کد خبر 937506
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
دربی

برگزاری بازی با نماینده‌های عربستان در کشور ثالث نه تنها برای دو نماینده سرشناس فوتبال ایران دردسرهای بزرگی ایجاد کرد بلکه ضربه مالی شدیدی نیز به این دو باشگاه دولتی وارد کرد.

به گزارش مشرق، استقلال و پرسپولیس در شرایطی به عنوان دو نماینده مستقیم ایران در مرحله گروهی باید با حریفانی از عربستان روبه‌رو شوند که برطرف نشدن مشکلات دیپلماتیک میان دو کشور رویارویی این دو تیم با سعودی‌ها را برای چندمین سال متوالی به کشور ثالث کشاند. این اتفاق شاید در نگاه اول برای طرفداران عادی شده باشد، اما برای مدیران استقلال و پرسپولیس بحرانی بزرگ است، چون به جای درآمدزایی حداقل ۲ میلیارد تومانی از این بازی‌ها حالا برای فراهم کردن مقدمات میزبانی در کشور ثالث باید زیر بار بدهی ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار دلاری (در حدود ۵/۱ میلیارد تومان) بروند.
بیشتر بخوانید:
این رقم چشمگیر در حالی به گردن دو باشگاه افتاده که برای سفر به قطر و امارات برای میزبانی از رقبای سعودی هم باید پول تهیه بلیت هواپیما و اسکان در هتل را بدهند هم زیر بار مخارج تیم حریف تا شوک کمرشکن مالی به دو باشگاه دولتی پایتخت ایران فراهم شود. شنیده می‌شود یکی از این دو باشگاه که این روزها با دردسرهای مالی فراوانی روبه‌رو شده نزدیک به دو تا سه هفته هست که مدیرانش در صدد جلب نظر وزارت ورزش برای دریافت ارز دولتی هستند تا از زیر بار این بدهی کلان خارج شوند، اما تلاش‌های آن‌ها به جایی نرسیده تا سفر این تیم به کشور ثالث در کمتر از سه هفته تا بازی با حریف سعودی در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.
گفته می‌شود کشوری که برای میزبانی از کاروان این باشگاه موافقت اولیه را اعلام کرده خواستار پرداخت نیمی از مبلغ و هزینه‌های میزبانی تا اوایل اسفند شده و برآورده کردن این خواسته با مشکلات موجود در باشگاه شدنی نیست. استقلال برای میزبانی از الهلال تصمیم به معرفی دوحه و ورزشگاه خلیفه به کنفدراسیون آسیا گرفت، اما پرسپولیسی‌ها برای میزبانی از الاهلی تصمیم گرفتند راه امارات را در پیش گرفته و در ورزشگاه اختصاصی باشگاه الوصل به میدان بروند که همین سفرها می‌تواند بحرانی ۱۰۰ هزار دلاری برای سرخابی‌ها آن‌هم در روزهای پایانی سال به ارمغان داشته باشد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس