کد خبر 936980
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
انتقام جویی از مرد همسایه در تلگرام

رئیس پلیس فتا از دستگیری مرد همسایه که با انتشار تصاویر و مطالب کذب باعث بی‌آبرویی یکی از اهالی منطقه اکباتان شده بود، خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ تورج کاظمی رییس پلیس فتا تهران در تشریح این خبر اظهار کرد: اوایل بهمن ماه سال جاری مردی به نام نادر با مراجعه به اداره پلیس فتا از انتشار تصاویر و مطالب دروغ در فضای مجازی تلگرام و چند گروه اجتماعی که اهالی شهرک اکباتان در آن فعالیت می‌کنند شکایت کرد و عنوان داشت که این مطالب باعث بی‌آبرویی او در محل زندگی‌اش شده است.

بیشتر بخوانید

انتشار تصاویر کاربران در تلگرام برای سرگرمی

وی افزود: بدین ترتیب تیمی از ماموران پلیس فتا برای تحقیقات ویژه و کارشناسی وارد عمل شدند و در کاوش‌های اطلاعاتی مشخص شد که مرد ۳۸ ساله‌ای که از اهالی شهرک اکباتان است در این پرونده نقش داشته است.

سرهنگ کاظمی ادامه داد: ماموران با توجه به اینکه شاهین ۳۸ ساله در همسایگی خانه نادر است احتمال دادند که وی با فرضیه انتقام گیری دست به ساخت صفحه جعلی در شبکه تلگرام کرده و با انتشار مطالب و تصاویر دروغین باعث بی‌آبرویی وی در محل زندگی‌شان شده است.

رییس پلیس فتا تهران گفت: شاهین با دستور مقام قضایی به اداره پلیس احضار شد و وقتی در برابر مدارک و شواهد پلیسی قرار گرفت به ناچار لب به سخن باز کرد و ادعا کرد با نادر در یک بلوک زندگی می‌کنیم و که از چند روز قبل با هم دچار اختلاف شدیم و برای انتقام گیری شروع به بی‌آبرو کردن او کردم که پشیمانم و از نادر می‌خواهم که مرا ببخشد.

توصیه پلیسی

رئیس پلیس فتا تهران در پایان گفت: یکی از مهمترین مولفه های حقوق شهروندی قاعده احترام به جایگاه اجتماعی و حیثیتی افراد است، احترام به حقوق و جایگاه دیگران در فضای مجازی درواقع همان عمل و قائده در فضای حقیقی بوده و همانگونه که آدمی دوست دارد مورد توهین و تهمت قرار نگیرد باید نسبت به دیگران نیز همین احساس را داشته باشد و در هنگام عصبانیت زود تصمیم نگرفته تا در مقام قضاوت عجولانه قرار نگیرد چون فضای مجازی یک فضای غیر امن است و یک مطلب یا تصویر به سرعت در گستره ای وسیع توزیع می شود باید از خودمان بپرسیم اگر می خواهیم چیزی را منتشر کنیم آیا به موجب آن، اسرار حیثیت دیگران افشاء می شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس