کد خبر 936096
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
رئیسی

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حقیقتا روز ۲۲ بهمن ۵۷، نابودی قدرت‌های باطل و حاکمیت حق، یوم الله است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در بین راهپیمایی‌کنندگان ۲۲ بهمن مشهد در جوار بارگاه منور رضوی با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: یاد و نام امام راحل را گرامی می‌داریم، ایام الله دهه فجر مبارک باد؛ یوم‌الله روز تجلی قدرت الهی است و همه ایام یوم‌الله است و همه آنات متعلق به اوست اما یک روز در تاریخ یوم‌الله می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تولیت آستان قدس رضوی گفت: این روز، روز خدا می‌شود یعنی روز جلوه قدرت لایزال حضرت حق؛ حقیقتا روز ۲۲ بهمن ۵۷، نابودی قدرت‌های باطل و حاکمیت حق، یوم‌الله است؛ روز بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، روز پیروزی عیسی مسیح بر ملحدان و روز پیروزی موسی کلیم بر فرعونیان و روز پیروزی ابراهیم خلیل بر نمرودیان جلوه‌های قدرت لایزال الهی است. حق باید بماند و باطل نماند. بنای عالم بر بقای حق است.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: آنچه از نزول آب و باران از آسمان عاید زمین می‌شود، رویش گیاهان و نو شدن طبیعت و حیات در هستی و طبیعت است؛ با نزول برکات الهی حیات انسان رقم خورده است؛ از خورشید ولایت حیات انسان را داریم؛ این نزول برکات در زمین رویش‌های زیادی دارد و بر اثر این رویش‌ها همچنان که قرار است گردش ایام جریان حق را حفظ کند. چگونه است که دفاع‌مقدس توسط نیروهای مردمی بدون از دست‌دادن یک وجب از خاک میهن، رقم می‌خورد و پیروز می‌شود؟

وی افزود: این شهدای مدافع حرم از کجا برخاست؟ این رویش‌هایی که در پرتو ولایت ولی و ولایت الهی روئیدن گرفت و مدافع حرم شدند؛ قرار نیست مدافعان دین و حق، هرگز دچار سستی و نکول شوند. ملت بزرگ ایران دچار سستی و رخوت و نکول نشد و در مسیر دفاع از ارزش‌ها در مقابل جریان‌های باطل ایستاد و بزرگترین معجزه را مقابل آمریکای جنایتکار و عالم نشان داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه 40 سالگی انقلاب، دوره پیری و عقب‌گرد و توقف نیست، تاکید کرد: 40 سالگی دوره نشاط، پختگی و امیدآفرینی است و باید در این دوره انقلاب اسلامی با حضور ملت بزرگ و تاریخ‌ساز و زمانه‌ساز، انقلابی اصیل و با شعارهایی بلند و ملکوتی رقم بخورد؛ پس دوره درجازدن نیست و دوره پختگی است.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: حضور شما، اعلام شعارهای انقلاب اسلامی و تاکید بر اهداف انقلاب اسلامی بود؛ 40 سالگی انقلاب ما را وا می‌دارد به شعارهای 22 بهمن 57 نگاه کنیم و اصول و مبانی را مرور کنیم و ببینیم آنچه امروز بعد از 40 سال به‌عنوان یک نعمت داریم و باید بابت آن از پروردگار تشکر کنیم، چیست؟ باید نتیجه اتکال به خدا را دید. امروز دوست و دشمن معترف است ایران اسلامی، «مستقل» است. گذشت دورانی که روس‌ها، قاجار را سر کار بیاورند و یا انگلیسی‌ها پهلوی را سر کار بیاورند و گذشت زمانی که روس و انگلیس ایران را تقسیم کنند و امروز ایران اسلامی به اعتراف دوست و دشمن، مستقل‌ترین کشور جهان است.

وی با تاکید بر این مسئله که امروز دوست و دشمن معترف است کشوری که «مردم‌سالاری دینی» را اعلام کرد و در عمل 40 سال به آن پایبند بود، ایران است، گفت: آزادی بیان و فکر و اندیشه و قلم و انتخاب، نعمت الهی است؛ خودباوری ملت ایران در این 40 سال با وجود تهدیدها ادامه دارد و جلوه‌هایی از علم و فناوری و نانوتکنولوژی و هوافضا را شاهد هستیم و بیانگر این است که «ما می‌توانیم»؛ خودباوری ملی از برکاتی است که انقلاب اسلامی داشته است.

تولیت آستان قدس رضوی  با اشاره به اعتماد به نفس و اجرای عدالت و احکام شریعت تاکید کرد: در این 40 سال مطلقا اجازه داده نشد یک قانون برخلاف شرع و موازین دینی صادر شود؛ مردم، استقلال و آزادی و جمهوری مبتنی بر احکام شریعت خواستند؛ این‌ها نعمت‌هایی است که پروردگار متعال به این ملت داده و ما شکرگزار درگاه حضرت حق هستیم.

وی با اشاره به اینکه کارها و فعالیت‌های زیادی به برکت انقلاب اسلامی صورت گرفت و زیرساخت‌هایی زیادی ایجاد شد، بیان کرد: در شهر و روستا شاهد آبادانی و عمران هستیم؛ چهره شهرها و روستاهای ما با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست؛ در جهاد و تلاش برای حفظ انقلاب، جهاد در مقابل کسانی که دم از تجزیه می‌زدند را شاهد بودیم مقابل تروریست‌هایی که 17 هزار نفر را به خاک و خون کشیدند. جهاد علمی و فکری و نبرد با دشمن را شاهد بودیم. در مقابل فتنه داعش ایستادند؛ امروز جهاد علمی و اقتصادی در دستور کار است؛ باید بدانیم راه برون‌رفت از مشکلات در این کشور که دشمن ساخته و یا مشکلاتی که محصول بی‌تدبیری است؛ با «جهاد علمی و اقتصادی» ممکن است.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: راه‌حل مشکلات را در دستان ملت و جوانان می‌دانیم؛ چشم دوختن به دستان بیگانه و لبخند و تبسم آن‌ها سخت اشتباه است؛ 40 سال تجربه کردیم که توانایی در دست جوانان برومند خودمان است و جوانان به تعبیر مقام معظم رهبری مشکل نیستند بلکه راه‌حل مشکل هستند؛ امروز رفع این مشکلات را در دستان توانای جوانان می‌بینیم؛ هیچکس در این کشور و منطقه و جهان نمی‌تواند عزت و اقتدار ایران اسلامی را منکر شود؛ مقتدرترین کشور به برکت خون شهدا هستیم و این عزت و افتخار، سرمایه بزرگ ملی است و با همه وجود باید این سرمایه را حفظ کرد.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: هشت سال جنگ سخت و جنگ تحمیلی علیه خود را شاهد بودیم اما هیچگونه عائدی برای دشمن نداشت؛ سال‌ها جنگ نرم و رسانه‌ای و امپراطوری خبری راه انداختند و کار پیش نرفت و امروز جنگ سوم تلفیقی است و به ملت فشار می‌آورند و می‌خواهند با فشار، ملت را تسلیم کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: به عنوان خادم این آستان مقدس از حضور همه زائران و مجاوران و مردم عزیز و شهیدپرور مشهد مقدس تقدیر می‌کنم. حضور جوانان و نوجوانان امروز چشمگیر است؛ این‌ها نسل سوم انقلاب هستند؛ دشمن تصور می‌کرد نسل سوم و چهارم انقلابی نباشند اما جوانان نشان دادند که بصیرت و اقتدارآفرینی آن‌ها بیشتر و پرمعناتر از حتی نسل نخست است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
    1 0
    رئیسی: ۲۲ بهمن به راستی نماد یوم الله است// درود و سلام به جناب رئیسی. 40 سال است هر ساله ملت با حرکت های میلیونی خود " نظام" را تایید میکنند و هر سال به کوری چشم دشمن یک یوم الله داریم ولی باز خفاشان در فکر برگزاری رفراندوم برای آب نبات چوبی هستند.
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
    0 1
    جناب آقای رئیسی اینایی را که گفتی واقعا خودت باور می کنی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس