کد خبر 937560
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
نتانیاهو

دیدار مسئولان عربی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست ورشو، بیش از هر کسی مردم فلسطین را عصبانی کرده و آن‌ها این اتفاق را به مثابه فروش خون فلسطینیان قلمداد می‌کنند.

به گزارش مشرق، پس از نشست مشترک وزرای کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و بنیامین نتانیاهو، فلسطینیان این حرکت را بی سابقه‌ترین اقدام در راستای عادی‌سازی میان اعراب و رژیم صهیونیستی توصیف کرده و به شدت از این مسأله عصبانی هسستند.

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، از دید فلسطینیان عادی‌سازی علنی روابط با رژیم اسرائیل از سوی عربستان سعودی، بحرین، امارات و عمان یک شکست دیگر برای اعراب است که اسرائیل را برای قتل و کشتار بیشتر فلسطینیان و نقض حقوق آن‌ها تشویق می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدار در ریاض برای عملیات در تهران

افشای سفر سری نتانیاهو به ۴ کشور عربی

طبق این گزارش، در این نشست مشترک رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی حاضر، بر سر وجود خطر مشترکی به نام «ایران» توافق کرده و «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجی از گروههای فلسطینی انتقاد کرده است.

«مصطفی برغوثی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی فلسطین (ساف)، به القدس العربی در این خصوص گفت: نفس تشکیل این کنفرانس برای منطقه خطرناک بود از این لحاظ که سه هدف را پیگیری می‌کرد؛

یک: بازطراحی درگیری‌های منطقه به نحوی که در راستای منافع اسرائیل باشد و معرفی این رژیم به عنوان دوست اعراب و ایران به عنوان خطری برای منطقه

دو: به حاشیه راندن آرمان فلسطین و گفت‌وگو در خصوص «خطر ایران» و بحران خلیج [فارس]

سه: توجیه عادی‌سازی روابط با اسرائیل بدون حل بحران فلسطین و اجرای طرح «معامله قرن»

برغوثی در ادامه گفت که تحریم این کنفرانس از سوی فلسطینیان و دولت‌های روسیه و چین و اتحادیه اروپا، نتایج حاصله از کنفرانس را تضعیف کرد.

این عضو سازمان ساف، بر ضرورت مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت که این روند به معنای پذیرش ظلم به فلسطینی‌هاست و ملت منطقه حاضر به پذیرش عادی‌سازی روابط با این رژیم نیستند.

القدس العربی در ادامه می‌نویسد که دیگر مسئولان فلسطینی به علت روابط مالی و سیاسی که به عربستان سعودی دارند حاضر به سخن گفتن در خصوص نشست ورشو نشدند. این روزنامه در ادامه به میان خود مردم فلسطین رفت و نظر آن‌ها را جویا شد.

نظر مردم فلسطین

القدس العربی در ادامه با چند تن از شهروندان فلسطینی رام‌الله در میانه کرانه باختری رفته و نظر آن‌ها را از دیدار سران برخی کشورهای عربی با نتانیاهو جویا شده است.

«محمد صبیح» کارمند بانک در رام‌الله به القدس العربی گفت: جای تأسف دارد که خون فلسطینیان را مجانی و علنی می‌فروشند و پادوها روند عادی‌سازی را علنی کرده‌اند و این یک شکست و سرافکندگی در تاریخ فلسطین است و این نشست مجوز قتل مردم فلسطین را به اسرائیل می‌دهد.

«محمد سوالمه» دندانپزشک نیز گفت: ما در مقابل یک سازش تاریخی خجالت آور برخی کشورهای عربی هستیم، به طوری که بی توجهی خود به مسأله فلسطین را علنی نشان می‌دهند.

«ابو سلیم» استاد بازنشسته تاریخ که در یکی از قهوه‌خانه‌های قدیمی رام‌الله نشسته بود به القدس العربی گفت: پیش از این هم از روند عادی‌سازی شنیده بودیم اما به خاطر عروبیتی که در قلبمان است، باورمان نمی‌شد اما اکنون دیگر همه از آن آگاه هستند و هیچکدام از آن مسئولان از خود و مردم در مقابل جنایت خیانت به موضوع امت عربی خجالت نمی‌کشند.

او گفت که سابقا عربستان مرکز حمایت از مسأله فلسطین بود ولی امروزه به رهبری جریان سازش در منطقه تبدیل شده است.

«نشأت الاقطش» استاد رسانه دانشگاه بیرزیت نیز عقیده داشت که اقدامات و رفتار تشکیلات خودگردان موجب شد تا کشورهای عربی روابط سری خود را علنی کنند. او عدم توافق گروههای فلسطینی در مسکو برای صدور یک بیانیه مشترک را حاوی این پیام دانست که گروههای فلسطینی در روند صلح (سازش) شریک نیستند و بنابراین آمریکا می‌تواند خود وارد عمل شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    6 0
    اخر و عاقبت اینها عین صدام بعثی خواهد شد! روزهای اخرشونه دارند مثل مرغ بال و پر میزنند! قسمت شون این بوده! به یقین میشود دید. خوبه خدا به خر شاخ نداد! وگرنه چی میشد!
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    7 2
    انشالله که همه فلسطینیا ازاد بشن ولی بیان یه بار کلا بی خیال بشید و از اونجا هجرت کنید مگه پیامبر از مکه به مدینه هجرت نکرد خوب چی شد بعدش با قدرت بیشتر برگشت و مکه رو پس گرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس