داعش در سوریه

سخنگوی «نیروهای دموکراتیک سوریه» با بیان اینکه تروریست‌های داعش کماکان منطقه کوچکی را در جنوب دیرالزور در اشغال خود دارند، تسلط بر این منطقه را رد کرد.

به گزارش مشرق، «کینو گابرییل» سخنگوی «نیروهای دموکراتیک سوریه» که اکثریت آن‌ها از کردها تشکیل شده‌اند از ادامه عملیات نظامی در یک مساحت کوچک در شرق فرات علیه داعش خبر داد.

او در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک، گفت: هنوز آخرین منطقه تحت اشغال داعش که یک منطقه کوچک به شمار می‌رود آزاد نشده و فقط بیابان «الباغوز» به کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه در آمده است.

بیشتر بخوانید:

اتاق فکر عملیات‌های تروریستی کجاست؟

گابرییل تأ‌کید کرد که اعلام پیروزی نهایی پس از تسلط بر این منظقه انجام خواهد گرفت.

در همین حال خبرنگار شبکه المیادین نیز گزارش داده است که گروهی از تروریست‌های داعش که بیشتر آن‌ها اروپایی هستند در منطقه «حویجه» در «الباغوز» در محاصره هستند.

ظهر امروز نیز یکی از فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه در گفت‌وگو با شبکه روداوو تسلط کامل بر منطقه «الباغوز» را تکذیب کرد و گفت که تروریست‌های داعش کماکان بر یک کیلومتر مربع در این منطقه تسلط دارند.

تکذیب پایان کار داعش در شرق فرات در حالی است که صبح امروز نهاد موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه، اعلام کرده بود که در توافق صورت گرفته میان ائتلاف آمریکایی با تروریست‌های باقی مانده در منطقه «الباغوز»، تمامی این منطقه به کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه در آمده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) ائتلافی از نیروهای سیاسی و نظامی با اکثریت کرد و همچنین عرب، آشوری، ارمنی و ترکمان است که در سال ۲۰۱۵ از سوی ائتلاف آمریکایی ضد داعش تشکیل شد و به عنوان پیاده نظام این ائتلاف عمل می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس