کد خبر 938450
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
ماهواره

منابع خبری گزارش دادند: بزرگترین شرکت دولتی فعال در حوزه هوا- فضا در نیوزیلند به زودی یک ماهواره نظامی متعلق به وزارت دفاع آمریکا پنتاگون را در اواخر ماه جاری میلادی (فوریه) به فضا می فرستد.

به گزارش مشرق، راکت لب شرکت هوا- فضای نیوزیلندی- آمریکایی دارای پایگاه فضایی در نیوزیلند اعلام کرد این شرکت در ماه آتی یک ماهواره نظامی را که بازوی تحقیقات نظامی برای وزارت دفاع آمریکاست ، به فضا خواهد فرستاد.پایگاه فضایی این شرکت استارت آپی نیوزیلند در جزیره 'ماهیا' درشمال نیوزیلند قرار دارد و اعلام کرده است که اولین پروژه فضایی خود در سال 2019 را برای پنتاگون انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانیم:

کشف یک پایگاه موشکی جدید در کره شمالی

این شرکت قرار است موشک 17 متری الکترون را برای قرار دادن ماهواره 150 کیلوگرمی نظامی در مدار زمین در اواخر ماه جاری میلادی به فضا پرتاب کند. نیوزیلند درسال های اخیر در حوزه هوا- فضا فعالیت خود را گسترش داده است.
شرکت فضایی راکت لب در سال 2018 میلادی نیز با همکاری آژانس فضایی آمریکا 'ناسا' موفق به پرتاب یک موشک حاوی 13 ماهواره کوچک اطلاعاتی به فضا شد.

راکت لب که در سال 2013 با هدف ساخت موشک‌های سبک و ساده راه اندازی شده است در سال های گذشته پرتاب موشک های الکترون مختلف به فضا را تجربه کرده است.این شرکت درصدد است تا با پرتاب موشک دیگری در سال جدید میلادی ارتباطات رادیویی برای نیروهای نظامی آمریکا را تقویت کند.استفاده از این امکانات رادیویی در حوزه های تجاری نیز از دیگر اهداف پرتاب جدید اعلام شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس