روزنامه های اصلاح طلب

تیتر اغلب روزنامه‌های امروز کشور به بیانیه گام دوم انقلاب اختصاص داشت اما برخی روزنامه‌ها که عمدتا گرایش اصلاح‌طلبی داشتند نیزبخشی از این بیانیه را تیتر کردند که با روح کلی‌ آن در تضاد بود.

به گزارش مشرق، روز گذشته بیانیه راهبردی «گام دوم انقلاب» از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شد که بیان  ویژگی‌های جمهوری اسلامی، ثمرات و نتایج گام اول انقلاب و ماموریت‌های نسل جوان برای گام دوم انقلاب اسلامی بود.

امروز اغلب روزنامه های صبح کشور، تیتر یک خود را به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اختصاص داده بودند، اما برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب تنها بخشی از این بیانیه را تیتر یک خود کرده بودند که "انقلاب اسلامی همچون پدیده‌ای زنده و بااراده، همواره دارای انعطاف و آماده‌ی تصحیح خطاهای خویش است".

با اینکه روح سخنان رهبری تماما یادآوری بزرگی اتفاق انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در طول چهل سال آینده و همچنین امید به آینده، جوانان و ماموریت‌های نسل بعدی بود، اما این روزنامه‌ها بدون در نظر گرفتن روح سخنان رهبری که افتخار به گذشته و امید به آینده انقلاب است، تنها بخشی را برجسته کردند که موجب می‌شود روح این بیانیه کاملاً به صورت وارونه به مخاطب ارائه شود.

استفاده از تیتر، برای برجسته سازی محتوای کلی یک پیام است اما در نظر نگرفتن روح سخنان رهبری برای انتخاب تیتر، به‌نحوی خیانت به تمام این بیانیه است که نقطه برجسته آن امید دادن به جوانان است نه تصحیح خطاهای گذشته.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    26 2
    درست برداشت کردند بزرگترین خطای انقلاب عدم حذف کامل این منافقین از بدنه نظام بود که بدون فوت وقت باید اجرا گردد و این مهم از شخص اول و دوم کابینه نیز باید شروع شود
    • عبدالمهدی IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
      13 1
      جمهوری اسلامی دیکتاتوری نیست.خاصیت جمهوری اسلامی این است که مردم دارای فهم میشوند و تربیت میشوند.در طول تاریخ اسلام اهل بیت و رهبران شیعه هیچ گاه جلوتر از مردم حرکت نکردند.همیشه به فهم مردم توجه کردند.سال 92 مردم فکرکردند که راه حل مشکلات مذاکره با آمریکاست .و مردم نتیجه سازش و لبخند به دشمن رو تو این 5سال دیدند.همین که مردم فهمیدن وپی بردن که مذاکره با و وادادگی به دشمن نتیجه ای چون زیان نداره کلی ارزش داشت.فهم مردم ارزش داره
    • به عبدالمهدی IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
      0 0
      اسلام با تعریف شما چیزی جز لیبرال دموکراسی نیست. التقاط یعنی همین. در اسلام واقعی حکومت اصلا برای آن است که مردم به سمت صحیح هدایت کند نه اینکه خودش دنباله روی آنها باشد.
  • علی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    23 0
    همانطور که آن سیاستمدار امریکایی قبلا گفت رسانه های زرد در ایران ستون پنجم امریکا در کشور ما هستند که جاده صاف کن اهداف امریکا هستند و متاسفانه از بیت المال ارتزاق کرده ولی برای دشمن می رقصند و سنگ آنها را به سینه میزنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس