کد خبر 934836
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
ابراهیم رئیسی نمایه

تولیت آستان قدس رضوی گفت: یکی از شرکت‌های تابعه آستان قدس توانسته است ۴۵ درصد از نیاز بازار به فاکتور ۸ نوترکیب تامین کند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در مراسم افتتاح سایت تولیدکننده فاکتور ۸ نوترکیب توسط شرکت سامان داروی هشتم، با تقدیر از دست اندرکاران و متخصصان این شرکت گفت: این شرکت توانسته است ۴۵ درصد از نیاز بازار به فاکتور ۸ نوترکیب تامین کند و ظرف چند ماه آینده ظرفیت خود را به صد در صد ارتقا داده و داروی بیماران هموفیلی نیازمند این دارو را تامین خواهد کرد، بنابراین در این زمینه نیازمند واردات دارو نخواهیم بود.

وی افزود: تولید این دارو با توجه به پیچیدگی‌های آن، یک نوع جهاد علمی بود که مجاهدان عرصه داروسازی با تلاش، اخلاص، علم، فناوری و تلاش دانش بنیان توانستند کاری را که از نگاه بیگانگان توان آن را نداشتیم انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: تلاش در عرصه نوآوری و خلاقیت ها برای استقلال کشور کاری است که از متخصصان بر می آید، ظرفیت علمی و نیروی انسانی متخصص این توانایی را دارند که استقلال اقتصادی را در هر تمام عرصه‌ها رقم بزنند.

وی با بیان اینکه توفیقات ارزشمند دانشمندان ایران تنها در حوزه هسته‌ای نبوده است، عنوان کرد: عرصه تولید دارو یکی از ارزشمندترین فعالیت هاست. امروز با اقدامات زیرساختی که از سالها قبل شروع شده بود و پس از سال ۹۵ تکمیل و تجهیز شد، شاهد رشد و شکوفایی تولید داروی بیماران هموفیلی هستیم.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: پنج دارو نیز در حوزه بیماران سرطانی و خودایمنی در حال سرمایه‌گذاری است که مطمئن هستیم دانشمندان در این عرصه نیز موفق خواهند بود.

وی ادامه داد: خودکفایی در تولید داروی فاکتور هشت نوترکیب برگ زرینی است که علاوه بر داشتن پیام به جوانان کشور برای تلاش بیشتر، برای بیگانگان نیز پیامی داشت که اگر ما را تهدید و تحریم کنند، می‌توانیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم، تنها کافی است با اعتماد به نفس، اعتقاد بر اینکه ما میتوانیم و توکل بر خدا قدم در این راه بگذاریم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه نیاز به دارو در هر کشوری اجتناب‌ناپذیر است، گفت: با تلاش متخصصان و ظرفیتهای جوانان این رشد و تکامل بیشتر و گام های بلندتری برداشته در این زمینه برداشته شود.

وی با اشاره به سیاست های آستان قدس رضوی گفت: مضوع تولید دارو از اولویت‌های فعالیت های اقتصادی آستان است چراکه به صورت مستقیم در زندگی مردم نقش دارد و می‌توانیم با نام امام رضا (ع) کسانی که دستشان به داروی گرانقیمت نمی‌رسد، با تلاش مجاهدانه به نقطه قابل قبول برسانیم.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان گفت: امروز کاری که در تولید دارو صورت گرفته به لحاظ کمی و کیفی رشد بسیار ارزشمند و فزاینده ای داشته است، امیدواریم با تولیددارو به استقلال هرچه بیشتر در جهت اقتصاد مقاومتی گام برداریم، اولویت اول آستان باز کردن گره از کار مردم است موضوع سودآوری در مسائل اقتصادی در اولویت های بعدی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    1 0
    کم مونده ازنفس کشیدن مردم هم مالیات بگیرید شمادنبال سود آوری نیستید
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    0 0
    آقای رئیسی به شخصه از این که علیه شما فعالیت کردم و به حسن روحانی رای دادم شرمسارم خدا این گناه کبیره من رو ببخشه ولی باور کنید گول خوردیم این موضوع از سر خیانت نبود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس