به گزارش مشرق، تقی دژاکام فعال رسانه ای، پستی درباره همسر دکتر شریعتی که دیروز (جمعه) دارفانی را وداع گفت، منتشر کرد که در ادامه می‌آید:

بانو دکتر پوران شریعت رضوی خواهر شهید مهدی شریعت رضوی و همسر دکتر علی شریعتی پس از تحمل یک دوره سختی بیماری امروز درگذشت.

نمی‌شود خبرنگار باشی و شیفته دکتر و بارها و بارها با بانو شریعت رضوی دیدار نکرده باشی.

اولین دیدارهایم در اواخر دهه شصت بود که روزنامه کیهان دو کتاب دکتر را در صفحات رویی پاورقی می‌کرد؛ فکر می‌کنم بازگشت و میعاد با ابراهیم. خانوم دکتر شریعتی با من که آن‌موقع دبیر گروه اندیشه کیهان بودم تماس گرفت و تشکر کرد.

آقای مهدی نصیری مدیر مسئول وقت کیهان پس از خبردار شدن از این تماس، فکری کرد و گفت درسته که ما از مجموعه آثار دکتر داریم نقل می‌کنیم اما برای هر شماره پاورقی چیزی حدود یک‌ونیم تا دو برابر حق‌التألیف یک مقاله به من داد و من برای خانوم شریعت رضوی بردم. اولین بار که رفتم روسری آبی رنگی به سر داشت و داشت توی حیاط منزل جمالزاده شمالی گلهای باغچه را آب می‌داد؛ منزلی که بعدها موزه دکتر شریعتی شد. جالب اینکه بارهای بعدی هم همیشه توی حیاط داشت به گل‌ها آب می‌داد و من اگرچه بارها ایشون را در جاهای مختلف دیگر دیدم، اما همیشه تصویرم از او خانومی روسری به‌سر در حال آب دادن به گل‌هاست. کاش تهران بودم و در مراسم تشییع و ترحیم این همسر و خواهر شهید شرکت می‌کردم.

روحش شاد و به همراه دکتر و برادر شهیدش که رژیم شاه او را پیش پای معاون رئیس‌جمهور آمریکا قربانی کرد، مهمان حضرات معصومین «علیهم‌السلام» باشند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    64 1
    خدا رحمتش کند .
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    4 1
    روحش شاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس