اردشیر زاهدی

آخرین سفیر رژیم شاه در آمریکا گفت اپوزیسیون جمهوری اسلامی، خائن و فاسد است.

به گزارش مشرق، اردشیر زاهدی داماد محمدرضا پهلوی که زمانی هم وزارت خارجه رژیم شاه را برعهده داشت، در گفت‌وگو با راشاتودی و در مورد وضعیت کنونی ایران و پیشرفت‌های به دست آمده در چهار دهه گذشته، گفت: «ایران امروز با آنچه ۴۰ سال پیش بود، متفاوت است. ایران امروز حدود ۸۳ میلیون نفر جمعیت دارد. امروز ۶۰  درصد مردم ایران تحصیل‌کرده هستند و می‌توانند بخوانند و بنویسند و دوره نخست یا دوم مدرسه را گذرانده‌اند. ۴۰ میلیون نفر از جمعیت، در داخل ایران، در موضوعات مختلف تحصیل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: «۳۰ میلیون نفر از این ۸۳ میلیون نفری که دارم در موردشان با شما صحبت می‌کنم، کسانی‌اند که دارند کار می‌کنند، دکتر هستند، فارغ‌التحصیل هستند، رئیس بیمارستان، وزیر، رئیس دانشگاه یا هر چیز دیگری هستند. دو سوم از این ۳۰ میلیون نفر، زن هستند، زنان تحصیل‌کرده. من به این مسئله افتخار می‌کنم، چون این کشور من است و این چیزی است که در این ۴۰ سال گذشته رخ داده است.»

وزیر خارجه رژیم پهلوی بین سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۰ که رابطه بسیار نزدیکی هم با محمدرضا پهلوی داشته، گفت: «آنها در اداره چنین کشور بزرگی با دشواری‌هایی در زمینه اقتصادی و موارد دیگر مواجه هستند. بله، من به آنها احترام می‌گذارم... چرا که آنها طبق یک منطق عمل می‌کنند و خوب، وقتی این را می‌شنوم آنها را تمجید می‌کنم.»

زاهدی در ادامه مصاحبه، تلاش‌های آمریکا و گروه‌های برانداز علیه جمهوری اسلامی ایران را بی‌فایده توصیف کرد و گفت: بسیاری از گروه‌های برانداز از کشورهای خارجی پول می‌گیرند و علیه مردم خودشان کار می‌کنند.

وی گفت: «ایالات متحده به دنبال تغییر رژیم است و او (رضا پهلوی) یکی از گزینه‌هاست. این خوش‌خیالی است... او البته مانند پسر من است. اما بخواهم کلی در مورد اپوزیسیون بگویم، آنها پولشان را از چه کسی می‌گیرند؟ چه کسی قرار است از آنها پشتیبانی کند؟ چقدر نیروی نظامی با خود دارند؟ به همین راحتی که نمی‌شود به ایران رفت. ایران امروز ارتش دارد، پلیس دارد. چطور می‌خواهند بروند؟ قرار است جت ویژه‌ای آنها را ببرد؟!»

زاهدی در پایان گفت: «این‌ها خوش‌خیالی است. من به آنها توجهی نمی‌کنم، چون می‌توانم بگویم خیلی از آنها فاسد هستند و از خارجی‌ها پول می‌گیرند، علیه مردم خود. من او (رضا پهلوی) را خائن می‌خوانم.»

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • DE ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    11 24
    زمان شاه که چاپیدی و خوردی و بردی ،حالا چقدر مزد می گیری که از ناف سوئیس به گرسنگی و فقر و هزاران درد بی درمان هموطنت پوزخند میزنی ؟ اصلا اپوزیسیون خائن ، خود توجز چاپیدن چه خدمتی به این مردم کردی ؟؟ کفتار پیر پایت لب گوراست ، چطور می توانی بخاطر یک مشت دلار ، منکر درد و رنج هموطنت بشوی ؟؟ گرچه تو بی وطنی . ایرانی قبولت ندارد . برای خارجی هم بیگانه ای !
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    7 11
    خودت که ام الفسادی اردشیر خان حتما از کیسه پهلوی پول کمی بهت رسیده که اخر عمری واق واق میکنی
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    11 7
    قطعا افساد طلبان اینبار میگویند که این بنده خدا هم جیره بگیر حاکمیت شده...
  • ناشناس IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    4 13
    برو گم شو مرتیکه عوضی با خاندان گوربه گوری پهلوی بده ایزی لایفتو عوض کنند.
  • احمد AE ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    7 14
    این مرتکه زاهدی جیره خوار
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
      6 3
      دیدی طاقت نیاوردی افساد طلب
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    9 14
    بازم این یه انصافی داره.
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    15 13
    اردشیر زاهدی اگریک بار حرف حق زدی همین دفعه بود افرین
  • رزمنده هشت سال دفاع مقدس US ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    10 11
    بسمه تعالی آقایان بی منطق سامانه مشرق نیوز اگر همین اردشیر خان در باره نظام بد میگفت درج میکردین؟ عادت دارین در ایام به تفرقه دامن بزنین؟
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    8 5
    الفضل ما شهدت به الاعدا. فضیلت آن است که به آن دشمنان نیز گواهی دهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس