روس ها (2).jpg

همزمان با مذاکرات دولت سوریه، نیروهای روسی و شبه نظامیان کُرد برای سرنوشت شهر منبج و مناطق حومه، کشمکش ها و چانه زنی های دولت آمریکا و ترکیه در خصوص تحولات شمال و شمال شرق سوریه ادامه دارد.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از تحولات میدانی شمال شرق استان حلب حاکیست، مذاکرات فشرده میان نمایندگان شبه نظامیان کُرد با دولت سوریه در خصوص سرنوشت شهر منبج همچنان ادامه دارد.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، مذاکرات میان نیروهای شبه نظامی کُرد و دولت سوریه با نظارت مستقیم روس‌ها در جریان است اما طرفین تاکنون به یک توافق مشترک دست نیافته اند.

بیشتر بخوانید:

نفس بازمانده‌های داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات به شماره افتاد/ کاهش مناطق تحت اشغال داعش به ۹ کیلومتر مربع+ نقشه میدانی و عکس

به گفته منابع میدانی، همزمان با ادامه مذاکرات برای تعیین تکلیف شهر منبج، گشت زنی مشترک نیروهای روسی و سوری در حومه جنوبی، جنوب غربی، غربی و شمال غربی شهر منبج ادامه دارد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: حضور چند گروه از نیروهای روسی در محور شهرک‌های «الدادات و اوشریه» در حومه شمال و شمال شرق شهر منبج مشاهده شده و همین مسئله می‌تواند به معنای پیشرفت در مذاکرات باشد.

این منبع میدانی گفت: حضور نیروهای روسی در حومه شمال و شمال شرق نشان می‌دهد که شبه نظامیان کُرد درصدد هستند با دولت سوریه و روس‌ها در خصوص سرنوشت شهر منبج به یک توافق دست یابند.

وی افزود: بخش‌های شمالی و شرقی شهر منبج پیشتر توسط نیروهای آمریکایی تحت کنترل و مراقبت بود اما حالا حضور نیروهای روسی در این محور از نزدیک شدن نظرات شبه نظامیان کُرد و دولت سوریه برای رسیدن به توافق خبر می‌دهد.

به گزارش مشرق، گروهی از نیروهای گارد ریاست جمهوری و ارتش سوریه هم در شهرک «ام جلود» در شمال شهر منبج مشاهده شده اند و این مسئله نیز گمانه زنی‌ها در خصوص کنترل نیروهای سوری بر منطقه منبج را در آینده نزدیک تقویت کرده است.

شهرک «ام جلود» در خط تماس مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد و مناطق تحت اشغال ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات واقع شده و حضور نیروهای سوری در این محور یک گام اساسی برای دفاع از امنیت شهر منبج به شمار می‌آید.

همزمان با مذاکرات دولت سوریه، نیروهای روسی و شبه نظامیان کُرد برای سرنوشت شهر منبج و مناطق حومه، کشمکش‌ها و چانه زنی‌های دولت آمریکا و ترکیه در خصوص تحولات شمال و شمال شرق سوریه ادامه دارد.

از سویی دیگر، برخی رژیم‌های عربی منطقه غرب آسیا از جمله امارات که تروریست‌های تحت حمایت آنان شکست‌های سنگینی را متحمل شده اند و منافع خود را در سوریه از دست داده می‌بینند، اقدام به تحرکات جدیدتری کرده اند.

گزارش‌ها حاکیست، رژیم امارات و متحدان منطقه‌ای آنان برای جبران دهها میلیارد دلار سرمایه گذاری از دست رفته این بار درصدد هستند نفوذ خود را در مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در شمال و شمال شرق سوریه افزایش دهند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رژیم امارات به شبه نظامیان کُرد اعلام کرده که از آنان حمایت می‌کند اما روند تحولات میدانی نشان می‌دهد این مسئله بیشتر به یک مانور سیاسی شبیه است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: در حال حاضر ابتکار عمل در دست دولت سوریه است و پیشرفت مذاکرات در خصوص تحولات منبج هم معادلات را تا حدودی تغییر داده و امارات و متحدانش به تنهایی نمی‌توانند تأثیر گذار باشند.

این منبع میدانی با بیان اینکه اوضاع مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در شمال و شمال شرق سوریه پیچیده شده است، گفت: سردرگمی آمریکایی‌ها در این محور همچنان ادامه دارد و همین مسئله نقش رژیم‌های عربی منطقه را هم کم رنگ می‌کند.

وی به تلاش‌های همزمان دولت ترکیه برای افزایش نفوذ در مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد اشاره کرد و افزود: امارات و متحدانش با دولت ترکیه هم اختلافات جدی دارند و به نظر نمی‌رسد اردوغان به آنان اجازه قدرت نمایی دهد مگر اینکه با آمریکایی‌ها به یک توافق مشترک دست یابد.

به گزارش مشرق، اماراتی‌ها و متحدان منطقه اش به خوبی می‌دانند که تروریست‌ها در مناطق اشغالی شمال سوریه از سوی آنکارا حمایت می‌شوند و همین مسئله منجر شده بازهم با دلارهای نفتی خود به میدان آیند.

اشغال نقاط بیشتری از مساحت تحت تصرف شبه نظامیان کُرد توسط تروریست‌های تحت حمایت دولت ترکیه به معنای قطع نفوذ امارات، عربستان و… در مناطق شمال و شمال شرق سوریه است و این موضوع باعث شده که شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس به دنبال دادن امتیازهای بالا به آمریکایی باشند تا ابتکار عمل را در دست گیرند.

همزمان با این تحرکات، دولت ترکیه درصدد است تا آمریکایی‌ها را قانع کند و مرحله نخست عملیات را برای نفوذ ۳۲ کیلومتری در مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در شمال و شمال شرق سوریه انجام دهد.

در حال حاضر، شبه نظامیان کُرد تحت حمایت ائتلاف غربی حدود ۲۵ درصد از خاک سوریه (بخش‌هایی از مناطق شمالی، شمال شرقی و شرقی) را تصرف دارند اما در ماه‌های گذشته با چالش‌های زیادی برای حفظ این مناطق روبه رو شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • نام NL ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    6 6
    دم شما گرم خسته نباشید با این گزارش خوبی که نوشتید
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    2 2
    افرین
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    10 46
    پر واضحه که رژیم اسد توانایی کنترل تمام خاک سوریه رو ندارد و باید فدرالیزم را بپذیرد
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
      21 7
      خیال خام! هرگز سوریه فدرالیزه و تقسیم نخواهد شد و هرگز رژیم صهیونیستی به هدف خودش که تجزیه خاورمیانه است نخواهد رسید
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    23 41
    پر واضحه که رژیم اسد توانایی کنترل تمام خاک سوریه رو ندارد و باید فدرالیزم را بپذیرد
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      20 29
      چهار کشور سوریه، ایران، ترکیه و عراق هرگز (تأکید می کنم هرگز هرگز) اجازه نخواهند داد که اسرائیل دومی تحت عنوان کشور کردستان در منطقه ایجاد شود. چرا می گویم اسرائیل دوم؟ جواب: بدین دلیل که تمامی سردمداران کرد (همچون مسعود بارزانی) افرادی بیسواد و نوکر 100 درصد دست نشانده صهیونیست ها می باشند، در حالی که خود مردم کرد مسلمانان مظلومی هستند که اسیر و گرفتار سردمدارانشان می باشند. حتی اگر هزار سال هم طول بکشد، کشوری به نام کردستان تشکیل نخواهد شد. کردها در حیطه این چهار کشور واقع شده اند و هیچ راهی به خارج از این چهار کشور ندارند. بنابراین، همان بهتر که کردها بطور برادرانه در کنار سایر اقوام در این چهار کشور با صلح و صفا زندگی کنند و خود را از دست سردمداران مزدور رها سازند. می بینید که آمریکا چگونه با آنها مثل بردگان آلت دست رفتار می کند. ضمنا" همانطور که مارکسیسم- لنینیسم در روسیه به موزه تاریخ سپرده شد، احمقیسم اوجالانی هم به گورستان تاریخ سپرده شده و خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس