کد خبر 934673
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
فن مارویک

ماجرا از توییت خبرنگار عربستانی شروع شد که از تماس فدراسیون فوتبال ایران با برت فان‌مارویک خبر داد. مربی هلندی که سابقه نشستن روی نیمکت عربستان و استرالیا را دارد.

به گزارش مشرق، فان‌مارویک کسی است که توانست هلند را برای سومین بار (۲۰۱۰) به فینال جام جهانی برساند، هرچند هلند مثل دو مرتبه قبل (۱۹۷۴ و ۱۹۷۸) دستش از جام کوتاه ماند.

با این حال قرارداد جدید این مربی با باشگاه آیندهوون مانع بزرگی در راه توافق او با فدراسیون فوتبال است و به نظر می‌رسد که باید نامش را از فهرست گزینه‌های جانشینی کی‌روش کنار بگذاریم.
فان‌مارویک که پیش از جام جهانی روسیه به دلیل اختلاف با فدراسیون فوتبال عربستان از سمتش استعفا داد به تازگی به‌عنوان مدیر فنی باشگاه آیندهوون شروع به کار کرده است. او در آنجا با دامادش، مارک فان‌بومل همکاری می‌کند که یک مربی تازه‌کار است و می‌تواند روی تجربه بالای پدرزنش حساب کند.

بیشتر بخوانید:

ادعای خبرنگار عربستانی درمورد سرمربی جدید تیم ملی ایران

هافبک سابق بایرن‌مونیخ و بارسلونا که در ۴۱ سالگی برای نخستین بار سرمربیگری را تجربه می‌کند، درباره اهمیت فان‌مارویک در کادر فنی‌اش می‌گوید: «برت هر روز در تمرینات حاضر نیست، ولی بخش مهمی از کادر فنی تیم است. او تجربه خیلی زیادی دارد. حمایت و کمک‌های او خیلی برای من اهمیت دارد. من از این موضوع استقبال می‌کنم. فکر می‌کنم شما نباید برای کمک گرفتن از دیگران خجالت بکشید.»

فان‌بومل در استرالیا و عربستان دستیار فان‌مارویک بوده و همکاری موثری با یکدیگر دارند. فان‌مارویک برای فان‌بومل بیش از یک مدیر فنی است و رابطه آنها خیلی نزدیکتر است. او درباره اینکه تا چه زمانی می‌خواهد به این روش ادامه دهد می‌گوید: «اجازه بدهید به همین روش ادامه بدهم. تصور می‌کنید که من می‌توانم بلافاصله به یک مربی بزرگ تبدیل شوم و همه را کنار بگذارم؟ این ممکن نیست.»

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس