کد خبر 937697
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
افشین قطبی

بازی دو تیم فولاد خوزستان و نفت مسجد سلیمان تقابل افشین قطبی و علیرضا مرزبان را به همراه دارد.

به گزارش مشرق، در ادامه‌ی هفته‌ی هجدهم رقابت‌های لیگ برتر روز یکشنبه فولاد خوزستان پذیرای نفت مسجد سلیمان است. دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که هر دو در لیگ هجدهم سرمربی خود را تغییر داده‌اند و با سرمربی‌های جدید توانسته‌اند نتایج قابل قبولی بگیرند. افشین قطبی و علیرضا مرزبان سرمربی‌های دو تیم، سابقه‌ی همکاری با هم در باشگاه پرسپولیس را دارند؛ همکاری‌ای که زیاد پایان خوشی برای هر دو از نظر کاری نداشت و با جدایی مرزبان از کادر فنی پرسپولیس به پایان رسید. بعد از جدایی مرزبان از پرسپولیس، کمتر کسی تصور می‌کرد که قطبی و مرزبان ۱۰ سال بعد، در فوتبال ایران مقابل هم قرار بگیرند. به بهانه‌ی بازی فولاد و نفت مسجد سلیمان، روزهای همکاری افشین قطبی و علیرضا مرزبان در باشگاه پرسپولیس را مرور کرده‌ایم.

نقش پررنگ استیلی

برای لیگ هفتم حمید استیلی بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس این تیم را برای حضور در رقابت‌ها آماده کرد. بازیکنان پرسپولیس با نظر او خریداری شدند و تیم زیر نظر او خود را برای حضور در لیگ برتر آماده کرد. استیلی در انتخاب کادر فنی باشگاه پرسپولیس هم نقش پررنگی داشت. برای لیگ هفتم حبیب کاشانی مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس با مشورت حمید استیلی تصمیم گرفت افشین قطبی که در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ مربی تیم کره جنوبی بود و موفق شده بودند در ضربات پنالتی از سد تیم ملی ایران بگذرند را به عنوان سرمربی این تیم انتخاب کند. استیلی از طرفی کادر فنی باشگاه پرسپولیس را انتخاب کرده بود و علیرضا مرزبان هم یکی از اعضای کادر فنی این تیم بود. اختلافات افشین قطبی سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت و علیرضا مرزبان خیلی زود بروز پیدا کرد. علیرضا مرزبان در آن روزها انتقاداتی به تصمیمات افشین قطبی وارد می‌کرد و حتی گفته می‌شد با گروهی از بازیکنان هم که مخالف حضور قطبی در پرسپولیس بودند، متحد شده بود.

در نهایت با وجود اختلافات زیادی که بین افشین قطبی سرمربی باشگاه پرسپولیس و علیرضا مرزبان مربی این تیم وجود داشت، در اواخر فصل مرزبان از کادر فنی پرسپولیس کنار گذاشته شد. پرسپولیسی‌ها با افشین قطبی با پیروزی ۲ بر یک در هفته‌ی پایانی در ورزشگاه آزادی و مقابل حریف اصلی خود سپاهان توانستند دومین قهرمانی خود در لیگ برتر را بدست آورند.

بیشتر بخوانید:

قطبی: هیچکس توهین و حرف‌های زشت را دوست ندارد


عدم تشکر بعد از قهرمانی

افشین قطبی که آن روزها با موفقیتی که در پرسپولیس کسب کرده بود نزد هواداران این تیم از محبوبیت بالایی برخوردار بود، بعد از قهرمانی همراه با پرسپولیس، به برنامه‌ی نود آمد. نکته‌ی عجیبی که در شب حضور قطبی در برنامه‌ی نود به وجود آمد این بود که سرمربی آن روزهای سرخپوشان پایتخت در اواخر برنامه از خیلی افرادی که در قهرمانی پرسپولیس نقش داشتند، تشکر کرد اما نامی از علیرضا مرزبان نبرد. با وجود اینکه مرزبان در زمان قهرمانی پرسپولیس در کادر فنی این تیم حضور نداشت اما در ابتدای فصل نقش پررنگی در آمادسازی بازیکنان پرسپولیس داشت. تشکر نکردن قطبی از مرزبان با واکنش مجری برنامه نود هم همراه بود که در ادامه قطبی در مورد تشکر نکردن از مرزبان گفت: «من از تمام کسانی که در قهرمانی پرسپولیس نقش داشتند، تشکر کردم». حرف‌های قطبی حتی بعد از قهرمانی، یکبار دیگر نشان داد که اختلافات عمیق بین او و علیرضا مرزبان در پرسپولیس وجود داشته و حتی بعد از رفتن مرزبان هم این اختلافات کمتر نشده است.

خروج از بحران

افشین قطبی و علیرضا مرزبان در این فصل موفق شدند تیم‌های خود را از بحران خارج کنند. علیرضا مرزبان در حالی به نفت مسجد سلیمان آمد که این تیم در رده‌ی پانزدهم جدول رده بندی قرار داشت و مرزبان بعد از دوازده هفته حضور در این تیم توانسته نفت مسجد سلیمان را به رده‌ی سیزدهم جدول رده بندی برساند. افشین قطبی هم آمار خوبی همراه با فولاد داشته. قطبی توانسته همراه با سرخپوشان خوزستانی از ۳ بازی خود هفت امتیاز کسب کند. او دو برد خوب مقابل دو تیم مدعی این فصل لیگ تراکتورسازی و پرسپولیس همراه با فولاد بدست آورده. برد هفته‌ی گذشته‌ی فولاد مقابل پرسپولیس، اولین باخت شاگردان برانکو ایوانکوویچ در لیگ هجدهم هم بود.

باید دید اولین جدال افشین قطبی و علیرضا مرزبان بعد از اختلافاتی که روزهایی در پرسپولیس داشتند، چه نتیجه‌ای به همراه خواهد داشت.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس