کد خبر 937027
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹
ابوذر گوهری

آنچه در ورشو در حال انجام است معتبر سازی اتهامات علیه ایران و یارکشی بین‌المللی همراه با فضاسازی رسانه با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی داخل و فشار بر مسئولان جهت تغییر محاسبات آنان است.

به گزارش مشرق، ابوذر گوهری در کانال تلگرامی خود به بررسی زوایای نشست ورشو پرداخت.

بیشتر بخوانید

عکس/ سیرک ورشو با اجرای قاتل کودک‌کُش

طراحان حمله انتحاری زاهدان الان کجا هستند؟

پنس: خوشحالم که نمایندگان اسرائیل، عربستان و امارات را با هم می‌بینم

کنفرانس ورشو بخشی از پازل کلی و سیاست آمریکا در مواجهه با جمهوری اسلامی است که دو سطحِ عملیات روانی و اقدامات دیپلماتیک را در مقابله با ایران تعقیب می‌کند.

هرچند این جریان تازگی ندارد اما ابزارهای آمریکای ترامپ به دلیل وجهه منفی دولتش در قبال ایران، کند یا ناکارآمد شده و لذا تأکید بر زنده نگاه‌داشتن آنچه آن‌ها تهدید ایران می‌خوانند در صدر اقدامات تبلیغاتی آن‌هاست.

آنچه در «گروه اقدام ایران» در حال انجام است بیش از هر چیز اقدامات رسانه‌ای و جرم انگاری همه اقدامات جمهوری اسلامی و هر نوع رابطه با ما است. در سطح تبلیغاتی، توسل به رسانه‌های اجتماعی نظیر توییتر، انتشار مقاله مقامات آمریکایی در نشریات علمی، تا طراحی پوستر و برگزاری همایش و سمینار نظیر اجلاس #ورشو با هدف حفظ تمرکز دائم خبری و رسانه‌ای علیه ایران در حال انجام است.

اقدامات سطح دیپلماتیک با هدف ائتلاف‌سازی منطقه‌ای و جهانی و ایجاد جبهه علیه ایران صورت می‌گیرد. در این راستا سیاست‌هایی نظیر حل مشکلات رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی، حل مشکلات عراق با کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس، تقویت ارتباطات این شورا با اردن و مصر، تفرقه‌افکنی میان ایران و همسایگان همسو نظیر عراق و حتی سوریه همه جهت اتحاد علیه ایران در حال انجام است.

از سوی دیگر جلوگیری از شکل‌گیری مسیر اروپایی جایگزین برجام، فشار بر دولت‌ها و شرکت‌های تجاری دارای رابطه با ایران به‌منظور قطع دسترسی به جریان مالی تهران، تقویت و حمایت از اپوزیسیون نظام و متمرکز و متشکل کردن آن‌ها در یک جبهه واحد و خط دهی آن‌ها در حال انجام است.

آنچه در ورشو در حال انجام است معتبر سازی اتهامات علیه ایران و یارکشی بین‌المللی همراه با فضاسازی رسانه با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی داخل و فشار بر مسئولان جهت تغییر محاسبات آنان است.

مسلماً این اقدامات و ائتلاف‌سازی مبهم فاقد عمق راهبردی بوده و صرفاً اقداماتی تبلیغاتی است هرچند نباید غافل از اقدامات ایذایی دشمن در ابعاد مختلف بود و می‌بایست نقاط آسیب‌پذیر را به‌سرعت ترمیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس