اين شرکت اينترنتي تلاش مي‌کند با برآورده کردن خواسته دولت چين و حفظ کسب و کار در کشوري که داراي بزرگ‌ترين بازار آنلاين جهان است، به کاهش درآمد خود از اين بازار پايان دهد.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، چين از اينکه گوگل از قوانين اين کشور پيروي مي‌کند و نحوه هدايت کاربران چيني را به صفحه جست‌وجو تغيير داده، رضايت دارد.

اين اظهارات که از سوي يکي از مقامات وزارت صنعت و اطلاعات چين عنوان شد، تا اندازه زيادي منعکس‌کننده بيانيه‌هاي قبلي دولت چين است اما همچنان خبر خوبي براي اين شرکت آمريکايي محسوب مي‌شود که درباره آينده درازمدت خود در چين مطلبي عنوان نمي‌کند.

گوگل همچنين در حال پايان دادن به شراکت خود با سايت چيني Tianya.cn است که در ماه اوت سال 2007 به سرمايه‌گذاري در آن اقدام کرده بود.

اين شرکت اينترنتي تلاش مي‌کند با برآورده کردن خواسته دولت چين و حفظ کسب و کار در کشوري که داراي بزرگ‌ترين بازار آنلاين جهان است، به کاهش درآمد خود از اين بازار پايان دهد.

بر اساس آمار شرکت پژوهشي iResearch، کاهش سهم بازار گوگل در چين در سه ماهه دوم 2010 ادامه يافت و از 29.5 درصد در سه ماهه اول به 27.3 درصد رسيد.

گوگل پيش از اختلاف اين شرکت با دولت چين که توجهات زيادي را جلب کرد، به کندي در حال رشد در برابر موتور جست‌وجوي بايدو بود و سهم بازارش در پايان سال گذشته به 32.8 درصد رسيده بود.

اين غول اينترنتي به‌دنبال حملات سايبري که در ماه دسامبر از چين عليه اين شرکت انجام گرفت و به سرقت رفتن مالکيت معنويش را در پي داشت، در ماه ژانويه به‌صورت غيرمنتظره اعلام کرد که به جهت دهي به نتايج جست‌وجو در چين ادامه مي‌دهد و درصورت ممانعت چين، به فعاليت تجاري در اين کشور خاتمه داده و آن را ترک مي‌کند.

به بن‌بست رسيدن مذاکرات گوگل با مقامات چيني موجب شد اين موتور جست‌وجو در 22 ماه مارس با تعطيلي سايت Google.cn تصميم بگيرد کاربران چيني‌زبان خود را به صفحه سرويس جست‌وجوي خود در هنگ‌کنگ هدايت کند و با اين اقدام خشم مقامات چيني را برانگيخت.

اما به‌منظور تجديد مجوز فعاليت در اين کشور با عقب‌نشيني از موضع قبلي، هدايت خودکار کاربران سايت چيني به صفحه هنگ‌کنگ موتور جست‌وجويش را متوقف کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس