علی مطهری نمایه

علی مطهری ادعای جعلی بودن نامه امام به منتظری و نیز درباره نهضت آزادی را پس گرفت و گفت منظور من این بود که ‌ای کاش این دو نامه از امام نبود(!)

به گزارش مشرق، مطهری که مدت‌هاست جایگاه نایب‌رئیسی مجلس را به پادویی باند مهدی هاشمی معدوم و گروهک آمریکایی نهضت آزادی فرو کاسته، در پی مواجهه با اعتراض‌های گسترده، مجدداً متنی را منتشر کرد و در این باره نوشت: در جوابیه «جماران»، برای این مطلب که آن دو نامه به خط امام خمینی است دلایلی ذکر شده بود، در حالی که تأکید اصلی من روی دستخط نبود بلکه روی این مطلب بود که محتوای این دو نامه با سیره و شخصیت امام خمینی چندان سازگار نیست.

نامه نهضت آزادی در پاسخ به وزیر کشور وقت در زمانی صادر شده که آن نهضت با ادامه جنگ مخالفت می‌کرد و به نوعی پشت جبهه تضعیف می‌شد و امام (ره) از دست آنها ناراحت بودند و حکم به منع ورود آنها در قوای سه گانه صادر و آنها را از حقوق اجتماعی‌شان محروم نمودند، که البته این می‌تواند یک امر موقت بوده باشد، و نامه ۱۳۶۸/۱/۶ مربوط به آیت‌الله منتظری نیز در شرایط سخت روحی و جسمی امام عزیز صادر شده و شامل تعابیر تندی است. لذا این دو نامه با ادبیات امام اندکی فاصله دارد و ما نباید زیاد روی آنها تکیه کنیم.

وی می‌افزاید: در واقع حرف من این بود که ای کاش این دو نامه از امام خمینی نمی‌بود و جعلی بود ولی اکنون که موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی آن را اصیل می‌داند ما نیز می‌پذیریم ولی معتقدیم باید محتوای این دو نامه را با توجه به شرایط زمان نگارش آن در نظر گرفت و مثلاً در مورد حکم نهضت آزادی آن را موقت تلقی کرد نه دائمی، تا ساحت آن بزرگمرد از هر شائبه‌ای پاک بماند. وقتی برای درک مقصود حدیث معصوم توجه به شرایط زمان و مکان و سؤال‌کننده را لازم می‌شماریم چرا در این موارد به این عناصر توجه نداشته باشیم.

این مغالطه آمیخته به جفا و تحریف در حالی است که اولاً نهضت آزادی نه یک بار بلکه بارها و بارها به عنوان یک «خط» - و نه خطا- مرتکب خیانت و تحریف واقعیات و ارجاف (شایعه‌پراکنی و خالی کردن دل مردم در برابر دشمن) شد. و پس از رحلت حضرت امام نیز در فتنه‌انگیزی سال‌های ۷۸ و ۸۸ نقش فعال داشت.

ثانیاً علی مطهری بسیار بی‌جا و غلط می‌کند که تعیین تکلیف می‌کند امام چه باید می‌نوشته و چه نمی‌نوشته یا نامه ایشان (نعوذبالله) از سر دلخوری و شرایط جسمی و… بوده است. این رویکرد همان روش منکر ولایت امیرمومنان (ع) است که وقتی پیامبراعظم (ص) خواستار حاضر کردن قلم و کاغذ برای انشای فرمانی مهم شد، به پیامبر (ص) جسارت کرد!

البته در اینکه علی مطهری دمدمی مزاج است تردیدی نیست اما اینکه آدم هرهری‌مسلک، به امام‌خمینی (ره) جسارت و قیاس به نفس کند، به هیچ عنوان پذیرفته نیست و باید از سوی قوه قضائیه و هیئت رسیدگی به تخلفات نمایندگان مورد پیگرد واقع شود. گفتنی است خوارج نیز بلاهت را با غرور درهم آمیخته بودند و توقع داشتند امام علی (ع) پیرو دم‌دمی مزاجی آنها باشد، نه امامی که باید فرمان بدهد و دیگران تبعیت کنند. لابد اگر به امثال علی مطهری بود تا به حال ده‌ها بار مملکت را به منافقین و لیبرال‌ها و آمریکا و انگلیس که در برجام بزک شده بودند، می‌فروختند.

و بالاخره اینکه اگر انتساب فرزندی استاد شهید مطهری را از علی مطهری بگیرند، هیچ هویت و آورده و هنر مستقلی برای این نماینده مذبذب باقی نمی‌ماند. در واقع او از نامه استاد شهید سوءاستفاده کرد و اکنون در حال خیانت به منظومه فکری شهید مطهری است که در مقابل امام، تواضع تمام داشت و البته که هر کس به اندازه درک و فهم خود، با امام خمینی مواجه می‌شود.
این عبارات از استاد شهید مطهری، عمق ارادت و دلبستگی آن استاد فرزانه به امام عظیم‌الشأن را می‌رساند: «و اما آن سفر کرده که صدها قافله دل همراه اوست، نام او، شنیدن سخنان او، روح گرم و پرخروش او، اراده و عزم آهنین او، استقامت او، روشن‌بینی او، ایمان جوشان او که زبانزد خاص و عام است یعنی جان جانان، قهرمان قهرمانان، نور چشم و عزیز روح ملت ایران، استاد عالیقدر و بزرگوار ما حضرت آیت‌الله العظمی خمینی - ادام الله ظله- حسنه‌ای است که خداوند به قرن ما و روزگار ما عنایت فرموده و مصداق بارز روشن «ان‌الله فی کل خلف عدولا ینفون عنه تحریف المبطلین» (به‌راستی خدای را در هر عصری بزرگمردانی عادل است که تحریف‌های اهل باطل را از دین او برمی‌دارد) است‌.

قلم بی‌تابی می‌کند که به پاس دوازده سال فیض‌گیری از محضر آن استاد بزرگوار و به شکرانه بهره‌های روحی و معنوی که از برکت نزدیک بودن به آن منبع فضلیت و مکرمت کسب کرده‌ام اندکی از بسیار را بازگو کنم. من که قریب دوازده سال در خدمت این مرد بزرگ تحصیل کرده‌ام، باز وقتی که در سفر اخیر به پاریس به ملاقات و زیارت ایشان رفتم، چیزهایی از روحیه او درک کردم که نه فقط بر حیرت من، بلکه بر ایمانم نیز اضافه کرد. وقتی برگشتم، دوستانم گفتند: «چه دیدی؟». گفتم چهار تا «آمن» دیدیم. آمن به هدف- به هدفش ایمان دارد. دنیا اگر جمع بشود نمی‌تواند او را از هدفش منصرف کند. آمَن بِسَبیلِه - به راهی که انتخاب کرده ایمان دارد. امکان ندارد بتوان او را از این راه منصرف کرد. شبیه همان ایمانی که پیغمبر به هدفش و به راهش داشت. آمَن بِقَولِه- در میان همه رفقا و دوستانی که سراغ دارم احدی مثل ایشان به روحیه مردم ایران ایمان ندارد. به ایشان نصیحت می‌کنند که: «آقا! کمی یواش‌تر، مردم دارند سرد می‌شوند، مردم دارند از پا در می‌آیند.» می‌گوید: «نه، مردم اینجور نیستند که شما می‌گویید، من مردم را بهتر می‌شناسم.» و ما می‌بینیم که روز به روز صحت سخن ایشان بهتر آشکار می‌شود.

و بالاخره بالاتر از همه آمَن بربه- در یک جلسه خصوصی ایشان به من می‌گفت: «فلانی! این ما نیستیم که چنین می‌کنیم، من دست خدا را به وضوح حس می‌کنم.»

آدمی که دست خدا و عنایت خدا را حس می‌کند و در راه خدا قدم بر می‌دارد، خدا هم به مصداق (ان تنصروا الله ینصرکم) بر نصرت او اضافه می‌کند.»…مردمی که در طول چهارده قرن، حماسه محمد، علی، زهرا، حسنین، سلمان، ابوذر… و صدها هزار زن و مرد دیگر را شنیده بودند و این حماسه‌ها با روحشان عجین شده بود، بار دیگر همان ندای آشنا را از حلقوم این مرد شنیدند. علی را و حسین را در چهره او دیدند. او را آیینه تمام نمای فرهنگ خود که تحقیر شده بود، تشخیص دادند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 81
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    من به این بابا شک دارم یانفوذی است یاعقل درست حسابی ندارد .که اگردومی درست باشد وای به حال مردم ایران که افق 1400 خودرا اونگونه برنامه ریزی کرده اند باچه کسانی مامیخواهیم به آن اهداف بلنددست پیداکنیم.کافران هم درکفرخیش میدانند که باخودچند چندن ولی این بابا معلوم نیست کجاها سیرمیکنه همش مشکل سازه تا مشکل برطرف کن
    • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      49 10
      من اصلا به یک چیز دیگه در مورد او شک دارم
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      23 0
      یقینا اگر فریدونی فرزند شهید نبود الان حداکثر یک کارمند جزء در ادارات شهرشان بود در حال خدمت
    • دیدگا IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      20 5
      من هم اعلام میکنم که کلا در موردش شک دارم!
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      0 0
      شما که داری به شهید مطهری رسما فحش میدی 23:40
  • محسن AE ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    کاشکی علی مطهری فرزند شهید مطهری نبود....
  • میثم IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    از فامیل علی لاریجانی چه توقعی دارید لطفا سطح توقعتون را پایین بیارید اونم برجامو تو ۲۰ دقیقه تصویب کرد و شد این وضعی که میبینید
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    از تیتر میشه فهمید دار و دسته کیهان هستن. یه عده مفت خور که مدیریت و همه چیزش ارثیه
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      97 46
      درودبرکیهان وعوامل ومدیریت بابصیرتش !
    • IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      80 25
      شما خودت رو به حماقت نزن و کورکورانه از کسی که حرفاش یکی در میون ابلهانه است دفاع نکن.
    • IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      36 10
      شما خودت رو به حماقت نزن و کورکورانه از کسی که حرفاش یکی در میون ابلهانه است دفاع نکن.
    • IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      65 17
      مفت خور که فعلا تويي به اسم اصلاح طلب داري جيره نظام رو غارت مي کني
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      55 13
      مفت خوری و ارثی بودن به علی مطهری و هم حزبی هاش بیشتر میخوره بحث بابا نبود علی مطهری باید تو فریمان چوپونی میکرد و ایضا همه اصلاخ طلبان فاسد
    • بهروز IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      47 5
      ميگم آب روبريز همونجايي كه ميسوزه
    • سربدار IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      22 1
      بله میشه فهمید ولی فهم که چه باشدو خداوند آگاه است از تمام امور
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      49 13
      مفتخور امثال تو هستند که با رای دادن به جریان تدبیر ملکت رو به خاک سیاه نشوندی و تازه طلبکار هم هستی
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      24 12
      وقتی حسین شریعتمداری این سردار قلم و دانشجوی پزشکی قبل از انقلاب در کمیته مشترک شکنجه میشد تو کجا تشریف داشتی ؟
    • دیدگا IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      9 1
      از متن نوشته تو هم میشه فهمید که طرفدار این دولت و این جریان پر از بلاهت هستی که کشور رو دارن به فنا میدن!
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      6 3
      چه عالی نوشتی... و بالاخره اینکه اگر انتساب فرزندی استاد شهید مطهری را از علی مطهری بگیرند، هیچ هویت و آورده و هنر مستقلی برای این نماینده مذبذب باقی نمی‌ماند. در واقع او از نامه استاد شهید سوءاستفاده کرد و اکنون در حال خیانت به منظومه فکری شهید مطهری است که در مقابل امام، تواضع تمام داشت و البته که هر کس به اندازه درک و فهم خود، با امام خمینی مواجه می‌شود.
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    33 7
    حرمت امام زاده باید توسط خدام حفظ میشد. وقتی اعضای موسسه افراد دگر اندیش را بکارگیری کرده و یا سایت منتسب ب جماران با معاندین امام همدم میشه و گویا حق ورود ب همه چی جز حفظ شئونات امام را دارد باید بی سرپاها هر روز تخریب و تحریف امام کنند. و یاران امام هم تخریب و دشمتان امام تعریف.
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    38 6
    متاسفانه دستگاه قضایی ونیروهای امنیتی درخصوص سواستفاده های مطهری وتوهین های اشکاری که این فرد به نظام مقدس اسلامی مینمایدسهل انگاری وتعلل مینمایند مگر فرزندشهید بودن نامبرده چقدر باید برای او مصونیتایحادکند فرزندشهید است واستفاده هایش هم ازفرزندشهیدبودن نموده دانشگاه رفتنش زندگی اشرافی اش شغلهای انچنانی برای فرزندش درشهرداری و،،،،اقایان جلوی دهان کثیف این علی مطهری رابگیرید
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    26 65
    کیهان به منتخب چند دوره شورای نگهبان بدجوری توهین میکنی. قطعا این آدم دوره بعد هم تایید صلاحیت میشه لذا چون از نظر شورای نگهبان صلاحیت دارد کیهان غلط میکنند بگویید کذا
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    39 4
    بقول باباپنجعلی:بخوابونم دهنششششش؟!!
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    40 59
    جدی جدی واسه خودتون از خمینی قدیس و پیامبر ساختیدا چقدر بیچاره اید شما حزب الهیا دلم برای عمق جهالت و حماقتتون میسوزه
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      55 7
      یی چاره حزب اللّهی ها هستند یا امثال تو مریدان ابلیس!؟ اگر عقلت را نگه می داشتی، فهمش برایت مشکل نبود!!!!!
    • ايراني غيور IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      13 3
      امام ره معصوم نبود ولي به امثال xها و مطهري و...نميرسد در مورد ايشان اظهار نظر كنه.
    • ايراني غيور IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      6 4
      امام ره معصوم نبود ولي به امثال xها و مطهري و...نميرسد در مورد ايشان اظهار نظر كنه.
  • ارش IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    40 38
    شاید امام اشتباه کرده مگه معصوم هست بعضی از پیامبران هم اشتباه کردن ایشون که پیغمبر نیستن تازه نائب امام زمان هم نیستن چون اگه کسی ادعا کنه طبق احادیث کذاب هست یا علی ....
    • علی IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      10 6
      اولا به نظر شیعه هیچ پیامبر و امامی دچار خطا و گناه نمیشود .بلکه ترک اولی شاید از برخی پیامبران مثل حضرت ادم صورت گرفته . دوما اینکه کسی مثل امام خمینی و در این سطح علمی و دینی دچار اشتباه شدن یانه در حد امثال علی مطهری نیست . مثل اینکه یه پیش دبستانی به استاد ادبیات بکه املای کلمه رو اشتباه نوشتی.
  • احمدیان IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    22 7
    شماهم از قول دیگران به منتخب مردم توهین کن . واقعا کار تان زشت است ./.
  • دلسوز انقلاب IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    35 12
    اشتباه علی مطهری کاملا مسلم و مستوجب عقوبت است لیکن لحن این مقاله قابل قبول نیست و بیشتر به ادبیات چاله میدانی شباهت دارد.
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    31 6
    این بابا عقده مطرح شدن دارد حالا به هر قیمتی باشه.
  • مهدی IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    12 6
    متن رو که مردم بیچاره اند ول کردند چسبیدند به حاشیه و فوش دادن ،چشمهاتون رو باز کنید و مردم و رنج اونها رو ببینید اگه غیر این باشه همه نامرد هستید ، مشرق گزینشی، میخوای درج کن میخوای درج نکن اون به شرفت بسته داره.
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    18 5
    دم خودم گرم ۴ سال قبل گفتم که مطهری هزینه بزرگی برای نظام خواهد شد
  • حمید IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    21 13
    چهل سال از اونموقع گذشته حرف زدن درباره اونموقع فایده نداره مردم عوض شدن همه چی عوض شده خیلی هم بی ادب کسی که نوشته غلط میکنه چال میدونی دیگه
  • داود IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    23 29
    منبع : کیهان... خخخخ بسی خنده برفت.. شورشو دراوردین شما تندروهای کثیف
  • افشین IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    26 16
    باعث تاسفه خواندن این مقاله سراسر چرت و کفرآمیز .نعوذبالله یعنی چه؟استغفرالله مگه امام پیغمبر ویاامام بوده که این کلمه رو بکارمیبرید؟امام یک بنده خوب خدا بود فقط.پس قدیس پروری و کفر نکنید اینکارارو کردید که به دین وباور مردم صدمه وارد شد.شرم کنید و نکنید ازاینکارا رو
  • بنده خدا IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    13 27
    سلام هم وطن روزگار عجیبی شده روزنامه کیهان که فقط خواننداش جز نویسنده وسردبیر کسی نیست وخود راصاحب مردم وانقلاب میداند فردا به هرشخصیت وهر شخصی انگه معاند ودشمن رامی زند وخداراشکر ادب نیز مانند خیلی متائع دیگر نایاب شده واقای مداری خودرا خدا میداند
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      32 5
      امان از دست شما منافقان کور دل
  • جانباز حسنی CA ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    18 1
    اقای محترم صحبت نکن گرا به دشمن نده شماو رایست اگر ساکت بشید به خدا این مملکت دچار مشکل نمیشود
    • AE ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      3 3
      آقای جانباز انقلاب شما از بودن در کانادا لذت ببر! (اشاره به کشور نظر دهنده)
  • نیما IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    23 18
    ثالثا اینکه شما به عنوان یک وبسایت آبکی غلط میکنی با هفت پشتت که به خودت اجازه میدی به نماینده مردم همچین جسارتی بکنی.
  • مهدی IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    12 32
    یکی پیدا نمیشه شریعتمداری رو جمع کنه ؟ این با متن های مسخره پدر اقتصاد این کشورو در آورد
  • IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    17 4
    ايشان دست پروده و نمك خورده هاشمي رفسنجاني است!!لطفا مراقب باشيد فرزندتان از چه كسي خط ميگيرد و يا سر سفره چه كسي مينشيند!!!
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    14 5
    اين بابا براي راي آوردن حاضره كارهاي شرم آور ديگري رو هم انجام بده
  • GB ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    9 28
    مطهری مدرس زمانه است امیدوارم شهیدش نکنند این همه شجاعت تحسین برانگیزه
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    7 2
    خیانت کاران مشغول کارند . مجمع هم معلوم شد نه قوه عاقله دارد نه مسقل است و تحت تاثیر فشار دولت است و دولت معیشت مردم را گرو گرفته تا دیکته های غرب را عمل کند .
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    18 8
    علی مطهری دقیقا کپی برابر اصل مهناز افشار هست هر ۲ بی عقل
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    14 20
    اولا کیهان خودش مقبولیتی بین مردم نداره دوما نمیدونم اگر شهید مطهری زنده بود همین امثال کیهان چه برخوردی باهاش داشتند علی مطهری هم چرت و پرت زیاد میگه ولی باز از کیهان و دار و دستش مقبول تر هست
  • DE ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    10 16
    نظرش رو گفته.مگه تو حکومتتان اظهار عقیده ازاد نیست؟پس چرا توهین میکنید؟خب جواب بدین بهش.اینکه علی مطهریه این برخورد باهاش میشه.وای بحال مردم عادی و انتقادات تند تر !
  • حسن IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    7 2
    چند سوال از اقای علی مطهری به هنگام شهادت پدر ایشان سال داشتند موضوع انتشارات صدرا که درآمد بسیاری پس از شهادت استاد داشت شما چند مدت درجبهه حضور داشتید
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    20 11
    علی مطهری = ابوموسی اشعری
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    22 6
    بزودی خواهند گفت ای کاش اصلا امام نبود
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    12 6
    آقای مطهری حضرت امام آن موقع شاه و دار و دسته اش را هم مورد شدیدترین عتابها قراداده ممکن اس اوامر خودتان را در این مورد هم عنایت بکنید
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    14 29
    زنده باد مطهري .....
  • مهری IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    21 10
    این آقا شعورش بیشتر از این نمی رسه
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    9 11
    پاسخ منطقی دست راستی ها در مواجهه با انتقادات. غلط میکند و بیخود میکند و ...
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    18 6
    بهتر است اقای علی مطهری به اندازه خودشحرف بزند نه کنده تر از خودش ضمناً به حرمت شهید بزرگوار زبان خودش را حفظ کند وباطن خودش را بیرون نریزد
  • محدثه AE ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    13 3
    بابا علی مطهری را بی خیال .کی برا حرفای این تره خورد میکنه . لاریجانی را بگیرید که با ژست و قیافه و ادبیات به ظاهر قشنگ داره چه بلااایی سرمون میاره .اینا ولش کنید واسه خودش خوش باشه
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    10 22
    وقتی نویسنده این طور می نویسد: علی مطهری بسیار بی‌جا و غلط می‌کند که تعیین تکلیف می‌کند مشخص است که نه تربیت خانوادگی دارد و نه سواد درست و حسابی
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    6 16
    با سلام خدمت مشرق. میدانم منتشر نمیکنید ولی جهت اطلاع میگویم. اتفاقا حرف مطهری مبنی بر شرایط صدور نامه و نیز موقتی بودن نامه اگر صددرصد صحیح نباشد اما تا حدودی مقبول هست و خود حضرت امام راحل نقش زمان و مکان را درباره روایات و سخنان معصومین متذکر شدند. حتی علامه مصباح یزدی درمورد جمله حضرت امام راحل که فرمودند میزان رای ملت هست همین برداشت مطهری را داشتند که مورد حمله افراطیون اصلاحات قرار گرفتند. معتقدم حرف علی مطهری و نیز حرف علامه مصباح یزدی تا حدودی درست هست. امروزه انتخابات و میزان رای ملت بلایی به سر انقلاب اورده و سبب شده همان تفکر مرحوم بازرگان بر کشور مسلط شود و به تعبیر حضرت امام سبب سیلی خوردن اسلام شده.اگر از ابتدای انقلاب انتخابات درکار نبود الان باند نهضت آزادی در قالب برخی نفوذی های دولت یازدهم و دوازدهم بر کشور مسلط نبود لذا باید گفت جمله حضرت امام که میزان را رای ملت دانستند مال اوایل انقلاب بود که بیش از نود درصد مردم در تظاهرات شرکت میکردند و امام منظورش همان زمان بود لذا خساراتی که بعدا انقلاب از انتخابات دید ربطی به حضرت امام ندارد و مربوط به مسوولین ناکارامد هست .. من مطهری را قبول ندارم ولی حرف وی همان حرف علامه مصباح یزدی هست و حرفی درست میباشد ولی نه صد درصد و در همه موارد بلکه تا حدودی ان هم در برخی موارد درست هست..لیکن مشکل اینجاست ان وقتی که علامه مصباح فرمود جمله میزان رای ملت هست مال شرایط خاص اول انقلاب بود همین دوستان مطهری در باند اصلاحات وا اماما سر دادند و یقه ها دریدند و علامه مصباح را تخریب کردند ولی الان چرا به مطهری حمله نمیکنند؟ مگر حرف مطهری همان حرف مصباح درباره میزان رای ملت هست نمیباشد؟ باز تاکید میکنم که این حرف مطهری در همه موارد و در همه جا صحیح نیست بلکه در برخی موارد صحیح هست. تازه این حرف ابتکار خود مطهری نیست بلکه قبلا بزرگان احتمال شرایطی د موقتی را در مورد برخی بیانان حضرت امام داده بودند. لیکن در مورد نامه عزل منتظری باید گفت این نامه موقتی نبوده و دائمی هست.
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    18 5
    کاش علی مطهری فرزند شهید مطهری نبود
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    14 27
    خودتان غلط می کنید. شما چکاره هستید که به راحتی به اشخاص و اعتقادات آنها توهین می کنید؟
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    10 25
    کارت درسته علی جون
  • کمیل IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    10 2
    باید از علی خان پرسید صحبتهای پر شور استاد شهید مطهری در رابطه با رژیم اشغالگر قدس که هر سال قبل از روز قدس به دفعات از صدا وسیما پخش میشود هم در شرایط بد روحی ایشان (به زعم علی خان) فرموده شده؟
  • شهاب IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    14 4
    ای کاش علی مطهری همچنین غلط ای نمی کرد
  • حسین ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    15 2
    این حرف مطهری شبیه حرف آن صحابی است که وقتی دیدوصیت پیامبراکرم باب طبع اش نیست جسارت کردوگفت دردبرپیامبرغلبه کرده وهزیان می گوید پناه برخدا
  • AE ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    6 1
    آقازاده دمدمی مذاج مذبذب هرهری مسلک
  • AE ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    6 1
    علی ؛حیف این اسم ::::مطهری ؛ شرم بر این بی شرمی و بی اطهری
  • علیرضا IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    2 9
    آقای دکتر علی مطهری آنچه را بنظرش درست میاید را بیان میکند ودنبال تعریف وتمجید بیهوده از کسی نیست کاش مجلسمان ده تن مثل ایشان داشتند
  • کوروش IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    2 5
    کیهان کی می خواهد از این ادبیات ناصواب دست بردارد ؟!
  • بابا پنجعلی IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    2 0
    بوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووق
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    4 1
    هم مطهری باید غلط کند وهم باهنر وهم علی لاریجانی .اینها بااستفاده ازوابسته بودن به خانواده شهید استفاده نابجا کرده و برای رای اوری وتبلیقات انگلیس وامریکا به نفعشان. مطهری و بعضیها اگر جربزه داشتند درزمان حیات خودامام این سخنان را برزبا می راندند.
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    14 2
    باداشتن کسانی مثل علی مطهری نیازی به دشمن نیست
    • من IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      4 1
      ازکسی که در پیروزی انقلاب 15 سال سن داشته ودر دوران انقلاب فقط به دنبال تحصیل بود این گونه حرف ها از نبود.........
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    5 2
    پسر نوح!!
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    3 1
    این بزرگوار هم نان نام پدرش رو میخوره وگرنه هیچ پ... نیست
  • ناشناس IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    4 5
    عید نزدیکه کیهان فقط به درد تمیز کردن شیشه ها میخوره
    • IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
      2 0
      این افساد طللبها دارن میسوزن. مرگ بر افسادطبهای منافق .اگر شهید مطهری زنده بود حکم اعدام فرزند ناخلفش رو میداد
  • رضایی IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    0 1
    با سلام ,شما را به خدا یکی از سایت های نظرسنجی و الخصوص تابناک یک قسمت نظر سنجی اختصاص بدهد به محبوبیت روزنامه کیهان و آقای شریعتمداری که اینقدر از جانب مردم حرف می زند تا معلوم شود چقدر نزد مردم محبوبیت و جایگاه دارد , تا انشاله شرم و حیا کند
  • DE ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    1 0
    دم برو بچه های شیراز گرم که بصیرتشان بسیار بالا بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس