حسن روشن

پیشکسوت استقلال گفت: چه اتفاقی در فوتبال باشگاه بزرگ استقلال رخ داده که این تیم با ترس و احتیاط در تبریز به میدان می‌رود و یک مهاجم را در ترکیب قرار می‌دهد؟

سرویس ورزش مشرق – تیم استقلال در دیدار با تراکتورسازی با سیستم ۱-۴-۱-۴ به مصاف تراکتورسازی رفت. موضوعی که بسیاری از کارشناسان فوتبالی به آن پرداخته و روش احتیاط آمیز استقلال را دلیلی برای شکست خوردن این تیم دانستند. مهاجم اسبق باشگاه استقلال در همین باره توضیح داد که جایگاه حریف هراسی در فوتبال امروزه در سطح باشگاه‌های کشورمان تغییر کرده است.

حسن روشن در گفت و گو با مشرق، درباره شکست استقلال در تبریز اظهار داشت: دیدم برخی کارشناسان به این موضوع انتقاد می‌کردند که چرا استقلال در تبریز با یک فوروارد بازی کرد. وقتی به گذشته نگاه می‌کنم به یاد می آورم وقتی ما در استقلال بازی می‌کردیم اصلاً به این موضوع توجهی نمی‌شد که برویم تبریز یک مهاجم بگذاریم یا در آبادان دو فوروارده بازی کنیم. ما می‌رفتیم و همه جا سیستم ۳-۳-۴ یا ۲-۴-۴ همیشگی مان را بازی می‌کردیم و هر چه تمرین کرده بودیم را رو می‌کردیم.

بیشتر بخوانید:

شفر به نظر کمیته فنی اهمیت نمی‌دهد

وی ادامه داد: استقلال و پرسپولیس تیم‌هایی نیستند که بخواهند به خاطر تراکتور بترسند و در زمین حریف با یک مهاجم بازی کنند بلکه آنها باید هراس داشته باشند که استقلال با دو یا سه فوروارد بازی می‌کند.

مهاجم اسبق استقلال خاطر نشان کرد: به هر حال خود کرده را تدبیر نیست و امیدواریم در دیدارهای بعدی نتایجی بگیرند که مردم را راضی کنند. البته باشگاه اشتباهات زیادی داشته است. از همان ابتدای فصل در تیم بستن شان بد عمل کردند. اگر همان زمان جای نفراتی که از استقلال رفتند بازیکن خوب می‌گرفتند وقتی به این هفته‌ها می‌رسیدند تیم خیلی عالی و روی برنامه کار می‌کرد.

روشن یادآور شد: متأسفانه این اتفاقات به این خاطر رخ داد که آقایان، قائم به شخص تصمیم می‌گرفتند. یک نفر می‌رفت با چهارتا دلال حرف می‌زد و بازیکن می‌آوردند در حالی که تیم‌های بزرگ و پرطرفدار به این روش بسته نمی‌شوند. بلکه باید یک کمیته فنی خیلی خوب باید داشته باشند که روی این مسائل فکر کنند. به طور مثال از همین الان برای سال بعد حرف بزنند و برنامه بریزند. همه هم دوست دارند در این دو تیم باشند. بهتر و بدتر را جدا کنند.

وی تصریح کرد: اما باز هم برمی گردند به همان حرف‌های تکراری قدیمی. مادامی که بودجه‌ای برای آکادمی شان نگذارند و خودسازی نکنند هیچ اتفاق مثبتی نمی‌افتد. حالا باز هم بروند و بازیکن بخرند. مسئولان باشگاه باید به مردم بگویند که دو، سه سال تحمل کنند تا تیم مانند سالهای قبل که امثال طالب لو ها از تیم‌های آکادمی به بزرگسالان آمدند باشگاه از پایه‌های خودش استفاده کند.

حسن روشن که اعتراض‌های مکرر بازیکنان به داوری طی روزهای اخیر را دیده بود در این باره گفت: فرهنگ یک تیم از داخل همان تیم بیرون می‌آید. اگر تیم مانند یک خانواده باشد همیشه حرمت خیلی مسائل را هم نگه می‌دارد. باشگاه خانواده‌ای بزرگ‌تر از خانواده خودمان است. وقتی در یک تیم آدم‌های مختلف از شهرها و کشورهای متفاوت بیایند و مدیریت هم ضعیف باشد همین می‌شود. مدیریت اعم از مدیریت فنی و اداری و اجرایی منظور است.

پیشکسوت استقلال اضافه کرد: بطور مثال در امارات که کار می‌کردیم برای آکادمی ماهی یکبار یک داور، یک پزشک و یک روانشناس می‌آمد و برای بچه‌های ۸ تا ۱۸ ساله حرف می‌زدند. به آنها درباره مسائل مربوطه نکات مختلف را بیان می‌کردند تا بچه‌ها در رفتار با داور بدانند چه برخوردی داشته باشند.

روشن گفت: ولی ما در تیم ملی مان هم دیدیم که چه رفتاری با داور بازی با ژاپن شد! در حالی که در فوتبال ما این‌طور جاافتاده که فقط برویم پولمان را بگیریم و دادی بزنیم و برویم خانه! هیچ فدراسیونی در دنیا به اندازه فدراسیون ایران کمیته‌های اخلاق، انضباطی، استیناف و از این دست حوزه‌های رسیدگی به مسائل اخلاقی ندارد ولی این هم ثمره‌اش می‌شود که در هر بازی می‌بینیم بازیکنان بعد از هر اتفاقی بر سر داور می‌ریزند و به جای فوتبال بازی کردن می‌خواهند از این طریق امتیاز بگیرند!

وی تأکید کرد: باید فرهنگ تیم‌ها را در این ارتباط درست کرد. اینها مسائل ریشه‌ای هستند. وقتی تیم ملی مان به خاطر همین ایراد بزرگ مفت مفت نتیجه را واگذار کرد، در می‌یابیم که این، برآیند همه اتفاقاتی بوده که در همه این سال‌ها برای فوتبالمان رقم خورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وحید احمدی IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    2 8
    آقای روشن توروبه مقدسات عالم قسمت میدهیم دست از این نظرات غیرکارشناسی و غرض ورزانه خود بردارید.تمام طرفداران استقلال از این انتقادها و نظرات جنابعالی به تنگ آمده اند. خواهشا خودتان را درنزد طرفداران استقلال بیش از این خراب نفرمایید.
  • AE ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    23 33
    ماله کشی به فوتبال هم رسید تراکتور از استقلال برتر بود تمام
  • علی IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    6 1
    شفر ترسوست
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    3 3
    بخدا روشن حق داره قبلا هم گفته بود شفر دلاله کشی گوش نکرد
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    22 26
    از تراکتور همه باید بترسن
  • علی IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    0 1
    شفر یکی از ترسوترین و بی خاصیت ترین مربیان تاریخ باشگاه استقلال بزرگ میباشد، ایشان شاید بهترین دلال تاریخ فوتبال ایران باشند، روشن برای استقلال همیشه دلسوز و اسطوره واقعی است.
  • GB ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    2 0
    این باصطلاح پیشکسوت های ما فقط بلدند بگویند زمان ما زمین مثلثی بود، زمان ما توپ مکعبی بود! عموجان، زمانه تغییر می کندو فوتبال هم پیشرفت. اگر روزگاری فقط استقلال و پرسپولیس وجود داشت، امروز الحمد لله چندین تیم خوب و قدر در سراسر کشور داریم که باعث مسرت فوتبالدوستان است. قدیمها خیلی چیزها جور دیگر بود، آقای روشن!
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    1 0
    شما چه کسی رو اصلا قبول دارید؟ یه گل زدی جام جهانی یه عمر استقلال رو نمودی عزبز!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس