روزنامه 23 بهمن

ذوق زدگی جریان خاص از ادعای احتمال سفر ترامپ به تهران در حالی است که پیش از این، این طیف ترامپ را یک دیوانه و مزاحم معرفی کرده و وی را عامل اصلی به ثمر نرسیدن برجام جا زده بود.

سرویس سیاست مشرق - ر وزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** نماینده اصلاح طلب: چهل سال است که در تلاش هستیم تا جمهوری اسلامی منحرف نشود!

«پروانه مافی» عضو فراکسیون امید مجلس در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «بحث جمهوریت و اسلامیت دو موضوع بسیار اساسی و مهمی است که ما در پس از پیروزی انقلاب دنبال کرده و برای حفظ آنها نیز تلاش زیادی کردیم. این دو گوهر اصلی انقلاب ما در نظر عده‌ای مقبول نیست. یعنی حداقل در خصوص جمهوری نگاه به حکومت دارند نه جمهوریت، این موضوعی است که شاید تفاوتی اساسی را بین دو شکل فکری که در کشور در چالش هستند، نشان می‌دهد. بحث صندوق رأی یعنی جمهوریت و اگر آقای روحانی در سال گذشته و امسال به صندوق رأی توجه داشتند به این دلیل است که صندوق رأی به دنبال خود جمهوریت را می‌آورد و اگرحذف شود دیگر جمهوریت نخواهیم داشت. اهمیت این موضوع به این جهت است، لذا باید برای حفظ جمهوریت که اساس انقلاب اسلامی برآن گذاشته شده کارویژه‌های آن نیز رعایت شود. ما سخن امام را فراموش نمی‌کنیم که جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد؛ برای این مساله و حفظ این استراتژی بسیار مهم و اساسی امام (ره) ما چهل سال است که در تلاش هستیم تا جمهوری اسلامی منحرف نشود. لذا این فرق اساسی وجود دارد و تاکید رئیس‌جمهور در سال گذشته و سال جاری بر موضوع صندوق رأی ناظر بر بحث جمهوریت نظام بوده که با صندوق رأی شکل می‌گیرد و در عرصه حکومت جمهوری اسلامی خود را نشان می‌دهد. باید این را حفظ کنیم و نگذاریم منحرف شود و از جمهوریت خود جدا نشویم.»

مافی در ادامه گفت: «مردم به خوبی تکلیف خود را با نظام مشخص کردند. اگر در هر شرایطی زیر باران و برف با سختی و با تنگناهای معیشتی که وجود دارد به راهپیمایی می‌آیند بدین معنا نیست که از همه چیز راضی هستند، بلکه بدین معناست که اصل نظام را قبول دارند و برای حفظ آن تلاش می‌کنند و اگر دشمن می‌خواهد با نیامدن آنها برای آینده برنامه‌ریزی کند دشمن را ناامید می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که اساس انقلاب دچار صدمه شود. البته همان‌طور که گفتم این به معنی عدم مشکل نیست، اگر مردم تحمل می‌کنند نشان دهنده بزرگواری آنهاست که برای مسائل مهم‌تری چون اصل انقلاب گذشت نشان می‌دهند. این گذشت وتحمل نیز حد و اندازه‌ای دارد. لذا مجلس، دولت، دستگاه قضائی و سایر نهادهایی که در مجموعه‌های دیگر فعال هستند و کار می‌کنند بدانند که تلاش برای حل مشکلات مردم باید بیش از آن چیزی که اکنون رویت می‌شود، باشد. باید نظارت بیشتری بر اعمال و رفتار مدیران در بخش‌های مختلف به‌ویژه در بخش اقتصادی که متاسفانه در سال‌های اخیر صدمات زیادی از مدیریت ناقص و ناکارآمد برخی از مدیران که در سلامت اقتصادی آنها نیز شک و تردید است، صورت گیرد».

این نماینده اصلاح طلب گفته است که «ما سخن امام را فراموش نمی‌کنیم که جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد؛ برای این مساله و حفظ این استراتژی بسیار مهم و اساسی امام (ره) ما چهل سال است که در تلاش هستیم تا جمهوری اسلامی منحرف نشود». اما برخلاف این ادعا، متاسفانه اصلاح طلبان بارها و بارها علیه اسلامیت و جمهوریت نظام اقدام کرده‌اند.

فتنه ۸۸ نمونه بارز شورش جریان سیاسی خاص علیه جمهوریت نظام است. چندی پیش «علیرضا زاکانی» از نمایندگان سابق مجلس در مناظره با تاج زاده گفته بود: «هر وقت در حکومت بودید علیه اسلامیت اعتراض کردید و هر وقت در حکومت نبودید، علیه جمهوریت موضع گرفتید».

پروانه مافی در مصاحبه مذکور تاکید کرده است که حضور مردم در راهپیمایی نشانه رضایت نیست. این در حالی است که اکنون قریب به ۶ سال از آغاز به کار دولت مورد حمایت اصلاح طلبان سپری شده است. خانم مافی به جای آنکه درباره عدم رضایت مردم تذکر دهد، باید درباره وضع موجود که محصول برجام و عملکرد اقتصادی دولت روحانی با اکثریت مطلق اصلاح طلبان در کابینه است، پاسخگو باشد.

** لابد رفع حصر و حمایت از دیپلماسی انفعالی، نشانه جذب حداکثری است!

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی نوشت: «دهه پنجم انقلاب باید دهه جذب حداکثری باشد. شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی، خط امام را با دو ویژگی «جاذبه در حد اعلا» و «دافعه در حد ضرورت» معرفی می‌کرد. اگر می‌خواهیم آرمان‌های مطرح شده توسط امام در جامعه ما متجلی شوند، باید این دو ویژگی در رفتار مسئولین ما متجلی شوند. انقلاب اسلامی را هم باید با همین ویژگی‌ها تعریف کنیم و در میدان عمل این چنین نشان دهیم تا بتوانیم آن را به یک الگو برای نسل کنونی و نسل‌های آینده در داخل و برای تمام ملت‌ها در خارج تبدیل نمائیم. برای اینکه بتوانیم انقلاب اسلامی را به درستی به مردم بشناسانیم باید دهه پنجم را به دهه آشنا شدن به آرمان‌ها و سیره عملی امام خمینی تبدیل کنیم. این کار باید از طریق رسانه‌ها، دانشگاه‌ها، مساجد و خطبه‌های جمعه انجام شود. منبرها، خطبه‌ها و رسانه‌ها را از نفرت پراکنی‌ها و کینه توزی‌ها برهانیم، همه را اخلاق محور کنیم و سیاست را تابع اخلاق قرار دهیم درست همانگونه که روش عملی امام خمینی بود».

رسانه‌ها و فعالین اصلاح طلب بارها مدعی شده‌اند که باید برای آشتی و انسجام ملی، فتنه ۸۸ را فراموش و حصر سران فتنه را پایان دهیم! این طیف علاوه بر این با حمله به تریبون نماز جمعه و منتقدین دولت، هرگونه نقد به دولت روحانی و به خصوص نقد به سیاست خارجی دولت را مصداق نفرت پراکنی و کینه توزی جا می‌زنند.

این در حالی است که بهترین روش برای جذب حداکثری، خدمت رسانی به مردم و چشم پوشی از نقطه‌های خیالی و محاکمه مفسدان است.

** ذوق زدگی جریان خاص از ادعای احتمال سفر ترامپ به تهران!

روزنامه آفتاب یزد در مطلبی با عنوان «ادعای درخواست ترامپ برای سفر به تهران» نوشت: «مذاکره با ترامپ، احتمالی که این روزها در محافل رسانه‌ای به گونه‌ای از زبان مقامات ایرانی مطرح می‌شود. اما نه با این عنوان که ایران مشتاق مذاکره است. بلکه به این معنا که کشورمان همچنان درهای مذاکره را به روی خود نبسته، حتی بعد از خروج ترامپ از برجام و دومرحله تحریمی که علیه کشورمان به راه افتاد. "داوود هرمیداس باوند"…گفت: "...ما اکنون ترامپی را می‌بینیم که باز هم بحث مذاکره بدون قید وشرط را مطرح کرده است. از یک طرف آمریکا می‌خواهد که ایران را دریک وضعیت استیصالی قرار دهد که ایران با تمام وجودش خواستار انجام مذاکره با آمریکا باشد و ایران هم نمی‌خواهد در این استیصال تن به مذاکره دهد... اگر ایران چنین قصد و نیتی داشته باشد، مذاکره طبق قانون ۳۳ منشور، اولین گام برای حل اختلافات است. بعد از آن مسائلی مثل میانجیگری و کمیسیون تحقیق و سازش و کمیسیون داوری و قضایی و استفاده از مکانیزم های منطقه‌ای مطرح می‌شود. اما برای مذاکره معمولاً نباید قید و شرطی گذاشته شود تا طرفین به صورت نسبی به منافع متقابل نائل شوند. در بحث مذاکره نباید مشکل اساسی وجود داشته باشد».

چندی پیش «حسین موسویان» از اعضای سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای در مطلبی نوشته بود: «اگر من جای آقای روحانی بودم با تصمیم شورای عالی امنیت ملی و موافقت مقام معظم رهبری در پاسخ به پیشنهاد آقای ترامپ، به ایشان پیشنهاد می‌کردم به تهران سفر کند و قبل از گفت‌وگوهای کاری، چند برنامه ایران‌شناسی برای او می‌گذاشتم…اگر ترامپ این دعوت را رد کند، توپ به زمین طرف امریکایی شوت خواهد شد چون ترامپ می‌خواهد به مقامات و افکار عمومی جهان تلقین کند که او خواهان گفت‌وگو و حل و فصل اختلافات از طریق دیپلماسی است و این ایران است که مخالفت می‌کند».

ذوق زدگی جریان خاص از ادعای احتمال سفر ترامپ به تهران در حالی است که پیش از این، این طیف ترامپ را یک دیوانه و مزاحم معرفی کرده و وی را عامل اصلی به ثمر نرسیدن برجام جا زده بود.

علاوه بر این، این ذوق زدگی در حالی است که موضوع مذاکره مستقیم با آمریکا در دولت روحانی و در موضوع برجام کلید خورده و هیچ دستاوردی برای مردم نداشت.

در دولت یازدهم و در مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵، مذاکره مستقیم مقامات ایرانی با مقامات آمریکایی تا جایی پیش رفت که پیاده‌روی ۱۵ دقیقه‌ای ظریف و کری در ژنو، مکالمه تلفنی ۱۵ دقیقه‌ای روحانی با اوباما و دست دادن ظریف و اوباما در صحن سازمان ملل نیز به آن اضافه شد.

روحانی پس از مکالمه تلفنی با رئیس جمهور وقت آمریکا در اظهارنظری عجیب گفت که اوباما را فردی مؤدب! و باهوش! می‌بیند.

پس از این ارتباطات ویژه، روحانی «حمید ابوطالبی» را به‌عنوان نماینده ایران در سازمان ملل معرفی کرد. اما پاسخ دولت اوبامای باهوش! و مؤدب! بسیار دردناک بود؛. دولت اوباما در اقدامی گستاخانه سفیر ویژه و مخصوص روحانی را تروریست نامید و با وجود همه تلاش‌ها حاضر نشد برای ابوطالبی ویزا صادر کند!

اما گستاخی اوبامای مؤدب! و باهوش! به همین جا ختم نشد؛ وی قانون تحریمی آیسا (ISA) را تمدید کرد؛ اقدامی که دولتمردان از آن با عنوان «نقض فاحش برجام» نام بردند. اوباما قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را نیز تمدید کرد و قانون محدودیت ویزا را نیز امضا کرد و در نهایت ۲ میلیارد دلار از اموال مردم ایران را نیز غارت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • وحيد محلاتى FR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    42 0
    ايا ميدانستيد كه ..هايي كه شما اسم ان را روزنامه (خيانت و جاسوس نامه) ميگذاريد، در فرانسه نه تنها حق چاپ ندارند بلكه در صورت انتشار ان روي شبكه هاي اجتمايي ، مسئولان ان بد جور دادگاهي ميشوند! حال تصور كنيد كه اين بي شرفها و بي وجدانها و ....در ايران حتي سوبسيد و پول هم براي توهين و ايران كوته بيني نيز ميگيرند امثال انها : افتاب، مشرق ، اعتماد ، قانون و و و و
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
      19 1
      مشرق نه! شرق
  • بهزاد IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    26 0
    آقای خانم مافی شما خیلی از مرحله پرتی اسلامیت بنیان واساس این نظام است مغالطه نکنید مشروعیت هرگونه اظهار نظری از سوی مردم بستهخ به نظرات شرعی وعقیدتی مردم دارد والا اگر نظامطاغوت بود جناب عالی با هر لباس و وضعیت حتی اسفباری میتوانستی در کشور رییس ومسئول ونماینده بشی بی زحمت عرد اضافی ندهید
  • ناشناس IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    25 0
    احمق های درجه یک
  • ناشناس IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    31 0
    اگر آمریکایی ها احمق های درجه یکند،اصلاح طلبا از اونا خیلی احمق ترند.چرا که اونا ایرانی نیستند و ایرانی ها رو نمیشناسند،این احمقا که ایرانی اند و ایرانی ها رو نمیشناسند.
  • دامغانی IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    27 0
    خاک عالم برسر هرچه ادم وطن فروشی.زنده باد انسانهای بصیر و دانا و شجاع که برای ایران دل سوزند.
    • FR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
      21 0
      موافقم با شما
  • ملائی IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    11 0
    خانم مافی چند سال است که بعضی از مسئولین امثال تو می خواهند جمهوری اسلامی را نابود کنند ولی ملت اجازه نمی دهند . امام به منتظری نوشت برو توبه کن وگرنه در قعر جهنم خواهی بود چرا. چون ثابت شد که تو کشور را بدست لبرال ها می دهی وانان دو دستی تقدیم امریکا می کنند . وحالا شما لیبرال ها ادعای نجات جمهوری اسلامی را دارید. عجبا
  • سید IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    11 0
    بیچاره های تهوع آور در قالب اصلاح طلب!
  • DE ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    15 0
    نماینده اصلاح‌طلب: چهل سال است که در تلاش هستیم تا جمهوری اسلامی منحرف نشود!/یارو گنده لاته محله نشسته بود دعا میکرد میگفت : خدایا خودت راه راست رو به طرف ما کج کن.
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    13 0
    جاسوس هسته ای میخواهد برای ترامپ جانی فرش قرمز پهن کند
  • محمد IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    0 0
    اینها اصلاح طلب نیستن بلکه فرصت طلب هستن
  • حسین IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    1 0
    سرکشی به سرمایه های اسرائیل در ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس