کد خبر 937838
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
هائیتی

با افزایش اعتراضات در هائیتی، نخست‌وزیر این کشور قول داد با فساد و سوء‌مدیریت مبارزه کند.

به گزارش مشرق، با شدت گرفتن اعتراضات ضد فساد دولتی در هائیتی، شعارهای معترضین رنگ‌وبوی ضد آمریکایی گرفته است. نخست‌وزیر هائیتی به مردم قول داد با فساد مبارزه خواهد کرد.

به نوشته روزنامه «دیلی هرالد» روز یکشنبه به‌دنبال تداوم و شدت یافتن اعتراضات در هائیتی، «جوونل مویس» نخست‌وزیر این کشور از مخالفانش خواست از طریق گفت‌وگو مشکلات را با وی درمیان بگذراند و قول داد تحقیقاتی را در مورد هدر رفتن ۲ میلیارد دلار ناشی از برنامه تخفیف نفتی به شرکت «پتروکارائیب» ترتیب دهد.

بیشتر بخوانید:

مداخله‌های واشنگتن در آمریکای لاتین +جدول

تظاهرات مرگبار در هائیتی

فساد و سوء‌مدیریت در اقتصاد هائیتی دلیل اصلی اعتراضات از ۷ فوریه امسال است. از آغاز اعتراضات و درگیری‌ها بسیاری از دیپلمات‌ها و بازدیدکنندگان خارجی حتی برخی مردم هائیتی، این کشور را ترک کردند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌ان» روز شنبه گروهی ۱۳۱ نفری از توریست‌های کانادایی به‌وسیله هلیکوپتر این کشور را ترک کردند.

طبق گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این اعتراضات علل دیگری نیز دارد. به نوشته این خبرگزاری، یکی از رهبران معترضین در جمع خبرنگاران گفت: «می‌خواهیم جدایی کامل کشورمان را از آمریکا اعلام کنیم، ما اشغال شدن توسط آمریکا را چشیدیم، ما دیگر این مسئله را تحمل نمی‌کنیم».

معترضین مویس را عروسک خیمه‌شب‌بازی آمریکا دانسته و پرچم این کشور را به آتش کشیدند. پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور آن‌ها را پراکنده کرد. در برخی نقاط این کشور درگیری‌ها بالا گرفت و ۷ کشته برجای گذاشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس