کد خبر 935582
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
الودگی هوا

کیفیت هوای تهران امروز (جمعه) با افزایش ۳۶ واحدی غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲،۵ میکرون در مقایسه با روز گذشته با شاخص ۱۳۵ برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم است.

به گزارش مشرق به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، «شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».

میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲،۵ میکرون هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز از ۹۹ به ۱۳۵ افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید:

شهرداری طرح زوج و فرد را هم پولی می‌کند؟

توضیحات معاون شهردار درباره "زوج و فرد" سال ۹۸

در همین مدت میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از ۷۰ به ۹۰ افزایش داشته و آلاینده منوکسیدکربن همانند دیروز بر روی عدد ۴۱ است.

بر این اساس، ایستگاه‌های تربیت مدرس (منطقه ۶) و پیروزی (منطقه ۱۳) با شاخص ۱۶۱ و فرمانداری شهرری با شاخص‌های ۱۵۹ بالاترین حجم آلودگی شهر تهران را در ۲۴ ساعت گذشته داشته‌اند.

همچنین ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۱۶، شهرداری منطقه ۲ و شهرداری منطقه ۱۹ به ترتیب با شاخص‌های ۴۰، ۹۰ و ۹۴ سالم‌ترین هوا را در سطح مناطق شهر تهران طی این مدت داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس