کد خبر 935316
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
دونالد تاسک

رئیس شورای اروپا در سخنانی جنجالی گفته است جایگاه اختصاصی هواداران برگزیت در جهنم است.

به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا به هواداران خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا طعنه زد و گفت که جایگاهی در جهنم برای کسانی که بدون برنامه، برگزیت را به‌راه انداختند، در نظر گرفته شده است.

تاسک که این سخنان را امروز چهارشنبه در یک نشست مطبوعاتی مشترک با لیو وردکار، نخست وزیر ایرلند بیان کرد، بعد از جلسه نیز همان جملات را در حساب توئیتری خود نوشت و به‌اشتراک گذاشت.

بیشتر بخوانید:

ارزیابی جدید جامعه اطلاعاتی آمریکا از تهدیدات جهانی و منطقه‌ای علیه ایالات متحده+ دانلود سند

جملات رئیس شورای اروپا به گوش بسیاری از هواداران برگزیت از جمله نایجل فاراژ، رهبر پیشین حزب استقلال بریتانیا، خوش نیامد و واکنش منفی بسیاری را برانگیخت.

فاراژ، که از او به‌عنوان یکی از عوامل اصلی رأی بریتانیایی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا نام برده می‌شود در واکنش به بیانات دونالد توسک و خطاب به او نوشت: «بعد از برگزیت، ما از دست قلدرانی همچون تو که منتخب مردم نیستند، آزاد خواهیم شد و کشورمان را خود اداره خواهیم کرد. به‌نظر من که مثل بهشت است».

آرلین فاستر، رهبر حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی ( DUP ) نیز سخنان تاسک را توهین‌آمیز خواند و گفت: «به‌نظر می‌رسد فشار در بروکسل در حال افزایش است. به‌نظر من این بیانات برای من و کسانی که به خروج بریتانیا رأی دادند، توهین‌آمیز است. امیدوارم وقتی خانم می به بروکسل می‌روند، با احترام با ایشان برخورد شود».

بریتانیا قرار است در پایان ماه آینده میلادی رسماً از اتحادیه اروپا خارج شود و هنوز توافق برگزیت به تأیید نمایندگان پارلمان این کشور نرسیده است. ترزا می‌، نخست‌وزیر بریتانیا در تلاش است تا با از سر گرفتن مذاکرات در بروکسل، برای موارد مورد اختلاف نمایندگان پارلمان بریتانیا راه‌حلی بیابد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس