کد خبر 933645
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹

به گزارش مشرق، همسر شهید محمد بلباسی (شهید مدافع حرم) درباره یکسان سازی قبور شهدا در اینستاگرام نوشت:

شهید ایستاده، شهید خوابیده!

سال‌های ابتدایی دهه ۸۰ برای خانواده‌های شهدا سال‌های تلخی بود.

سال‌هایی که روح چنگیزخان در کالبد بنیاد شهید هبوط پیدا کرد و پای بولدوزرها به گلزار شهدا باز شد و حرمت مزار شهدا به نام یکسان سازی مزار شهدا شکسته شد.

بنا بود آن حجله های آلومینیومی و آهنی منور از تصاویر ویادگاری های شهدا حذف وبجای آن شهدای ایستاده در قاب، سنگ‌هایی سرد و خوابیده با تیترهای کلیشه‌ای و تکراری و تصاویر حکاکی شده کاریکاتوری روی زمین سبز شود!

در آن هیاهو و غارت بی نظیرترین آثار فرهنگی کشور هر کسی اعتراضی کرد با تهمت ضدیت با ولایت و فرهنگ ایثار و شهادت مورد هجمه و تهدید و ارعاب و پیگرد قرار گرفت تا در روز روشن بهشتِ مزار شهدا شخم بخورد!

تحصن و تجمع واعتراض و بیانیه‌ها و نامه‌های تظلم خواهی خانواده‌های شهدا هم حریف آن حملات گازانبری شهرداری‌ها و بنیاد شهید نشد که نشد...

تربت شهیدانی که دارالشفای آزادگان بود زیر شنی‌های خشن ماشین‌های بی رحم توسعه غربی خُرد شد و تو گویی آن غرور فرزندان و دلداگان آستان شهدا بود که بهمراه وصایای حک شده بر مزار شهدا خُرد می‌شد.

بعد از ده سال که به نام دستور و خواسته‌ی رهبری و کارگزاران ایشان آن جنایات صورت گرفت، امروز مقام معظم رهبری بعد از زیارت مزار شهدا سخنانی بیان داشتند:

یکی از کارهای بدی که بعضی از مدیران گلزارهای شهدا انجام می‌دهند، این کار غلط یکسان‌سازی قبور شهدا است.

پی نوشت:

حواسمان به نقل قول‌ها باشد. بعضی خسارت‌ها جبران ناپذیرند، مثل نابود شدن مزار شهدا و مهمتر از آن مرام شهدا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس