يمن (2) (2).jpg

نیروهای مشترک یمنی موجود در جنوب عربستان، در حمله های جداگانه، ضربه سختی را به شورشیان وابسته به رژیم سعودی وارد کردند.

به گزارش مشرق، از جنوب عربستان خبر می‌رسد، رزمندگان مقاومت انصارالله یمن با پشتیبانی یگان توپخانه، عملیات وسیع و گسترده‌ای را علیه مزدوران چند ملیتی سعودی در جنوب استان عسیر آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای انصارالله در گام نخست این عملیات دقیق موفق شدند خطوط دفاعی مزدوران سعودی را در ارتفاعات و بلندی‌های حومه غربی منطقه «مجازه» درهم بشکنند و راه را برای پیشروی باز کنند.

رزمندگان مقاومت انصارالله در نهایت پس از چند ساعت درگیری سنگین و نفس گیر توانستند مزدوران سعودی را از برخی مناطق عقب برانند و شماری از بلندهای حومه غربی منطقه «مجازه» را به سیطره خود دربیاورند.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات میدانی جنوب عربستان / ضربات مهلک به مزدوران سعودی در استان‌های عسیر، نجران و جیزان + نقشه میدانی

به گزارش مشرق، شماری از مزدوان سعودی در جریان این عملیات اسیر شدند و مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی آنان هم به غنیمت درآمد؛ دهها تن از مزدوران در جریان درگیری‌ها در این محور کشته و زخمی شدند.

همزمان گروه دیگری از نیروهای مقاومت انصارالله، عملیات دیگری را علیه مواضع مزدوران سعودی در حومه گذرگاه مرزی «علب» انجام دادند و خسارت‌های سنگینی به آنان وارد آوردند؛ شماری از مزدوران در این عملیات کشته و زخمی شدند.

یگان‌های پهپادی انصارالله نیز در روزهای اخیر پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع مزدوران سعودی را چندین مرتبه در منطقه «ربوعه» در جنوب غرب استان عسیر عربستان هدف قرار دادند و ضربات مهلکی به آنان وارد کردند.

به گفته منابع میدانی، حملات گسترده توپخانه ای و پهپادی مقاومت انصارالله علیه مواضع مزدوران چند ملیتی سعودی در حومه شرقی کوه «وعوع» ادامه دارد که منجر به کشته و زخمی شدن شماری زیادی از آنان شده است.

به گزارش مشرق، استان راهبردی عسیر در جنوب عربسان با با استان صعده در شمال یمن هم مرز است؛ در حال حاضر، بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب شرق این استان به کنترل نیروهای یمنی درآمده است.

از جنوب غرب استان نجران عربستان خبر می‌رسد، نیروهای یمنی عملیات جدید و غافلگیرانه ای را علیه مواضع مزدوران و نظامیان سعودی در منطقه «الرشاحه» آغاز کردند و مواضع آنان را به شدت هدف قرار دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در ابتدای کار توانستند خطوط دفاعی مزدوران سعودی را در منطقه باز کنند و پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته موفق شدند شماری از آنان را در این محور کشته و زخمی کنند.

رزمندگان یمنی در جریان یک کمین دقیق در این محور نیز توانستند تعداد دیگری از مزدوران را از پای دربیاورند و زخمی کنند؛ در لیست کشته شدگان نام یک از فرماندهان میدانی دیده می‌شود.

به گزارش مشرق، منطقه «الصوح» نیز محور دیگری به شمار می‌آید که نیروهای یمنی در یک عملیات دقیق موفق شدند خسارت‌های سنگینی را به تجهیزات نظامی مزدوران سعودی وارد کنند.

به گفته منابع میدانی، یگان توپخانه نیروهای یمنی نیز پس از دریافت اطلاعات کامل، مواضع و تجمع مزدوران سعودی را به شدت در منطقه «المناره» هدف قرار داد؛ در این حملات هم شماری از نیروهای مزدور سعودی کشته و زخمی شدند.

رزمندگان یمنی درصدد هستند دامنه نفوذ و سیطره خو را بر مناطق جنوبی و جنوب غربی استان نجران افزایش دهند تا فشار بر رژیم سعودی چند برابر شود و امنیت استان صعده (مهم‌ترین پایگاه انصارالله) تأمین گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    2 7
    سایت مشرق! دولت عدن و نیروهای آن مزدور محسوب می شوند. استان العسیر در مملکت عربی سعودی واقع شده است و نیروهای نظامی مستقر در آن جزیی از ارتش سعودی به شمار می روند. بهتر است در نوشتن این موارد را لحاظ کنید. ثانیا یک ناحیه جغرافیایی - حداکثر یک ارتفاع استراتژیک- به تصرف کمیته های مردمی و ارتش یمن درآمده است. زیاد بزرگش نکنید. فتح الفتوح که نیست.چند هکتار زمین تصرف گردید. هر وقت خمیس المشیط را فتح کردند اون وقت حق با شما است. این پیروزی ارزشمند و ماندگار است. تصرف چند ارتفاع این همه آب و تاپ نداره
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      1 1
      خوب خود عربستان در این چند سال کدام فتح الفتوح را با کمک 40 کشور انجام داده ایو بگید اما حرف شما صحیح است که فرمودید باید خمیس مشیط باید از لوث سعودی ها آزاد و به آغوش یمن برگردد
  • AU ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    7 5
    سبزهای نقشه که کوچیکتر شده نسبت به قبل. این چه جور پیشروی هست؟
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    8 1
    هر کی برای رزمندگان محور مقاومت اسلامی دعا نکند در مسلمانی خود شک کند. برای پیروزی انصارالله یمن صلوات.
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    1 0
    انصارالله باید تیپ های پهبادی یا حداقل گردان های پهبادی تشکیل دهد و پشت جبهه و مناطق تمرکز نیروهای سعودی را هدف قرار دهد
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    1 0
    خوب چرا با پهباد چیپ های موشک های ضدزره هدایت سیمی را به یمنی ها نمی رسانید مثل آی سی های تاو و کورنت و مالیوتکا
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    3 0
    راه حل یمن حملات 1- شبانه 2- مستمر همه شبه 3- کوچک 4- در تمامی خطوط برای تخریب روحیه اشغالگران و نابودی قدرت تصمیم گیری اشغالگران است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس