2142-234535 (2).jpg

رزمندگان یمنی در عملیات های جداگانه در استان های جنوبی عربستان، ضربه سختی را به شورشیان وابسته به رژیم سعودی وارد کردند.

به گزارش مشرق، از جنوب استان عسیر عربستان خبر می رسد، دهها تن از مزدوران چد ملیتی سعودی حملات گسترده ای را علیه مواضع تحت سیطره نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن در حومه گذرگاه مرزی «علب» انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، مزدوران سعودی عملیات را با پشتیبانی بالگردهای عربستانی انجام دادند اما نیروهای یمنی با وجود حملات هوایی سنگین مقاومت کردند و از منطقه عقب‌نشینی نکردند.

بیشتر بخوانید:

در استان حجه یمن چه می‌گذرد / ادامه عملیات گسترده نیروهای یمنی برای جلوگیری از محاصره «بخش حرض» +عکس و نقشه میدانی

جزئیات عملیات منحصر به فرد یگان پهپادی انصارالله در استان الجوف

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله پس از چند ساعت درگیری سنگین در نهایت توانستند مزدوران سعودی را عقب برانند و حملات را به طور کامل دفع کنند؛ تعداد زیادی از مزدوران سعودی در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، نیروهای مزدور سعودی درصد هستند با عقب راندن نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله، امنیت را در محورهای جنوبی استان عسیر تامین کنند و به استان صعده یمن نفوذ کنند اما تاکنون ناکام مانده اند.

خبرها حاکیست، یگان موشکی مقاومت انصارالله نیز در یک عملیات دقیق، پایگاه آموزشی مزدوران سعودی را در نزدیکی منطقه «علب» در جنوب استان عسیر هدف قرار دادند و شمار زیادی از آنان را کشته و زخمی کردند.

همزمان یگان های پهپادی انصارالله نیز مواضع و تجمع مزدوران سعودی را در این پایگاه به شدت هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی را به آنان وارد آوردند؛ در این حملات هم تعدادی از مزدوران کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، یگان توپخانه نیروهای یمنی نیز مواضع مزدوران چند ملیتی سعودی را به شدت هدف در جنوب غرب استان عسیر عربستان هدف قرار دادند و خسارت های زیادی به آنان وارد آوردند.

آخرین تحولات میدانی استان نجران

خبرها از جنوب غرب استان نجران عربستان حاکیست، گروهی از نیروهای مهندسی در یک عملیات دقیق موفق شدند مزدوران سعودی را در صحرای «البقع» در کمین تله های انفجاری گرفتار کنند و دهها تن از آنان را کشته و زخمی کنند.

از سویی دیگر، گروهی از نیروهای یمنی حمله گسترده ای را علیه نیروهای مزدور سعودی در منطقه «الحماد» در جنوب غرب استان عسیر انجام دادند و شماری از آنان را کشته و زخمی کردند.

به گزارش مشرق، مزدوران سعودی هم در مقابل عملیات گسترده ای را در مناطق «رشاحه الغربیه و الطلعه» انجام دادند اما نیروهای یمنی پس از درگیری های نفس گیر موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند.

استان نجران در جنوب عربستان واقع شده که هم مرز با استان های الجوف و صعده یمن است؛ بخش هایی از جنوب غرب این استان در ۴ سال گذشته به کنترل نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله درآمده است.

آخرین تحولات میدانی استان جیزان

از استان جیزان در جنوب عربستان خبر می رسد، یگان موشکی انصارالله پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع و تجمع مزدوران سعودی را با موشک «بدر ۱» هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی به آنان وارد کردند.

نیروهای یمنی در جریان یک کمین دقیق در حومه کوه «القیس» در جنوب شرق استان جیزان نیز توانستند دو خودروی نظامی مزدوران سعودی را در تله های انفجاری کار گذاشته شده گرفتار و منهدم کنند؛ در جریان این عملیات ۸ تن از مزدوران سعودی کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، یگان های موشکی مقاومت انصارالله نیز با شلیک موشک های ضد زره یک خودروی حامل تجهیزات نظامی مزدوران سعودی را در منطقه هدف قرار دادند و یک خودروی نظامی دیگر را هم در حومه شرقی کوه «الدود» منهدم کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    7 2
    چینش نیروهای زمینی ائتلاف این شکلیه فرماندهان اسرائیلی عربستانی اماراتی آمریکایی انگلیسی و فرانسوی کاملا دورتر از خطوط درگیری در اتاق های عملیات مشترک ، خط بعدی فرماندهان میدانی عربستانی اماراتی ، خط سوم نیروهای سودانی عربستانی اماراتی و خط آخر خط مقدم نیروهای سلفی تکفیری و یمنی های خائن ، کشتن از این خط آخر و نابودی جنگ افزارها خیلی امتیاز نداره جنگ افزارها هم بشمر 3 جایگزین می شن مگر اینکه ببینیم منطقه حرض تا طوال و میدی پس گرفته شده یا مثلا از جنوب تعز به پایگاه خالد یا سه راهی وازعیه رسیدن عملیات هایی مشابه عملیات پهبادی اخیر که خط دوم را زد بسیار با ارزش و موثر بود البته انصارالله هنوز زدن های پرارزش را رو نکرده مثلا زدن بندر پورت سودان که به سقوط عمرالبشیر و تجزیه مجدد سودان خواهد انجامید .
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
      1 0
      شما کاملا درست می فرمائید اما اشتباهی که در جنگ یمن صورت گرفت شبیه سازی جنگ یمن به جنگ اسرائیل با لبنان بود در جنگ لبنان سربازان اسرائیلی در خط مقدم کشته می شدند علاوه براین موشکها هم در شهرهای اسرائیل سقوط می کرد در حالی که جنگ یمن یک جنگ زمینی فرسایشی مثل جنگ ایران و عراق خاوهد بود و موشکهای بالتسک فقط حالت نمایشی خواهند داشت و تلفاتشان محدود و کم خواهد بود
  • دوست دوستدار ایران IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    6 1
    ممنون که مارو در جریان اوضاع میدانی یمن قرار می دید
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    16 2
    جنگ یمن فقط در یکصورت تمام خواهد شد تکرار کاری که ما مقابل صدام انجام دادیم پیشروی در خاک عراق و عملیات روانی سنگین (کربلا کربلا ما داریم می آییم و ...) اگر بخوان چنین هدفی را تیک بزنند 3 اقدام اولیه نیاز داره 1 . پیشروی 15 کیلومتری در خاک عربستان و تصرف منطقه ظهران الجنوب 2 . پیشروی 25 کیلومتری از الربوعه تا الفرشه و سپس 25 کیلومتر بسمت غرب و گرفتن سه راهی وادی عمود ، این دو اقدام مسیر تدارکاتی جنوب شرق ، مرکز و غرب عربستان به جنوب غرب و منطقه جازان را بهم می ریزد و زدن منطقه خمیس مشیط را ساده تر می کند پشت نیروهایی که به مرز یمن هم حمله کردن خالی می کنه خود منطقه نجران را هم زیر فشار می زاره 3 . داشتن نیروی نامتقارن دریایی که ابتدا کمک دهد صحرای میدی بازپس گرفته بشه دوما قابلیت عملیات موثر تا شعاع 50 کیلومتری تا جازان را داشته باشد مثلا زدن پاسگاه ها ، نقاط نظامی ، کاروان های پشتیبانی و ... حدفاصل جازان تا طوال که پیشروی از طوال بسمت جازان را هم ممکن می کند . البته که گفتنش راحته میدان نبرد چیز دیگس آن هم میدان نبرد مستضعفین شجاع یمنی با ضعف بسیار در جنگ افزارهای زمینی مقابل ائتلاف تا دندان مسلح مجهز به ماهواره و ... و تسلط بر هوا و دریا ، انشاله پیروزی نهایی برای ملت یمن و مقاومت خواهد بود .
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
      2 0
      ابنها که بیان فرمودید سخت نیست در صورتی که تمامی حملات 1- شبانه 2- هر شب 3- کوچک با تعداد نفرات کم 4- در تمامی خطوط شمال و جنوب بطور همزمان انجام گیرد فقط 4 ماه چنین نبردی بدون استفاده از موشکهای بالتسک نمایشی کار را تمام می کند
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    7 1
    الله اکبر و للله الحمد
  • GB ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    7 6
    چیزی که عربستان نیاز داره حمله ضربتی با تمام قوا هست وگرنه جنگ فرسایشی به ضررشه و همون چیزی هست که حوثی ها میخواهند مثل حمله به قلعه اگر طول بکشه لشکر بیرون قلعه کم کم دچار فرسایش میشه
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    3 15
    مشرق میشه تعریف خودت رو از دو مقوله کودتا و انقلاب بگی
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    3 8
    اره جون عمت
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    3 4
    خواهشمندیم دروغ ننویسید عسیر وجیزان در خاک عربستان هستند
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
      3 2
      بزودی در خاک یمن واقع خواهند شد
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    2 1
    باید همه روزه اخبار جنگ یمن را منتشر کنید خصوصا در تلویزیون
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    2 1
    انصارالله باید تیپ های پهبادی یا حداقل گردان های پهبادی تشکیل دهد و پشت جبهه و مناطق تمرکز نیروهای سعودی را هدف قرار دهد
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    1 1
    خوب چرا با پهباد چیپ های موشک های ضدزره هدایت سیمی را به یمنی ها نمی رسانید مثل آی سی های تاو و کورنت و مالیوتکا
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    2 1
    برای یمانی ها موشکهای دوش پرتاب ضدهوایی بسیار حیاتی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس