صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۱۸ بهمن

رسانه‌های اصلاح طلب با ناکارآمد و غیرمنطقی نشان دادن سیاست‌های کلی نظام، در جشن ۴۰ سالگی انقلاب، در یادداشت‌ها و تحلیل‌های روزنامه‌های وابسته به طیف خود، علیه نظام کیفرخواست می‌نویسند.

سرویس سیاست مشرق - ر وزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** بیگدلی: باید دغدغه‌های موشکی و حقوق بشری و منطقه‌ای اروپا را حل کنیم!

روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم «علی بیگدلی» از حامیان برجام نوشت: «باید توجه داشت که کنار گذاشتن اتحادیه اروپا به هیچ وجه به نفع جمهوری اسلامی نخواهد بود...نباید پیشنهاد اخیر اتحادیه اروپا (اینستکس) را با بیان چند جمله و اظهارنظر غیرکارشناسی رد کرد. باید با طرف اروپایی گفت‌وگو کرد و در ضمن همین رایزنی‌ها می‌توان سایر مسائل و دغدغه‌های فی‌مابین را حل و فصل کرد.»

نویسنده این یادداشت مدعی شده است که باید مسائل و دغدغه‌های فی مابین ایران و اروپا حل و فصل شود. اروپا در روزهای گذشته در بیانیه‌ای ۱۲ بندی با محتوایی توهین آمیز و بی ادبانه، مطالبات زیاده خواهانه خود از ایران را مطرح کرده بود.

در این بیانیه تصریح شده بود که ایران باید توان موشکی خود را متوقف کند. با تروریسم تکفیری در منطقه مقابله نکند. در احکامی همچون اعدام تجدیدنظر اساسی انجام دهد. بدون چشم داشت و یکطرفه و تا اطلاع ثانوی برجام را اجرا کرده و صنعت هسته‌ای خود را متوقف نگه دارد. ایران باید بدون چشم داشت FATF را اجرا کند. ایران نباید درباره میزبانی برخی کشورهای اروپایی از گروهک‌های تروریستی همچون منافقین، الاهوازیه، کومله و...حمایت این کشورها از رژیم صهیونیستی و داعش طلبکار باشد و...

حال یک سؤال؟ آیا عقل و منطق می‌پذیرد که ایران، این شروط را اجرا کند؟! به نظر شما با اجرای این شروط دیگر چیزی از ایران باقی می‌ماند؟!

متاسفانه حامیان برجام بدون توجه به تجربه عبرت آموز این توافق، خواهان تکرار آن در دیگر مؤلفه‌های قدرت ایران هستند!

** روزنامه حامی دولت: افزایش قیمت گوشت به دلیل سوءمدیریت است

«حمیدرضا آصفی» سخنگوی پیشین وزارت خارجه در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد گفت: «اساساً ساز و کار مالی اروپا چندان کارایی ندارد...حتی اگر ایران به معاهده جهانی FATF بپیوندد، باز هم ایران با بانک‌های جهانی مشکل دارد. از این رو بعید به نظر می‌رسد که تصویب نهایی لوایح چهارگانه بتواند در مبادلات بانکی و تجاری ایران با کشورهای دیگر به ویژه اروپا تاثیری بگذارد».

آصفی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «همه مشکلات به ویژه در حوزه اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و فشارهای خارجی نیست، بلکه بخشی از مشکلات کشور از سوءمدیریت، فساد و رانت و...نشات می‌گیرد که ریشه در داخل دارد. چنانچه مسائل مذکور حل نشود حتی با رفع تحریم‌ها باز هم این مشکلات همچنان در کشور وجود دارد. به طور مثال افزایش قیمت گوشت هیچ ارتباطی به تحریم ندارد...بلکه از سوءتدبیر نشات می‌گیرد.»

حامیان دولت در ماهها و هفته‌های اخیر با حمله به منتقدان مدعی شدند که گرانی برخی اقلام از جمله گوشت به دلیل تحریم‌ها و فشارهای آمریکاست و چون منتقدان دولت در روند برجام کارشکنی کرده‌اند و این توافق به سرانجام نرسیده، اقلامی همچون گوشت گران شده است!

این در حالی است که همین جماعت تا پیش از سال ۹۲ تاکید داشتند که ۷۰ تا ۸۰ درصد مشکلات به دلیل سوءمدیریت دولت و نهایتاً ۲۰ تا ۳۰ درصد مشکلات به دلیل تحریم‌هاست.

برهمین اساس علت اصلی گرانی اقلامی همچون گوشت، بی عملی ستاد اقتصادی دولت و چیدن همه تخم مرغها در سبد برجام و چشم دوختن به نقطه‌های خیالی است.

آصفی در این مصاحبه با تاکید بر اینکه ساز و کار مالی اروپا کارایی چندانی ندارد، تصریح کرده است که حتی با تصویب لوایح مرتبط با FATF نیز مبادلات بانکی و تجاری ایران تاثیری ندارد.

** در ۴۰ سالگی انقلاب باید آشتی ملی را کلید بزنیم!

روزنامه ایران در یادداشتی به قلم «مرتضی مبلغ» نوشت: «۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد و مسئولان کشور باید به یک عقلانیت و اعتدال لازم رسیده باشند. آنان باید در بخشی از سیاست‌های غلطی که در این کشور به مدت سالیان دراز دنبال می‌شود، تجدیدنظر کنند. لازم است که مسئولان سیاست‌های سازنده‌تری را دنبال کرده و وارد فرآیند گفت‌وگو و تعامل و آشتی ملی و انسجام همگانی شوند و چالش‌هایی که در درون حاکمیت از طریق تندروهایی که متأسفانه در قدرت هم دست داشته‌اند، پدید آمده، حل شده و با کنار گذاشته شدن آنان وارد فرآیند تعامل و همگرایی شوند. مطالبه ملت از مسئولان نظام همین است. مردم می‌خواهند که مسئولان بدانند  بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب برخی از روندهایی که در این ۴ دهه پیش گرفته‌اند، سازنده نبوده است. پس در روندهایی که به نفع مردم نبوده باید تجدید نظر جدی و اساسی شود تا یک روند سازنده برای حل مشکلات مردم ایجاد شود تا این جامعه بتواند راه‌های تعالی را بهتر طی کند.»

رسانه‌های اصلاح طلب با ناکارآمد و غیرمنطقی نشان دادن سیاست‌های کلی نظام، در جشن ۴۰ سالگی انقلاب، در یادداشت‌ها و تحلیل‌های روزنامه‌های وابسته به طیف خود، علیه نظام کیفرخواست می‌نویسند.

طیف اصلاح طلب با دو کلیدواژه «تعامل با جهان» و «آشتی ملی در داخل» دو هدف عمده را دنبال می‌کنند. یک هدف، تکرار رویکرد غلط برجام-بتن ریزی در صنعت هسته‌ای و باقی ماندن تحریم‌ها- در دیگر حوزه‌های قدرت ساز ایران است. هدف دیگر نیز به فراموشی سپردن خیانت نابخشودنی فتنه ۸۸ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • من گرسنه ام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    17 26
    گوشت کیلو چن ؟
    • فرامرز LU ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
      71 10
      خیلی وضع خرابه خداوکیلی ، من تا همین پارسال هفته ای سه بار شیشلیک میزدم ولی الان باید به کوبیده بسنده کنم . بیایید برید مث یه مرد با امریکا دست بدید و کلک قضیه رو بکنید ، ماشین من داغون شد بس که بنزین آشغال ریختم توش ، الان برید بپرسید پمپ بنزین و انژکتورای E250 چن شده ؟ واقعا داره بهم فشار میاد .
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
      6 70
      اگر گرسنه ایی؟ وقت و پول اینترنت، موبایل یا تبلت را از کجا آوردی؟ اگر گرسنه بودی الان داشتی کار میکردی. آدم گرسنه، مثل بدبختهای زمان طاغوت هستند. نه تو که در نعمتی.
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
      10 0
      اصلاحطلبان اصلاح شوید قبل از انکه خداوند چوبهای کلفتش را تیز کردندی...مشرق جون ننت منتشر بکردندی...
    • حمید ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
      6 0
      فرتمرز خان حرف مفت نزن، لیبی که به همه خواسته های آمریکا و کشورهای غربی تن داد، چه سرنوشتی پیدا کرد؟!!!!! چرا امثال شما راه حل مشکلات را در نوکری آمریکا می دانید؟!!!!!!! چرا اینقدر حقیر و بدبختید؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • سوخته IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
      4 0
      فرامرز از اسمت پیداست فرامرزی فکر می کنی باید بروی پیش اربابانت آمریکا زندگی کنی ایران جای شیر مردان است بزودی اصلاحاتی ها با دولتشان کلیدی ها هم مجبور می شوند بروند همان جا زندگی کنند
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    20 75
    دغدغه های امریکا و اروپا وقتی تمام میشود که ایران مثل ال سعود و شاه ملعون نوکری انها را بکند و مثل گاو شیرده ، پول به انها بدهد و مثل سگ به انها وفا دار باشد و پاچه مردم فقیر و ازاده را بگیرد مانند گذشته. چسراییل را تایید کند و قانون کاپیتالاسیون را امضا کند و خفه شود
  • ناشناس IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    19 65
    لعنت به تفکر ترسو و آشغال اصلاحات.اگه دستم به اینا برسه خفشون میکنم
  • فرهاد IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    4 15
    اگربه داشته های همه حسابرسی کنیم وبین همه یکسان توضیح کنیم انوقت دیگراینگونه فتنه ها نمی تواند ذره ای بین این ملت اختلاف و جدایی بیندازد
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    7 81
    اقای مبلغ این آشتی ملی شامل حال وراث اعلیحضرت همایونی و جناب فرح و بقیه اعوان و انصار ربع پهلوی هم خواهد شد چون آنها هم در فتنه ۸۸ حمایت لازم را از سران بی عرضه فتنه به عمل آورپند
  • CA ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    5 0
    اتفاقا سو‌ مدیریت نیست بلکه مدیریت معکوس هست چون دقیقا مشخص هست که بصورت عامدانه و فعالانه دنبال ناراضی کردن مردم هستند این اصلاح طلبان. علت وجود اصلاح طلبان در بخش های اجرایی و قانون گذاری کشور بخاطر آدرس اشتباهی دادن در مورد آزادی هست. اگر مردم میزنند که مشکلی در آزادی هست بخاطر زاویه دار بودن عناصری هست که با ولایت دارند. ولایت به معنای ژرف اندیشی دینی هست و البته نو اندیشی دینی که افراط گرایی هستند که آنرا برنمیتابند و تنها منتظر بهانه ای برای تشویش افکار عمومی هستند بنابراین میتوان این عناصر را عقبه اصلاح طلبان ( یعنی نئولیبرالها که بر محور حفاظت از حق شرکت های غول پیکر جهت برده گیری از مردم تاسیس شده البته حمایت از دزدی قانونمند این شرکتها از جمله اهداف اصلی شأن هست و در کشتن اهداف نرم یعنی مردم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند) در نظر گرفت. این عناصر که بعضا در حوزه‌ های علمیه هستند ضد ولایت و ژرف اندیشی و نو اندیشی دینی هستند. و با این آدرس دهی های غلط باعث حضور اصلاح طلبان شد. این اصلاح طلبان پولهای رانتی و دزدی فراوان دارند که حتی نمایندگان خط ولایت مجلس خواهان بازستانی این پولها شده اند و البته بدرستی رهبر انقلاب خواهان تغییر ساختار بودجه شده اند چون این بودجه چنان توسط وزارت خانه های بدون کارایی تار مار میشود که چیزی برای توسعه کشور باقی نمی ماند. علاوه بر این نیاز هست از کارهای خرابکارانه مانند فروش اوراق قرضه و یا نقدینگی بیش از اندازه بانکها توسط بانک مرکزی جلوگیری کنیم. حسابرسی دقیق شرکتهای و سازمانهای دولتی انجام شود و قوانین گمرک و مرزها رو به گونه ای تغییر دهیم که هیچ قاچاقی وارد نشود. امروز با پدیده قاچاق دام از ایران به خارج از مرزها روبرو هستیم پس لازم هست تا حل مشکلات قبلی که عمدتا توسط بانک مرکزی عارض شده بگونه ای عادلانه گوشت و برنج و یا اقلام اساسی مورد نیاز را به دست مردم برسانیم. در ضمن نقش تحریم ها بسیار ناچیز هست و بازی های روانی تحریم ها اهمیت زیادی دارد که اصلاح طلبان با این بازی های روانی همراهی کامل میکنند و بایستی ابتدا جلوی بازی های روانی اینها را گرفت و بخشی از بازی های روانی از فضای سایبری می آید که بایستی با امنیت سایبری جلوی آنها را نیز گرفت. همینکه قوه قضائیه با قدرت جلوی مفسدان ایستاده خودش بزرگترین نعمت هست
  • احمد IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    7 0
    والا یه بچه شش ساله یمنی پا برهنه فهم و درک سیاسی اش از امثال بیگدلی بیشتر است . من نمیدونم اینان ایرانی هستند . ‌نچچچچچ
  • رهگذر IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    5 0
    سلام. واقعا" باید یادر فهم و درک برخی از ظاهرا" اصلاح طلبان!!!!! ایرانی ولی در واقع پادوهاو جاسوسان غربیان شک کرد و یا در ایرانی بودن آنان ، مسلمان بودنشان پیشکش، تردید نمود. مدیران بی عرضه ، لاف زن و غربگرا را باید دور ریخت از جوانان متدین ، انقلابی ،غیرتمند و خدوم ملت بهره گرفت.
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    5 1
    با تکرار توطئه دشمنان در قالب خواست مردم و مصلحت نظام، دیگر نمیتوانید اثر گذار باشید تکرار سال گذشته تان برای تاریخ ایران بس بود
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    5 0
    مثلا الان با لشکر کشی داعش وطنی برای منفی مثبت، اوضاع را میتوانند عوض کنند؟ عمر نفاق تمام شده.
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    5 0
    اصلاحطلبان اصلاح شوید قبل از انکه خداوند چوبهای کلفتش را تیز کردندی...
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    6 1
    جناب بیگدلی لطفا از جانب خودتان حرف بزنید حساب شما اسهال طلبهای غرب زده و عاشقان دشمنان انقلاب با ملت حزب الهی جدا هست شما سینه چاکان اروپایی میتوانید تشریف ببرید انور آب و انجا زندگی توام با خاری و ذلت رابه همراه خانواده بگذرانید صلح و مدارا با دشمن هرگز ومحال است درخواب هم نتوانید دید
  • علی IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    5 1
    بی وجدانهای بی غیرت اگر موشک ما نبود خود و خانواده تان امنیت نداشتید چه برسد به این که هر روز تزی دهید
  • رحمن IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    4 1
    آقای بیگدلی افرادی مثل شما حال مرا بهم میزند شما متاسفانه یک رقاص هستی هر چی غرب بزنه تو میرقصی.اگر آدم دو تا دوست مثل تو داشته باشه همه چیزش را بر باد میدهی.
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    4 1
    خدا وکیلی روزنامه آرمان سخنگوی رسمی بی بی سی در ایران است. راستی اگر کشور دیگری بود این سخنگو را قبول می کرد؟
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
    5 1
    اگه دفاع از کشور هم دست تیم دولت بود تا حالا مذاکره شده بود و جمع شده بود رفته بود پی کارش. در ضمن اون فرامرز خان که گفته هفته ای 3 بار شیشلیک میزده معلومه اعیانه چون من تا حالا اصلا شیشلیک نخوردم که حالا گرون شده باشه یا ارزون
  • DE ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
    5 0
    اروپا را وقتی میتوانید بزرگ نکنید که به سه قاره جهان( امریکای لاتین ، آسیا ، افریقا ) برای تشدید فعالیت های تجاری ، صنعتی و خدماتی نگاه و دقت و توجه و حساسیت بیشتری شود. درخبرها ما از روابط کشورمان دراین کشورها چیزی نمی بینیم. چرا کشور ما و بخش تجارت و بازرگانی ما با این سه قاره فعالیت و مشارکتی را نمی بینیم؟ ایا این ضعف تجارت خارجی ما نیست؟
  • سوخته IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
    2 0
    بیگدلی تو هم جایت توی ایران نیست باید بروی پیش اربابانت آمریکا
  • سید رضا IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
    2 0
    غربزدگان شیفته غرب !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس