آیا برای آشنا کیفرخواست صادر شده است؟/پایان ناهنجاری‌های سیاسی یک مشاور

به نظر می رسد در دولت روحانی، هیچکس در جای خودش حضور ندارد و روحانی نیز قدرتی یا انگیزه‌ای برای امر و نهی نسبت به مشاورین دست دوم و سوم خودش ندارد.

سرویس سیاست مشرق - شامگاه چهارشنبه -۲۴ بهمن- تروریست‌های تکفیری، یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان اسلام که پس از اتمام مأموریت مرزبانی از منطقه، عازم موطن خود بودند را در جاده خاش- زاهدان هدف حمله انتحاری قرار دادند.

در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت پذیرفت، جمعی از حافظین مرزهای میهن اسلامی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:

دستگاههای مسئول بر این جنایت تمرکز و موضوع را با جدیت دنبال کنند / پیگیری قصور احتمالی حادثه تروریستی زاهدان وظیفه سپاه است

حمله تروریستی به اتوبوس کارکنان سپاه در سیستان و بلوچستان/۲۷ نفر به شهادت رسیدند +عکس و فیلم

در این بین، قبل از آنکه رؤسای قوا و رهبر انقلاب درباره این حادثه تروریستی اظهار نظر کنند و نحوه پیگیری و سیاست‌های نظام را مشخص کنند، مشاور توییتری روحانی که همواره به دنبال حاشیه سازی است، قبل از مسؤولین عالیرتبه نظام اظهار نظر کرده و عباراتی را مورد استفاده قرار داده است که سبب تعجب می‌شود، تعجب نه از این بابت که چرا چنین اظهاراتی داشته است بلکه از این جهت که چرا در دولت روحانی مشاورین دست دوم و سوم برای نظام تعیین تکلیف می‌کنند و کسی ناظر بر مشاوره‌های بی‌جا و بدون منطق آنان نیست.

آشنا در توییترش نوشته است:

مرزبانان ما به شهادت رسیدند. اما ما در دام چرخه خونین و باطل انتقام نخواهیم افتاد. مسئولیت بر عهده آمران و دیه بر عهده عاقله است.

فارغ از آنکه آشنا بواسطه ضعف در علم فقه و اصول چنین اظهاری نظری کرده است یا بواسطه نگاه سازشکارنه‌اش نسبت به ایادی استکبار همچون عربستان، امارات، اسرائیل و انگلیس، نکته مهم آن است که کسی که باید بگوید انتقام خون پاسداران شهید گرفته شود یا نه، هرکسی باشد قطعاً آشنا نیست، اشخاصی همچون آشنا نه صلاحیت دارند و نه اجازه اظهارنظر در این سطح، آن هم زمانی که رؤسای قوا و رهبر انقلاب هنوز سیاست‌های پیش رو را ترسیم نکرده‌اند.

به نظر می رسد در دولت روحانی، هیچکس در جای خودش حضور ندارد و علی الظاهر روحانی نیز قدرتی برای امر و نهی نسبت به مشاورین دست دوم و سوم خودش ندارد.

رهبر انقلاب درباره حادثه تروریستی شب گذشته فرمودند:

دست جنایتکار مزدوران بار دیگر به خون جوانان صالح و خدمتگزار کشور آلوده شد و جمعی از سرمایه‌های انسانی که خود را وقف حراست از مرزها و پاسداری از امنیت مردم کرده بودند، در حمله‌ی تروریستهای سیه‌رو و سنگدل به شهادت رسیدند. ارتباط عاملان این جنایت با سازمانهای جاسوسی برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه مسلّم است و دستگاههای مسئول کشور باید بر آن تمرکز کنند و آن را با جدیت دنبال کنند.

حسن روحانی نیز به عنوان رئیس جمهور درباره این حادثه گفت:

مردم ایران در برابر قدرت‌های بزرگ سر تسلیم فرود نمی‌آورند. این مردم از ابتدای انقلاب اسلامی با تروریست های مزدور مواجه بوده و هستند و تا ریشه‌کنی اینها به تلاش و مبارزه خود ادامه خواهند داد و قطعاً تقاص خون شهیدان‌مان را از این گروهک مزدور خواهیم گرفت.

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز نسبت به انتقام خون شهیدان گفت:

با محکومیت شدید این جنایت تروریستی، شهادت پاسداران و بسیجیان این حادثه را به محضر حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه ای (مدظله العالی)، خانواده معظم شهدا و مردم شهید پرور و مجاهد استان اصفهان تبریک و تسلیت عرض نموده و اطمینان می دهیم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راسخ تر و مصصم تر از گذشته در ادامه راه و آرمان شهیدان والامقام ضمن صیانت از امنیت و مرزهای میهن عزیزمان انتقام خون این شهیدان مظلوم را از دشمنان خبیث و وابسته به اردوگاه استکبار جهانی خواهد گرفت.

نکته جالب توجه این است که آشنا قبل از مسؤولان فوق، برای نظام اسلامی و مسؤولان ذی‌ربط تعیین تکلیف کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    0 25
    بدفهمی عجیبی از توئیت داشتید.
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    52 0
    پسر دارد؟ برادر بچه برادر خواهر یا قوم نزدیکی که موقع خدمتش باشد بفرستید لب مرز برا خدمت تا بفهمد
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
      21 0
      خودشو باید فرستاد
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
      16 0
      پیشنهاد عجیب ارائه دادی کور از خدا چه میخواهد دوتا چشم بینا اینطور آدم ها در لب مرز باشند با تروریست ها طرح دوستی میریزند کشور را دودستی تقدیم بیگانگان میکنند یک دفعه دیدی تروریستها در پایتخت جولان میزنند . مگر اینکه این طور آدمها را باید ببری لب مرز در قرنطینه نگهداری وزیر نظر باشند
  • محسن IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    25 0
    در جایگاه شکرخوری اضافی!!!
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    18 0
    برای امثال آشنا خون ملت ایران هیچ ارزشی ندارد نشان به اون نشان که با افزایش قیمت دلار نفس مردم را به شماره انداختن
  • میلاد IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    26 0
    بقول عمو پنجعلی تو ساکت شو آشنا
  • مجتبی/ تبریز AE ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    26 3
    منافقین از کفار بدترند( امام خمینی ره) مرگ بر منافقین هرزه زبان/ درود بر شهدا و امام شهدا و خانواده معزز شهدا و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی
  • CA ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    19 0
    ایشون نقش کیسه کش استکبار را بخوبی دارد ایفا میکند!
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    13 0
    دست آقای جنتی و کدخدایی درد نکند که به این قماش اجازه قدرت یافتن داد
  • محسن IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    11 0
    این آقا نه سر پیاز است نه ته ان یک چیزی برای خوش خدمتی تروریست‌ها گفته که یک موقع اگه خواستن ترورش نکنند درصورتیکه هزار سال دیگر اینها ترور نمی شوند
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    25 0
    آشنا غلط زیادی کرده . چه کاره است که داره تعیین تکلیف میکنه ؟؟؟؟
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    6 0
    یکی نیست به این بیسواد اشنا بگوید ازگل دیه برعهده عاقله است یعنی چه ؟
  • سوخته IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    5 0
    اسمی برازنده تر از جاسوس و دو تابعیتی و خائن برای آشنای ( غریبه ) نمی توان انتخاب کرد . از آن مهم تر که چرا روحانی یک چنین کسی را مشاورش کرده آیا آگاهانه است یا قافلانه در هر دو صورت جای تاسف است
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    6 0
    دهه 60 ترورها قسمت همه اقشار میشد مردم. پاسدار و سرباز و البته مسوولین دولت...ولی در حال حاضر جالبه که مسوولین از این قایله مستثنا شدند به نظر شما عجیب نیست!!؟؟
  • US ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    4 0
    ما از آشنا و روحانی و اصلاحات بیشتر ضربه خوردیم تا تروریست ها
  • شناس IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    4 0
    اینم مثل تاجزاده و مشایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس