را ارایه دادند.

پاور بانک خورشیدی پاور بانک مجهز به پنل خورشیدی است. حتماً از خود می‌پرشید که پنل خورشیدی چیست؟ پنل خورشیدی قطع‌ای الکترونیکی است که زمانی که در معرض تابش نور خورشید قرار می‌گیرد با جذب درصدی از نور خورشید و تبدیل آن به انرژی الکتریکی به ذخیره شارژ در باتری داخلی پاور بانک خورشیدی می‌پردازد.

به عبارت دیگر پاور بانک خورشیدی علاوه بر قابلیت ذخیره شارژ از طریق شارژر USB می‌تواند از طریق پنل خورشیدی تعبیه شده روی دستگاه نیز به ذخیره شارژ بپردازد. این قابلیت در پاور بانک خورشیدی بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. زیرا دیگر لازم نیست نگران تخلیه شارژ پاور بانک خود باشند یا دنبال پریز برق بگردند. آنها می‌توانند به راحتی از طریق نور روشنایی و نور خورشید دستگاه خود را شارژ نمایند.

البته لازم به ذکر است که ذخیره شارژ از طریق نور خورشید نسبت به شارژر USB با سرعت کمتری صورت خواهد گرفت. به همین ترتیب ذخیره شارژ از طریق نور روشنایی نسبت به نور خورشید با سرعت کمتری انجام خواهد شد. زیرا شدت نور روشنایی مانند لامپ و چراغ قوه نسبت به شدت نور خورشید کمتر است.

یک پاور بانک خورشیدی در سفرهای طولانی مدت، در هنگام کمپینگ و چادر زدن که دسترسی به برق وجود ندارد، می‌تواند به عنوان منبع یو پی اس برای فراهم نمودن برق مورد نیاز دستگاه‌های ما استفاده شود.

پاور بانک مودم دار

همان طور که می‌دانید امروزه اینترنت به یکی از ضروریات دنیای مدرن تبدیل شده است. به گونه‌ای که تمام تلاش اپراتورها و شرکت‌های تولید کننده صرف تولید انواع مودم و نسل‌های جدید اینترنت برای دسترسی آسان‌تر و دایمی به اینترنت است. به دنبال آن انواع مودم وارد بازار شدند. مودم همراه یا مودم سیم کارت خور که به آن مودم جیبی نیز می‌گویند از تجهیزاتی است که برای برقراری ارتباط دایم با اینترنت طراحی شده است.

مودم سیم کارت خور همان گونه که از نامش هم مشخص است از طریق سیم کارت یکی از اپراتورهای تلفن همراه اتصال به اینترنت را برقرار می‌نماید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس