کد خبر 936743
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

به گزارش مشرق، سهیل کریمی فعال رسانه ای، در اینستاگرام خود درباره گفتنی‌هایی از شهادت زکریا نوشت:

پس از انتشار خبر شهادت طفل عربستانی به دست وهابیت آن کشور و استوری‌هایی که در این شناسه منتشر شد، کامنت‌هایی دریافت کردم مبنی بر شایعه بودن خبر. این در حالی بود که این کم‌ترین اخبار را مستقیماً از دوستان عربستانی و از شهر مدینه دریافت می‌کردم و موضوع ربطی به شیعیان تندرو و فلان نداشت.

از این موضوع که بگذریم این روند مسبوق به سابقه بوده و سال گذشته نیز در شهر شیعه‌نشین «رفحاء» یکی از مهاجران شیعه‌ی «احساء» به دست یکی از وهابیون به رگ‌بار بسته شده و به شهادت رسید ولی از آن‌جایی که «بن سلمان» با پوشش ظاهری اصلاحات، بنای نزدیکی به غرب را داشته و در این بین ظاهراً بر بوق عدم ظلم به اقلیت شیعه هم می‌دمد، ابتدا اعلام شد قاتل مشکل روحی و روانی داشته و بعد، هم رسانه‌ها را از بازتاب خبری باز داشته و هم خانه‌واده‌ی شهید را از هر گونه اظهار نظر در این خصوص بر حذر داشتند. و این در حالی بود که فرد یاد شده دارای شناسه‌ی توییتر بوده و تا روز آن جنایت، در سلامت عقل، توییت‌هایی در دفاع از داعش منتشر می‌کرده است. یا در موردی دیگر که یکی از دیپلمات‌های کشورمان در یکی از شهرهای عربستان مورد سوء قصد قرار گرفت و بعد اعلام شد که فرد مربوطه از شهروندان عادی این کشور بوده و قصد خاصی نداشته و بعد از آن نیز پی‌گیری‌های وزارت خارجه برای محاکمه‌ی فرد مورد نظر هیچ‌گاه به جایی نرسید.

در رابطه با زکریای شهید نیز دقیقاً همین روند طی شد. بلافاصله پس از انتشار خبر، دست‌گاه رسانه‌ای تحت امر بن سلمان ضمن تکذیب واقعیت، شروع به جعل خبر کرده و با انتشار روایت‌های مختلف، فضای رسانه‌ای و به تبع آن جوامع اسلامی و بین‌المللی را غبارآلود نموده و به موازات آن و در اخبار جعلی خود، قاتل طفل شیعه را روانی معرفی کرده و از طرفی دیگر خانه‌واده‌ی شهید را تحت فشار گذاشته‌اند که هیچ اظهار نظری در این خصوص نداشته باشند.

از جانبی دیگر نیز برخی در کشورمان خواسته یا ناخواسته در پازل رژیم سعودی قرار گرفته و همین جعلیات را به عنوان اخبار کارشناسانه منتشر کرده به اضافه‌ی این‌که طبق نقشه‌ی سرویس امنیتی سعودی و برای دور کردن جریان انقلابی شیعی از موضوع این جنایت، خبر مربوط به شهادت را ساخته‌ی جریانات تندرویی مثل فرقه‌ی صادق شیرازی اعلام کردند. جالب این‌که برخی از این افراد خود از نفوذی‌های سرویس امنیتی پاکستان هستند که در جریان وقایع کشمیر نیز نقش جاده صاف کن حکومت لاییک پاکستان را بازی کرده بودند.

حال این ماییم و امتحانی که در پیش روست. یا بازی خورده و آن‌خواهیم بود که دشمن می‌خواهد، یا جو گیری مثل خیلی از اوقات با شعار، مشغول‌مان خواهد کرد و یا از این مظلومیت‌ها موجی خواهیم ساخت برای براندازی بساط ظالم.

هم‌اکنون شیعیان عربستان به خصوص شیعیان مدینه که در حسینیه‌ی امام حسن مجتبی مناسک نماز و تشییع طفل شهید را به امامت شیخ کاظم العَمری برگزار کردند، برای دوری از موضوع شهادت زکریا تحت فشارند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    8 1
    مرگ بر آل سعود . مسلمانان فقط اتحاد کلید موفقیت و پیشرفت جهان اسلام هست
  • ع IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    5 1
    مرگ بر آل سعود.مرگ بر بن سلمان.مرگ بر امریکا .مرگ بر اسرائیل .مرگ بر انگلیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس