کد خبر 937407
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
پیش‌بینی درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی از محل جریمه غیبت مشمولان/ بازگشت طرح جریمه مشمولان غایب به بودجه ۹۸؟

بررسی مصوبه کمیسیون تلفیق نشان میدهد، درآمد ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای جریمه زمان غیبت مشمولان لحاظ شده است.

به گزارش مشرق، در لایحه بودجه 98 که از سوی دولت به مجلس ارائه شده طرح جریمه مشمولان غائب حذف شده بود، این در حالی است که در مصوبه کمیسیون تلفیق درآمد 1000 میلیارد تومانی از محل جریمه زمان غیبت مشمولان غائب لحاظ شده است.

بیشتر بخوانید:

بودجه ۹۸ در کمیسیون تلفیق بسته شد

گفتنی است، در سال گذشته دولت با پیش بینی دریافت جریمه از کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از هشت سال غیبت دارند، امکان اعطای معافیت را فراهم کرد اما در سال جاری این بند از لایحه بودجه سال 98 حذف شده است. دریافت جریمه بر حسب مدرک تحصیلی از دیپلم تا دکترای تخصصی  رشته های علوم پزشکی و بالاتر درجه بندی می شد و مبالغ بین 10 تا 50 میلیون تومان را در بر می گرفت. در لایحه پیشنهادی بودجه سال 98 بندی در این خصوص پیش بینی نشده است.

بر اساس جدول زیر "جریمه زمان غیبت مشمولان"  به میزان 1000 میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق بودجه 98 لحاظ شده است.

در سال نخست اجرای طرح جریمه ریالی سربازی بیش از 190 هزار نفر با پرداخت جریمه ریالی از سربازی معاف شده و از این طرح بهره‌مند شدند، گفت: اما در سال‌های بعد روند بهره‌مندی از این طرح کاهش یافت و افراد کمتری اقدام به پرداخت جریمه ریالی کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد حسین AE ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    10 0
    انشاالله این طرح تصویب بشه من به خاطر مشکلات زیادی نتونستم به موقع خدمت برم و همه زندگیم نا بود شده الان سی و چهار سالمه و مدت ها منتظر بودم تا این طرح شاملم بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس