ارتش انگلیس

در ۲۰ سال گذشته ۱۰ هزار نیروی ارتش انگلیس به دلیل حضور در جنگ عراق و افغانستان دچار بیماری روحی و روانی شده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه دیلی میل انگلیس امروز (یکشنبه) در گزارشی نوشت که ده هزار سرباز ارتش این کشور در بیست سال گذشته و در نتیجه حضور در جنگ عراق و افغانستان به دلایل روحی و روانی از ارتش جدا شده‌اند.

طبق این گزارش فقط ۵۰۰ نیروی ارتش در سال گذشته پس از تشخیص ابتلای آن‌ها به اضطراب، افسردگی و دیگر امراض روحی و روانی استعفا داده‌اند.

کشیش «کلینتون لانجستون» از روحانیون رده بالای ارتش انگلیس در این باره به دیلی میل گفت که عوارض روحی و روانی در نتیجه جنگ عراق، پس از بازگشت برای سال‌ها باقی می‌ماند. او به تجربه خود اشاره کرد و گفت که از ترس کشته شدن، بیمار شده بود و در سال ۲۰۰۴ نامه‌هایی یه همسر و فرزندانش نوشته و ذکر کرده که این نامه‌ها پس از مرگش باز شوند.

او افزود: «در این میان ترس دیگری نیز بر من عارض شد و آن ترس از دست دادن خانواده‌ام بود که باعث می‌شد نتوانم وظایفم را انجام دهم و به جای اینکه به دیدار سربازان در پادگان‌هایشان بروم به دنبال مکان امن می‌گشتم تا زنده بمانم و بتوانم به خانه‌ام باز گردم.»

دیلی میل در ادامه گزارش خود نوشت که ارتش انگلیس در تلاش برای حل این مشکل ۲۲۰ میلیون پوند بودجه در نظر گرفته است تا به طور ۲۴ ساعته خدمات مشاوره‌ای برای سربازان صورت گیرد.

اما روزنامه «سان» در آگوست ۲۰۲۱ در گزارشی ارقام بالاتری را اعلام کرد و نوشت که در حال حاضر ۴۳ هزار نیروی ارتش انگلیس قرص ضد اضطراب و ضد افسردگی و قرص خواب مصرف می‌کنند. این رقم طی سال‌های گذشته به طور فزاینده افزایش یافته است به طوری که در سال ۲۰۱۳ فقط ۴۳۰۰ سرباز ارتش از داروهای ضد افسردگی استفاده می‌کردند.

در آن گزارش آمده بود که از سال ۲۰۱۶ تا آگوست ۲۰۲۱ تعداد ۶۰ نیروی ارتش انگلیس خودکشی کرده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • افشین IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    2 0
    خون مظلومان هیچوقت پایمال نخواهد شد. دامان همه جنایتکاران را خواهد گرفت و بابت قطره قطره آن باید در این دنیا و آن دنیا تاوان سنگین پس بدهند. فعلا سرمست از جاياتتان باشید اما تاوان پس دادن شروع شده.اول بی صدا و بعد کر کننده خواهد شد.
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    1 0
    هنوز اول راهه. داریم براتون انگل لیس های کثیف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس