کد خبر 938156
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
نمی‌توانیم بگوییم از عملکرد اقتصادی رضایت داریم

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه عملکرد اقتصادی به نحوی نیست که بتوانیم با رضایت از آن نام ببریم، گفت: اقتصاد نیازمند اصلاحات است.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری در مراسم نکوداشت سید علاالدین میرمحمدصادقی که عصر امروز (دوشنبه) در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار کرد: برادرم جناب آقای میر محمد صادقی انسان با اخلاق و فعال اقتصادی است که خداوند این توفیق را به او داده است که بتواند به نحوی زندگی کند که امروز جمعی از فعالان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور جمع شدند تا به او بگویند خداقوت.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه افزود: ما شرایط ویژه اقتصادی داریم و با بیماری‌هایی که ساختار اقتصادی از آن رنج می برد در ارتباط هستیم.

بیشتر بخوانید:

چهارمین تلاش دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی

آقای جهانگیری یادتان هست؟ +فیلم

جهانگیری: انقلاب اسلامی برای آیندگان درس دارد

جهانگیری با بیان اینکه عملکرد اقتصادی به نحوی نیست که بتوانیم با رضایت از آن نام ببریم، گفت: اقتصاد نیازمند اصلاحات است.

وی ر در بخشی از سخنانش گفت: احساس می کنم بخش خصوصی ایران از نظر فکری توان بالایی دارد و قادر است برای برون رفت از وضع فعلی راهکار ارائه دهد. سابقه نهادهای اقتصادی بیش از دیگر بخش هاست و مدنیت بیشتری دارد.

جهانگیری تصریح کرد: نهادهای اقتصادی توانستند نهادهای دیگری را دور خود جمع کنند و اخیراً مراسم اعطای نشان «امین الضرب» را هم برگزار کردند که مورد توجه تشکل‌های بخش خصوصی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: میدان‌دار بودن بخش خصوصی به نظر من راهکار برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی است و بخش خصوصی باید خود را برای پذیرفتن مسئولیت توسعه ایران آماده کند و بر روی علاقه خود به کشور و مردم و همچنین سابقه خود حساب باز کند.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: بخش خصوصی واقعی نمی تواند به اخلاق بی توجه باشد و مسئولیت های اجتماعی را نپذیرد. مردم جامعه نباید احساس تنهایی کرده و فکر کنند در جامعه کسی به فکر آنها نیست و از درد آنها نمی‌پرسد.

جهانگیری ادامه داد: وقتی مردم فکر کنند در مشکلات کسی به فکر آنهاست، خواهید دیدید سرمایه اجتماعی چگونه شکل می‌گیرد و در این شرایط پیوندهای جامعه قوت پیدا می کند.

وی ادامه داد: جناب میرمحمد صادقی را نماد اخلاق حرفه ای در دوران مسئولیت خود می دانم که ثروت خلق کرد.

معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: در بیانیه اخیر رهبرانقلاب به این مسائل اشاره شد. ما نباید سقف پرواز داشته باشیم، این موضوع را در جلسه ای از مقام معظم رهبری پرسیدم و ایشان فرمودند که سیاست های اصل ۴۴ را ارائه کردیم که بخش خصوصی با قدرت عمل کند.

جهانگیری با اشاره به اینکه عده‌ای حسادت می کنند و در صدد جلوگیری از پیشرفت برخی هستند، بیان کرد: باید بخش خصوصی میدان را بدست بگیرد. بخش خصوصی که آلوده و رانت خوار نیست. آنهایی که بخش خصوصی نیستند، می‌آیند و بخش خصوصی را بدنام می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: باید از بخش خصوصی دفاع کرد و اتاق بازرگانی هم باید پشتوانه بخش خصوصی باشد. ما باید از بخش خصوصی موفق الگوسازی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    7 0
    حاصل عملکرد شماست
  • محمد IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    1 0
    وضعیت اقتصادی امروز کشور نتیجه ی سوء مدیریت شما اصلاح طلبان و اعتدالیون هست
  • مهدی OM ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    6 0
    عجب پس چراکاری نمی کنید تا رضایتتان حاصل شود
  • DE ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    3 0
    جهانگیری: از عملکرد اقتصادی رضایت نداریم// اشتباه میکنی برعکس ما کاملا راضی هستیم فقط قربونت یکبار دیگه تا دورت تموم نشده بده یه 18000000000 هیجده میلیارد دلار 4200 تومانی بیاد بروبچ به یه نوایی برسن خیلی دعا گوت هستند مردم.
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    1 0
    اینا رو برو به دولت و رئیس جمهور و معاون اولش بگو در نظر داشته باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس