کد خبر 933581
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۸
مشکلات اقتصادی

یک روزنامه اصلاح‌طلب می‌گوید اشتباهات راهبردی دولت، علت شرایط نابسامان اقتصادی است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه جهان صنعت با اشاره به رکود تورمی می‌نویسد: مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش اخیر پیش‌بینی کرده رشد اقتصادی سال آینده در خوش‌بینانه‌ترین حالت منفی ۵/۴ درصد و در بدبینانه‌ترین حالت منفی ۵/۵ درصد باشد. اتاق بازرگانی تهران نیز در تازه‌ترین بررسی‌های خود با تحلیلی مشابه بر پیش‌بینی رشد منفی اقتصادی در سال آینده صحه گذاشت. بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، متغیرهای موجود در حوزه تولید ناخالص داخلی همچنان فاصله‌اش را با روند رشد سال ۱۳۹۰ ادامه می‌دهد و احتمالاً شاخص‌های تولید در هر سه حوزه اصلی منفی باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید:

تورم تقصیر کیست؟ همتی پاسخ داد


به نظر می‌رسد خطای راهبردی دولت در بروز شرایط وخیم اقتصادی، در اتخاذ سیاست‌هایی بوده که چشم‌انداز مثبت اقتصادی را مخدوش کرده و ناتوانی در عبور از دوره‌های صعب‌العبور اقتصادی را ناممکن ساخته است.


اما چرا دولت تمایلی به تغییر رفتار سیاست‌گذاری‌اش از خود نشان می‌دهد؟ به نظر می‌رسد آنچه در طول سال‌های اخیر به بروز بحران‌های خودساخته دامن زده، وجود سیاست‌های مبتنی بر رانت و زد و بندهای سیاسی و رانت ی است که امروز در شرایط وخیم اقتصاد خودنمایی می‌کند.


برخورداری از درآمدهای سرشار نفتی که به بروز رانت‌های وسیع در بدنه سیاست‌گذاری دولت انجامیده، اکنون و به دنبال تحریم‌ها و ناتوانی در صادرات نفت، دولت را در یک بن‌بست وسیع اقتصادی قرار داده و سیاست‌گذار را در تله سیاست‌هایش گرفتار کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    0 0
    از این منابع برای درست کردن کارگاههای تولیدی تعاونی استفاده کنند. تا خیلی از جوانان اشتغال سازی بشه.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    0 0
    دولت مقصرچی نیست؟!فقط یه خروجی خوب ومفیدکه 6دونگش ازطرح وبرنامه واجراوبازدهی اگه اگه تونستیدمعرفی کنیدجایزه دارید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس