کد خبر 933232
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۱
جماران

اگرچه جماران بدون هیچ توضیح و عذرخواهی خبرسازی خودش را تکذیب کرد، ولی این نوع نگاه رسانه‌ای نشان می‌داد که این پایگاه تبدیل به پایگاه دروغ‌پراکنی و اختلاف‌افکنی به سبک ضدانقلاب شده است.

سرویس سیاست مشرق - وب‌سایت اصلاح‌طلب جماران که از پایگاه‌های حامی دولت روحانی است، امروز در خبری اعلام کرد که ضرغامی از سوی دفتر یکی از مقامات عالی‌رتبه نظام - که ناگفته پیداست منظور دفتر رهبر معظم انقلاب است - از ادامه حضور در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی منع شد. این خبر به سرعت در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شد اما مدت زیادی از انتشار گسترده آن نگذشت که بار دیگر دروغ‌پردازی یک رسانه اصلاح‌طلب - آن هم در بالاترین سطح ممکن و انتساب یک خبر دروغ به دفتر رهبری - آشکار شد.

از روز گذشته، خبر مبنی بر اختلاف‌نظر میان ضرغامی و روحانی در شورای عالی فضای مجازی، بازتاب‌هایی گوناگونی داشته است و دراین‌بین، پایگاه‌های رسانه‌ای اصلاح‌طلب، حمله سازمان‌یافته به ضرغامی را در توییتر و شبکه‌های اجتماعی به راه انداختند، آن‌هم بر اساس خبر بدون منبع و بدون تأیید پایگاه جماران.

ماجرا از چه قرار بود؟

محمد ایمانی روزنامه‌نگار و کارشناس مسائل سیاسی درباره حواشی جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی در کانال تلگرامی‌اش با اشاره به برخورد آقای ضرغامی و روحانی، - و البته با حمایت از روش ضرغامی - نوشت:

آقای ضرغامی دم شما گرم!

آقای ضرغامی در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی به برخی هنجارشکنی‌ها توسط آقای روحانی اعتراض کرده است. ضرغامی گفته این حرف‌ها چی بود که شما درباره حجاب و فضای مجازی و فیلترینگ در وزارت ارتباطات گفتید؛ بعضی از این سخنان غیرواقعی و برخی دیگر معارض ارزش‌های اسلامی و انقلابی است؟

انتقاد ضرغامی، به غرور روحانی برخورده و از موضع بالا با خشم و عصبانیت گفته؛ من نباید به شما پاسخ بدهم، به شما ربطی نداره، پاشو از جلسه برو بیرون! ضرغامی هم پاسخ داده که شما نمی‌توانید اعضای شورا را بیرون کنید. پس‌ازآن، روحانی که انتظار قاطعیت و صراحت از ضرغامی را نداشته، از جلسه بیرون رفته و به انتقاد ضرغامی که اعتراض برخی دیگر از اعضا هم بوده، پاسخ نداده است.

یادآور می‌شود اظهارات هنجارشکنانه روحانی با اعتراض علما و مراجع عظام تقلید (از جمله حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی) روبرو شد که تصریح می‌کردند این سخنان "زننده، ناقض سوگند و تعهد رئیس‌جمهور و در راستای حاشیه‌سازی به‌جای عمل به مردم" است.

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید:

آقای ضرغامی دم شما گرم!

خبرسازی جماران چه بود؟

صبح روز ۱۰ بهمن ماه این پایگاه خبری نوشت: در حاشیه مراسم تجدید میثاق اعضای هیئت دولت با آرمان‌های امام مطلع شدیم، در پی مشاجره اخیر عزت‌الله ضرغامی با رئیس‌جمهور در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی از سوی دفتر یکی از مقامات عالی‌رتبه نظام از ادامه حضور در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی منع شد.

در پی این خبرسازی، رجانیوز خبر منتشر شده درباره ضرغامی را تکذیب کرد و نوشت:

«از صبح امروز خبری توسط کانال جماران انتشار یافت که مدعی شده بود ضرغامی پس از درگیری لفظی با روحانی در جلسه شورای عالی فضای مجازی، از سوی دفتر یکی از مقامات عالی‌رتبه نظام از حضور در جلسات شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی منع شده است.

پیگیری‌های رجانیوز نشان می‌دهد که این خبر کذب بوده و صحت ندارد و چنین منعی از سوی دفتر رهبر انقلاب صورت نگرفته است.»

بیشتر بخوانید:

جماران خبرسازی‌اش را تکذیب کرد

بعد از خبر دروغ جماران و موج ایجاد شده علیه ضرغامی توسط اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها، پیگیری‌ها حکایت از آن داشت که پروژه حمله به ضرغامی برای ایجاد دوقطبی فرعی و غیر مهم در کشور، از اساس دروغ بوده است و این پایگاه مجبور شد خبر قبلی خود را بدون هیچ عذرخواهی تکذیب کند.

ضرغامی به این شایعات چه پاسخی داد؟

عزت‌الله ضرغامی در گفتگویی هرگونه ممانعت از حضور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی را تکذیب کرد. روزنامه کیهان با انتشار این تکذیبیه نوشت:

«به دنبال انتشار خبری مبنی بر اختلاف حسن روحانی با عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق رسانه ملی دریکی از جلسات شورای عالی فضای مجازی؛ اخباری مبنی بر ممنوعیت حضور ضرغامی در این جلسات با دستور یکی از مقامات عالی‌رتبه نظام منتشر شد. عزت‌الله ضرغامی در گفتگو با کیهان این اخبار را تکذیب کرد و شایعه خواند.»

درباره وبسایت جماران بیشتر بخوانید:

اما مطلبی که باید به آن اشاره شود، دروغ‌گویی صریح وب‌سایتی است که ادعا دارد مبلغ اصول و اندیشه‌های امام خمینی است؛ لکن بیشتر به پایگاه دشمنان امام خمینی ره تبدیل‌شده است.

پاسخ به اینکه چرا جماران دروغ‌گویی می‌کند خیلی سخت نیست، زیرا در جریان اصلاحات و اعتدال، هدف وسیله را توجیه می‌کند و این سنخ مطالب و خبرسازی‌ها بسیار دیده می‌شود، به‌عنوان‌مثال، چندی پیش جماران به نقل از یکی از روحانیونی که مواضع وی در فتنه ۸۸ مورد بهره‌برداری ضدانقلاب قرارگرفته بود، نوشت: امروز نه از جمهوری چیزی مانده و نه از اسلام."!

در تیتر اخبار برگزیده این وب‌سایت که فیلم آن‌هم الصاق شده، آمده است: "متأسفانه امروز نه جمهوری است نه اسلامی! / امام خمینی جهان را تکان داد و ما دنیاپرستان خودپرست، انقلابی بی‌نظیر را ضایع کردیم و آبروی خود بر باد دادیم".

اگرچه جماران بدون هیچ توضیح و عذرخواهی تیتر این مطلب را تغییر داد ولی این نوع نگاه رسانه‌ای نشان می‌داد که این پایگاه تبدیل به بلندگوی ضدانقلاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مرتضیsk IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    52 16
    اگه تونستین این به اصلاح پایگاه خبری درش تخته کنید که هیچ اگرنه تو فتنه آینده با 100 تا دروغ بدتر ازین یقه نظام و مملکت میگیره
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
      6 30
      نمیتونید راه امام رو تخته کنید.نمیتونید انقلاب امام رو بدزدید
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
      5 2
      ضرغامی دوستت داریم. شبهای برره را مدیون تو هستیم.
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    11 1
    دلمون خنک شد کاش بیشتر به فری فحش میداد
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    47 2
    جالب است مثل جشنواره فجر که تبدیل به محل جولان پیاده نظام فحشا و ضدانقلاب شده است سایتی هم که باید مروج آرمانهای امام روح الله باشد در تقابل دائمی با ارزش ها ست
  • علی IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    43 1
    دولت دولت دروغ گویان است میخواهید رسانه های انها دروغ نگویند این دولت با دروغ و فریب رای مردم را گرفته است این هم عملکرد 5 ساله اش که بلای جان مردم شده ولی از رو نمی رود
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    45 2
    خدا شر این دولت رو از سر ملت کم کنه. به جای رسیدگی به مشکلات مردم. چند تا حاشیه جذاب درست میکنند تا جوانان رو به جون هم بندازن و از مشکلات اصلی یادشون بره
  • ضربه دیده از دوزیستان IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    21 1
    آقای حاچ حسن آقا میراث خوار امام باید جواب بدهد که انقلاب و اندیشه های امام را با بودجه دولتی چرا به مسلخ می برد آنهم در چهل سالگی انقلاب کور شود هر که در او غش باشد.
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    4 0
    قل کل یعمل علی شاکلته
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    7 0
    همین رئیس جمهور رو کی تایید صلاحیت کرده
  • شنگول US ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    7 9
    عاقلان دانند که آیا از جمهوریت و اسلامیت چیزی مونده یا نه
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    0 1
    منبع آگاه این پایگاه خبری داشته قیافه میامده، اینا هم برداشت اشتباه کردن.
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    7 1
    سالهاست که دروغ گقتن مد شده و مردم دروغها را بیشتر باور می کنند..
  • ایرانی واداده ی بیکار IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    9 3
    "متأسفانه امروز نه جمهوری است نه اسلامی! / امام خمینی جهان را تکان داد و ما دنیاپرستان خودپرست، انقلابی بی‌نظیر را ضایع کردیم و آبروی خود بر باد دادیم".
  • DE ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    10 2
    مقصر خود ما هستیم که حفاظت از آثار و ترویج افکار ابر مرد تاریخ (امام خمینی) را سپردیم به دست دوتا بچه که کمترین آشنایی را هم با افکار امام ندارند!!!!!
  • مجید IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    5 10
    یعنی رسانه های دیگر راست میگویند؟؟!!
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    12 0
    برای اینکه حسن خمینی از سران فتنه حمایت می کند واین سایت هم زیر نظر وی است لا جرم هرچه حسن خمینی بخواهد این سایت دروغ پرداز منتشر می کند روحانی هم از نظر مالی هر چه بخواهند تامین می کند حتی از نان شب مردم باشد خدا بهداد مردم برسد
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    2 0
    اصلاح طلب ها چون به چیزی پایبند نیستند همه چی ازشون برمیاد
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    ۴۴۷۲۵. حالا که جماران را فیلتر کرده و قدرت دفاع از آن گرفته شده این حرفها در باره ی این سایت یک طرفه به نزد قاضی رفتن ودر نتیجه راضی برگشتن است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس