کد خبر 933411
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۱
متهم دادگاه میکونوس

ماجرای دادگاه میکونوس و زدن اتهام ساختگی به ایران و کاظم دارابی، ماجرایی کذب که با قطع رابطه اروپا با ایران و فراخواندن سفرای آنها از تهران آغاز شد و با ۱۶ سال حبس دارابی و چند متهم لبنانی ادامه یافت.

به گزارش مشرق، محمد مهدی رحیمی فعال رسانه‌ای در صفحه اینستاگرامش نوشت:

امروز از مقابل فروشگاه مرکزی سوره رد میشدم که طبق عادت ایستادم و کتاب ها رو نگاه کردم. باورم نمیشد؛ خاطرات مهندس دارابی منتشر شده و چند نسخه از آن در ویترین بود.

سالهایی که در مرکز اسناد انقلاب مشغول بودم میدانستم که در حال ضبط خاطراتش است و این مهم به حوزه هنری سپرده شده. خلاصه فروشگاه تعطیل بود و مدتی منتظر ماندم تا باز شد و نسخه ای رو خریدم.

ناقابل نودوهفت هزار تومان! از زمان انتشار سوال کردم دیدم همین یکی دو روز اخیر بوده. فعلاً اینقدر هیجان دارم که کتاب رو فقط تورق کردم و گفتم اول چیزی درباره اهمیت این کتاب و فرد صاحب خاطرات بنویسم.

اهمیتی که در شرایط کنونی و عهدشکنی ها و پرونده سازی های اروپا برای ایران، دو چندان می شود. ماجرای دادگاه میکونوس و بستن اتهام ساختگی به ایران و کاظم دارابی. ماجرایی کذب که با قطع رابطه اروپا با ایران و فراخواندن سفرای آنها از تهران آغاز شد و با ۱۶ سال حبس دارابی و چند متهم لبنانی ادامه یافت.

اما این پایان داستان نبود، چندی بعد اروپایی ها دست از پا درازتر مجبور شدند که به ایران برگردند و آقا دستور داد دولت آلمان برای تنبیه بیشتر آخرین کشوری باشد که سفیرش اجازه بازگشت به ایران می یابد.

حاج کاظم هم پس از ۱۶ سال حبس و تحمل سختی زندان در کشورِ غریب و بدون اثبات کوچکترین اتهامی علیه وی، آزاد شد. بماند که می شد به اشکال مختلف زودتر از اینها آزادش کرد.

اما سالهای اسارت باعث نشد تا این کاکوی کازرونی از آرمان هایش عقب بنشیند. من در این سالهای پس از آزادی با حاج کاظم آشنا شدم و از مصاحبت با این مهندس پرانرژی، بامرام، شوخ طبع و انقلابی لذت بردم.

بیشتر از این بماند بعد از پایان خواندن این کتاب مستند ۱۰۰۰ صفحه ای.

پ.ن: کتاب رو که باز کردم دیدم مهندس دارابی اون رو به دخترش زینب هدیه داده. ناخداگاه اشک توی چشمام حلقه زد. ماجرای این دختر دور افتاده از پدر رو احتمالاً در کتاب بخونید.

پ.ن: ضروری است تا هرچه سریعتر این کتاب به انگلیسی و آلمانی ترجمه و توزیع بین المللی شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
    19 67
    چه جالب نویسنده با یه تروریست کثیف رفیق شده افتخارم میکنه حزب الهیا موجودات عجیب غریبین ! تروریست بده اگه مثلا داعش باشه اما اگه ما انجام بدیم خوبه افتخارم داره !
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
      23 65
      ماجرای میکونوس خرابکاری صهیونیسم برای خراب کردن وجهه ایران بود.هر موقع ایران خواست به اروپا نزدیک بشه یه جوری با یه عملیات تروریستی برنامه ریزی شده میونشون رو به هم زدن .
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
      27 6
      کثیف تویی که به این راحتی قضاوت میکنی وآب به آسیاب دشمنی میریزی!
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
    61 20
    اتهام ساختگی! خخخخخ
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
      23 91
      مثل تویی از درک چنین حقایقی عاجز هسنی.
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
      5 5
      خخخخخ و حناق
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
    خدا غربی ها و اروپایی هارو لعنت کند
    • ناشناس IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
      4 1
      همین گوگل و اینترنت و یاهو و کوفت و زهرماری مال غربی خاست که می آیی و پوز روشنفکری سر میدی
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
    56 8
    مشرق تو کی میخوای سر عقل بیایی که چه کتاب و شخصیتی را معرفی بکنی و چه کتابی را نه! ی بار دیگه کل هیأت تحریریه مشرق واجب است که فیلم نفوذی را ببینند ....
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
    6 49
    مثل تویی از درک چنین حقایقی عاجز هسنی. IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲ 5 0 خدا غربی ها و اروپایی هارو لعنت کند
  • DE ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    11 24
    بچه های لبنان چندتا خلبان اسراییلی که به کشورشون تجاوز کرده بودند را اسیر کرده بودند.همسر دارابی هم لبنانی است و بالاخره نقشه شوم صهیون جواب داد ومیخواستند طاق بزنن...بگذریم.مشرق جان بد نیست اگه وقت کردی زندگینامه کشته شدگان قهوه خانه را بنویسی تا حداقل منفی بافها و منفی زنها خط و ربطشون مشخص بشه.
  • ناشناس IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    3 17
    میگن پس از برسی معلوم شد که کشته شدگان توبه کنندگان مجاهدین خلق بودن مرگ بر اسراییلی های فارسی جو و رباط های چرند گو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس