کد خبر 937967
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
پای وزارت بهداشت به بازار گوشت قرمز باز شد

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: همکاران ما مراکز عرضه گوشت را از نظر سلامت محیط بررسی می کنند اما بررسی سلامت گوشت قرمز داخلی و وارداتی بر عهده سازمان دامپزشکی کشور است.

به گزارش مشرق، محسن فرهادی، اظهار داشت: براساس وظایف قانونی وزارت بهداشت، موظف هستیم سلامت یا بهداشت محیط مراکز عرضه و توزیع محصولات خام دامی، گوشت قرمز داخلی و وارداتی را کنترل کنیم و برای کنترل و نظارت، با سازمان دامپزشکی کشور هماهنگی بسیار خوبی داریم. برای مثال، همکاران ما درخصوص رعایت بهداشت فردی، تمیز بودن یخچال و دستگاه ها و ابزارهای مورد استفاده، دارا بودن کارت بهداشت برای قصاب ها و آموزش های مورد نیاز برای فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار که توزیع گوشت قرمز داخلی و وارداتی را انجام می دهند، بازدیدهای دوره ای دارند.

بیشتر بخوانید:

فیلم / نظر روحانی درباره علت گرانی گوشت

وی تصریح کرد: همکاران ما در وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، سلامت سیستم برودتی مانند یخچال و فریزر و شرایط نگهداری گوشت قرمز را در مراکز عرضه به وسیله دستگاه های پرتابلی که در اختیار دارند، بررسی می کنند. همچنین نیروهای بهداشت محیط وزارت بهداشت، بهداشت محیط ساختمان یا مرکز عرضه کننده گوشت و مجوزهای سازمان دامپزشکی برای سلامت گوشت قرمز را کنترل می کنند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، افزود: تاکنون تخلف و مشکل خاصی در مورد سلامت گوشت های قرمز وارداتی یا داخلی به وجود نیامده است. البته ممکن است نواقصی در مورد بهداشت فردی و شرایط نگهداری گوشت وجود داشته باشد که همکاران ما به شکل میدانی آنها را بررسی و برطرف کرده و یا نسبت به تعطیلی موقت و یا ارجاع پرونده به مراجع قضایی اقدام می کنند.

فرهادی در پاسخ به سئوالی درخصوص عرضه گوشت و محصولات خام دامی با شرایط نامناسب در برخی فروشگاه های زنجیره ای، گفت: حتماً باید بر روی بسته بندی گوشت و محصولات خام دامی عرضه شده در فروشگاه های زنجیره ای که باید با رعایت استانداردها و قواعد مشخص شده باشد، تاریخ مصرف به طور خوانا درج شده باشد؛ چراکه در غیر این صورت، تقلب و تخلف بهداشتی انجام شده که دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان دامپزشکی می توانند این موضوع را بررسی و با آن برخورد کنند و شعبه فروشگاه زنجیره ای مذکور هم باید پاسخگو باشد. همچنین مردم باید به مُهر کنترل دامپزشکی بر روی گوشت قرمز و محصولات خام دامی نیز توجه کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AE ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    0 0
    چه زود خوش قدم باشند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس