کد خبر 934115
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
ارتش انگلیس

آمار و ارقام جدید نشان می‌دهند که از هر ۱۰ نظامی انگلیسی که از میادین عملیاتی خارج و به انگلیس برگردانده می‌شوند، یک مورد از مشکلات روحی روانی رنج می‌برد.

به گزارش مشرق، آمار و ارقام نشان می‌دهد که در طول سال گذشته میلادی بالغ بر ۱۲۱ نظامی زن و مرد ارتش انگلیس که در عملیات‌هایی در خارج از این کشور حضور داشته‌اند، در نتیجه مشکلات سلامت روان نظیر افسردگی، اضطراب، استرس و اختلال PTSD مجبور به ترک حوزه عملیاتی و بازگشت به کشور شده‌اند.

این در حالی است که بر اساس این گزارش، مشکلات روحی روانی دومین دلیل اصلی برای خارج کردن این نظامیان و بازگرداندن آنها به انگلیس از عملیات‌ها است و رده اول مربوط به جراحت‌های اعضای بدن است.

در همین حال آمار نشان می‌دهد که تعداد نظامیان بیشتری به دلیل مشکلات روحی روانی نسبت به مسائل دیگر شامل اختلال در اعضای بدن، مشکل قلبی یا جراحت در ستون فقرات از میادین عملیاتی خارج گردیده و به انگلیس برگردانده می‌شود.

بیشتر بخوانیم:

پیشنهاد عجیب وزیر دفاع انگلیس درباره اسپانیا

معمولاً پرسنل نظامی که در جریان عملیات‌ها از سوی مقامات فاقد صلاحیت برای ادامه شرکت در عملیات تشخیص داده شوند، از طریق هلی کوپتر و یا هواپیماهای ترابری به انگلیس باز گردانده می‌شود تا مورد معالجه قرار گیرند. این پرسنل یا ممکن است نیاز به معالجه اورژانسی داشته باشد یا اینکه برای مشکلات بلند مدت‌تر که اجازه به اجرای وظایف از سوی آنها را نمی‌دهد مورد معالجه قرار بگیرند. پس از معالجه نیز این نظامیان زن و مرد یا به عملیات‌های قبلی خود باز خواهند گشت و یا در همان انگلیس باقی می‌مانند.

سرویسی تحت عنوان سرویس خارج سازی امداد هوایی پزشکی ارتش انگلیس برای خدمات ۲۴ ساعته خارج کردن پرسنل نظامی در صورت لزوم در نظر گرفته شده است.

این آمار و ارقام مربوط به مشکلات روحی روانی در میان نظامیان انگلیسی در عملیات‌های خارجی صرفاً مربوط به آنهایی است که به اجبار از آنجا خارج و به کشور باز گردانده شده‌اند و شامل افراد مشکل داری که در همان حوزه خود و بدون بازگشت در معرض معالجه قرار می‌گیرند نمی‌شود.

همین طور این آمار شامل نظامیان دارای مشکل روانی که با پروازهای تجاری سفر کرده‌اند نیز نمی‌شود.

موارد نظامیانی که در عملیات‌ها و مانورهای در داخل خاک انگلیس دچار این مشکلات می‌شوند از سوی سازمان بهداشت ملی انگلیس مورد معالجه قرار می‌گیرند.

این آمار مربوط به زمان اکتبر ۲۰۱۷ تا سپتامبر ۲۰۱۸ می‌شود. در میان پرسنل بازگردانده شده مذکور ۶۹ نفر از نظامیان زمینی، ۳۵ نفر عضو نیروی دریایی و ۱۷ نفر عضو نیروی هوایی ارتش انگلیس بوده‌اند.

مقایسه آمارها نشان می‌دهد که میزان نظامیان دچار مشکلات روانی که از میادین عملیاتی خارج و به انگلیس باز گردانده شده‌اند، از دوره مابین ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ زمانی که انگلیس در عراق و افغانستان مستقر بود، دو برابر شده هر چند که مجموع آمار کمی کمتر شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس