محمدحسین رجبی‌دوانی

مشخص است که جنایت‌های صورت گرفته در استان سیستان و بلوچستان نیز با حمایت‌های عربستان و امارات صورت می‌گیرد، ولی دولت ما اسمی از آن‌ها نمی‌برد و تنها به گفتن برخی دولت‌های منطقه بسنده می‌کند.

به گزارش مشرق، محمدحسین رجبی‌دوانی عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) در پنجمین دوره نخبه‌پروری شهید دیالمه بسیج دانشجویی، با اشاره به جایگاه ولایت فقیه در دین اسلام گفت: تمام جنگ‌های پیامبر (ص) دفاعی بود و امام علی (ع) در دفاع از اسلام جلوی دشمن ایستاد و بسیاری از کفار را از پای درآورد.

وی ادامه داد: اگر رشادت‌های امام علی (ع) نبود، اسلام نابود می‌شد در هر حال ابوبکر کسی بود که در دفاع از اسلام کسی را نکشته بود و این به عنوان یک امتیاز مثبت برای او تلقی شد.

بیشتر بخوانید:

حمایت اطلاعاتی عربستان و امارات از تروریست‌های حادثه زاهدان

افشاگری سرلشکر صفوی از آموزش تروریست‌های حادثه زاهدان در پاکستان

عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) تاکید کرد: ولایت بزرگترین رکن اسلام است؛ چرا که خداوند در خصوص دیگر ارکان مانند نماز، روزه، زکات و حج به مسلمانان رخصت و تخفیف داده است.

رجبی دوانی ادامه یادآور شد: مهمترین رکن نهضت حضرت زهرا (س) شناخت ولایت، دفاع از ولایت و مقابله با دشمنان ولایت بوده؛ با این وجود حضرت زهرا (س) چنان از این امتحان بزرگ سربلند به بیرون آمده که به بزرگترین الگو برای شناخت ولایت، دفاع از ولایت و مقابله با دشمنان ولایت تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: امام خمینی و رهبر معظم انقلاب همواره بر وحدت بین شیعه و سنی و کنارگذاشتن اختلافات تاکید داشته‌اند، با این وجود ما در این قضایا آنقدر افراط می‌کنیم که حقایق را برای جوانان نمی‌گوییم. در هر حال رهبر معظم انقلاب نیز تاکید دارند که به شخصیت‌های اهل تسنن اهانتی صورت نگیرد، ولی می‌گویند باید حقایق گفته شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) در بخشی از سخنانش اضافه کرد: ماجرای سقیفه باید در قالب یک درس برای دانشجویان بازگو شود، چون این ماجرا خیلی عبرت آموز است، ما نباید عملکرد گذشتگان و کسانی که جریان سقیفه را پدید آوردند، پای اهل تسنن امروز بگذاریم، ولی این نکته را باید مورد توجه داشته باشیم که امام خمینی و رهبر معظم انقلاب همواره منادی وحدت بوده‌اند و در این راستا نیز شیعیان ما چه در داخل و چه در خارج دست وحدت به سمت اهل سنت دراز کرده‌اند و حتی در این زمینه نظام هزینه نیز داده است.

رجبی دوانی ادامه داد: وقتی انحرافی در جامعه دیده می‌شود، باید در مقابل آن ایستاد، چون اگر این انحراف نهادینه شود و مردم آن را بپذیرند آن وقت مقابله با آن سخت می‌شود و باید مثل اهل بیت سکوت کرد.

وی تصریح کرد: امروز وهابیت مخالف دیگر فرقه‌های سنی مذهب است و آن‌ها کسی را جز خود به عنوان مسلمان قبول ندارند و از طرفی شیعه را مهدورالدم می‌دانند متأسفانه این دولت نیز نه تنها در مقابل آمریکا بلکه در مقابل سعودی‌ها نیز سیاست ذلت و وادادگی را در پیش گرفته‌اند؛ به گونه‌ای که وقتی بیش از ۴۰۰ نفر از حجاج ما در مراسم حج کشته شدند، وزیر امور خارجه برای اینکه وزیر بهداشت کشورمان جهت پیگیری این موضوع به عربستان برود دست به دامن کویتی‌ها شد. در هر حال اگر برخورد قاطع رهبری نبود این دولت کاری نمی‌کرد.

وی تصریح کرد: سر بریدن طفل معصوم شیعه در عربستان خیلی ناراحت کننده بود، ولی مشخص است که جنایت‌های صورت گرفته در استان سیستان و بلوچستان نیز با حمایت‌های عربستان و امارات صورت می‌گیرد، ولی دولت ما اسمی از آن‌ها نمی‌برد و تنها به گفتن برخی دولت‌های منطقه بسنده می‌کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: سیاست خارجی کشورمان به قدری فشل است که وزیر امور خارجه بعد از این همه جنایت سعودی‌ها می‌گوید ما حاضریم با دولت عربستان گفت‌وگو کنیم و این دردآور است؛ در هر حال انشاالله این سیاست خفت بار هر چه سریع‌تر از سر این مملکت برداشته شود.

رجبی دوانی گفت: حج چیزی نیست که تعطیل بردار باشد و امام خمینی نیز در آن سال‌ها که حج تعطیل شده بود به دنبال برقراری این فریضه الهی بود، حج نباید تحت هیچ شرایطی تعطیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: امتحان یکی از سنت‌های الهی است و مهم‌ترین امتحان حضرت زهرا (س)، ایمان به ولایت بود که در این زمینه ایشان سربلند بیرون می‌آیند و همین امر سبب شد که ایشان به الگویی برای تمام انسان‌ها تبدیل شوند.

این استاد دانشگاه امام حسین (ع) تصریح کرد: در طول تاریخ حتی انبیا نیز مورد امتحان قرار گرفتند و بزرگ‌ترین امتحان الهی، امتحان در ولایت است، چنانکه حضرت ابراهیم (ع) پس از سربلندی از آخرین امتحان، مقام امامت را دریافت کردند.

وی در خاتمه گفت: دانشجویان و به‌ویژه فعالان دانشجویی می‌توانند با مطالعه نهضت فاطمی، ویژگی‌های و الگوهای دفاع از ولایت را درس بگیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    1 0
    لعنت به غربیها تفعععععععع...
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    0 0
    مثل اینکه خوابی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس